Ik zoek nu al enkele maanden naar de witcher 5 de vuurdoop. Was vorig jaar aan de boeken begonnen en toen viel het me op dat ze steeds moeilijker verkrijgbaar waren. Heb ondertussen de hele reeks behalve die vuurdoop. Ik houd het al enkele maanden in het oog of ze terug beschikbaar worden, maar niks. Ook al gehoord bij bepaalde winkels maar die vinden er ook niks over terug of die nog gaat uitkomen. :headshake:

Nu aan Silmarillion begonnen. De LOTR films zijn al sinds mn jeugd mn favo films. Dus werd eens tijd dat ik hieraan begon.
 
Iemand stuurde me het ook al door. Redelijk pretentieus artikel en ik krijg de indruk dat de journalist in kwestie teleurgesteld is dat Sanderson een redelijk 'normaal' persoon is in plaats van iemand die zijn inspiratie uit religie of trauma haalt.

Dat maakt misschien niet voor een sexy artikel maar om hem dan helemaal door het slijk te halen en zijn 15-jarige zoon aan te vallen omdat hij zout op zijn eten doet...ja jongens. Sanderson is qua proza misschien niet de meest begenadigde schrijver maar nog altijd 10x beter dan de onzin die in dit artikel wordt geschreven.
 
Als je even tijd hebt en het meest beledigende/denigrerende artikel over Brandon Sanderson wil lezen, go ahead:


Ik heb er echt weinig woorden voor.
Wat een bizar artikel.

Nu, ik prefereer een schrijver die focust op verhaal altijd boven een schrijver die focust op de taal. En Sanderson is op vlak van verhaal een van de beste schrijvers van zijn tijd.
 
Als je even tijd hebt en het meest beledigende/denigrerende artikel over Brandon Sanderson wil lezen, go ahead:


Ik heb er echt weinig woorden voor.
Ik ben het eens met het punt dat Brandon Sanderson proza/zinnen niet zo fantastisch is. Dat maakt hem echter geen slechte schrijver. Het is maar zwak punt. Zijn verhalen zijn en zijn world building zijn goed genoeg om dat zwak puntje te verdoezelen. Niemand is trouwens perfect.

Verder vind ik het artikel trouwens ook erg slecht geschreven dus ik vind de commentaar nogal hypocriet.

En tja... Of iemand saai is hangt toch af van jouw eigen perspectief. Ik ben er zeker van dat heel veel mensen mij saai zouden vinden 😂 terwijl mijn partner mij de meest fascinerende persoon ooit vind 😁.
 
The Crippled God intussen uitgelezen.

Ja man, episch gewoon. Wat een tour de force van Erikson. Staat naast Dune en WoT als een van mijn all-time favo reeksen.

We were never what people could be.
We were only what we were.

Remember us.


(heb enkel de 10 main books gelezen, zijn er nog absolute aanraders onder de anderen?)
 
The Crippled God intussen uitgelezen.

Ja man, episch gewoon. Wat een tour de force van Erikson. Staat naast Dune en WoT als een van mijn all-time favo reeksen.

We were never what people could be.
We were only what we were.

Remember us.


(heb enkel de 10 main books gelezen, zijn er nog absolute aanraders onder de anderen?)

Neen. Wat leuke extra informatie over side characters (Crimson Guard, Old Malazan Guard, etc) maar absolute aanraders zijn het wegens de middelmatige schrijfkunsten van Esslemont zeker niet.
Path to Ascendancy-trilogie is wel vrij goed, toch de eerste drie boeken (4e komt later deze maand uit).
 
Wil die reeks gewoon nog eens gelezen hebben. Heb ter afwisseling ook a new spring nog eens geleend, die had ik nog maar een keer gelezen.
 
Intussen zowel A New Spring als Piranesi uitgelezen.

Zou Sanderson de proloog nooit kunnen afwerken? Het is een redelijk begin en het intrigeert me wel wat Jordan nog verder hier gepland zou hebben. Gelukkig heeft hij zich wel op de main reeks gefocused voornamelijk ( looking at you Martin).

Voor Piranesi zie het boekenclub topic.

Intussen in Ketenvuur (deel 9) bezig. Dit had een interessant boek kunnen zijn als het bv het eerste deel van de reeks was. Maar nu is het vooral vervelend.
 
Disclaimer: Ik ben absoluut geen kenner en ook geen grote lezer, ik lees nog maar sinds kort.

Net in heel korte tijd Mistborn 1 & 2 uitgelezen en ik ben er echt gek van. Wat een fantastisch verhaal en wat een worldbuilding. Ik kan echt niet wachten tot ik boek 3 binnen heb.

Ik lees hier nu net het negatieve artikel over Sanderson, maar ik kan alleen maar positief zijn. Zijn manier van schrijven is voor mij goed, eenvoudig ... niet te ingewikkeld en/of zwaar.

Ik weet nu al 100% zeker dat ik in een zwart gat ga vallen als ik klaar ben met boek 3.

Ik weet dat hij nog andere goede boeken heeft, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik verkies om in het Nederlands te lezen. The Stormlight Archive is spijtig genoeg niet vertaald denk ik.
 
Disclaimer: Ik ben absoluut geen kenner en ook geen grote lezer, ik lees nog maar sinds kort.

Net in heel korte tijd Mistborn 1 & 2 uitgelezen en ik ben er echt gek van. Wat een fantastisch verhaal en wat een worldbuilding. Ik kan echt niet wachten tot ik boek 3 binnen heb.

Ik lees hier nu net het negatieve artikel over Sanderson, maar ik kan alleen maar positief zijn. Zijn manier van schrijven is voor mij goed, eenvoudig ... niet te ingewikkeld en/of zwaar.

Ik weet nu al 100% zeker dat ik in een zwart gat ga vallen als ik klaar ben met boek 3.

Ik weet dat hij nog andere goede boeken heeft, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik verkies om in het Nederlands te lezen. The Stormlight Archive is spijtig genoeg niet vertaald denk ik.
Heb je het over de Mistborn/Nevelmensen trilogie? Daar zijn toch al 4 boeken van?
 
Die rereads op Tor van Malazan (Memories of Ice) chapter per chapter zijn wel zeer aangenaam om te doornemen; regelmatig vliegen er toch allerlei zaken over mijn hoofd. En zonder spoilers.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Na de (kleine) hype op Netflix maar begonnen aan the Grishaverse trilogy (Shadow & Bone)
Leuke wereld, tof concept qua "magie" maar de ik-persoon en het feit dat het soms wel echt iets té YA is steekt soms tegen.

Langs de andere kant leest het zo ontzettend vlot dat ik op de weinige uren die ik kan spenderen aan lezen al halfweg boek 2 ben dus ik ga het waarschijnlijk wel uitlezen.
 
Na de (kleine) hype op Netflix maar begonnen aan the Grishaverse trilogy (Shadow & Bone)
Leuke wereld, tof concept qua "magie" maar de ik-persoon en het feit dat het soms wel echt iets té YA is steekt soms tegen.

Langs de andere kant leest het zo ontzettend vlot dat ik op de weinige uren die ik kan spenderen aan lezen al halfweg boek 2 ben dus ik ga het waarschijnlijk wel uitlezen.

Ik heb deze boeken nooit gelezen maar wel Six of Crows en Crooked Kingdom en die vond ik wel heel fijn. Een leuk tussendoortje.

Ik vind de tv serie trouwens heel leuk!
 
Die rereads op Tor van Malazan (Memories of Ice) chapter per chapter zijn wel zeer aangenaam om te doornemen; regelmatig vliegen er toch allerlei zaken over mijn hoofd. En zonder spoilers.

Aangezien ik geen goesting heb om 14 boeken van Wheel Of Time te lezen aan één stuk, doe ik dat geregeld ook op TOR.
Goed om te weten dat dat voor Malazan ook bestaat!
 
Terug
Bovenaan