Hebben jullie misschien suggesties voor mij die ergens passen hierbij? Discworld lijkt me heel leuk om te lezen (tot nu toe), maar om een andere reden. Discworld lijkt me tot nu toe vooral leuk om te lezen omdat het geschreven is in een parodiestijl die je een glimlach geeft. Maar het gaat gewoon in die stijl steeds door. Ik mis tot nu wat de vriendschap bij HP en de 'mix van thriller, vriendschap, beetje romantiek, bildung en wat fantasie' in andere boeken. Maar misschien moet ik nu gewoon doorlezen in de Tiffany Aching reeks of Nation of Diana Wynne Jones. Ik heb ook al reviews gelezen dat Terry Pratchett wel 'diep' kan zijn, maar tot nu ben ik het nog niet echt ervaren.

Misschien de trilogie van A Darker Shade of Magic van V.E. Schwab? Daar zit vriendschap in en avontuur en een beetje romantiek.
 
Intussen ook op drie dagen Novik’s Scholomance 2 uitgelezen. Aangenaam verhaal en vlotte YA fantasy.

Nu begonnen in Toll the Hounds. Ben benieuwd naar de laatste delen van dit meesterwerk.
 
Na The Stormlight Archive en Mistborn te hebben gelezen heb ik nu het eerste deel van de Skyward serie gelezen. Duidelijk voor een ander publiek dan de eerste twee, maar ik vond het desondanks wel een heel aangenaam en vlot lezend boek. De man blijft me boeien met zijn talent voor worldbuilding. Als het zo verder gaat blijf ik gewoon Sanderson lezen :)
 
Ter ere van de 10-jarige verjaardag van A Memory of Light, heeft Brandon Sanderson een livestream gehouden met een of andere grote WoT-fan en een "grote" onthulling gedaan. Een bepaalde Verzaker/Forsaken leek dood te zijn, maar dat klopt dus niet.
Goed, de serie is al lang gedaan, dus een grote impact heeft het niet, maar toch een leuk weetje.

 
Heb de boeken van Amber van Roger Zelazny tweedehands op de kop kunnen tikken.
Had de eerste 2-3 boeken daarvan zo'n 25 jaar geleden reeds gelezen maar nooit de volledige serie.

Ben nu klaar met boek 2 (nog 3 te gaan) en vind het tot nu toe erg goed. Heel leuke fantasy met magie, parallelle werelden, interessante personages,...
 
De voorbij jaar alles van Dune herlezen, de complete reeks van Feist gelezen en ondertussen zit de Mistborn series erop.
iemand nog aanraders in de trend van Mistborn of Feist? Moet zeker niet high fantasy zijn. Ik ben vooral fan van mystiek en mysteries.
Alle tips welkom :)

Geen Wheel of Time aub, die ik heb al 2 keer uitgelezen en staat op nr1 bij mij.
 
2 keer? Dat zijn rookie numbers! Herlees ze nog maar eens :)

Bij Feist moet ik ook altijd aan David Gemmell denken, hoewel die misschien nog iets meer actiedriven is. Hobb s anders ook wel een aanrader.
 
Heeft er iemand al de laatste nieuwe boeken van Feist gelezen? Zijn deze de moeite?
Spijtig genoeg heeft de lokale bib alles van feist buiten gegooid en hebben dus ook niet de nieuwe boeken binnen gepakt.
 
De voorbij jaar alles van Dune herlezen, de complete reeks van Feist gelezen en ondertussen zit de Mistborn series erop.
iemand nog aanraders in de trend van Mistborn of Feist? Moet zeker niet high fantasy zijn. Ik ben vooral fan van mystiek en mysteries.
Alle tips welkom :)

Geen Wheel of Time aub, die ik heb al 2 keer uitgelezen en staat op nr1 bij mij.
De rest van Sanderson zijn oeuvre gaag je ook wel liggen dan.
 
Terug
Bovenaan