Eventueel Blood Song van Anthony Ryan?
Dat is in ieder geval eentje die je ook niet zo vaak ziet passeren.
Ik vond die wel leuk, itt. klassiekers als Magician van Feist, Abercrombie en de eerste trilogie van Hobb. Die vond ik eerder gewoon genietbaar.
Al moet ik Hobb misschien nog een kans geven en verder doen met haar reeks.
 
Waarschijnlijk op aanraden van @Renegadexxripxx , een snelle zoektocht leert me dat hij de enige is die de boeken af en toe aanbeveelt :D
Hèhè.

Echter het feit dat die instapper hem heeft verder doen grijpen naar fantasy wil toch zeggen dat het een schot in de roos was :p.

Dus iedereen die dat nog niet gelezen heeft !!!!

Schaam jullie fantasy cultuurbarbaren !!!!

Neenee, het is het overwegen waard. Of mutlee moet hier nu iets heel anders zeggen :)
 
Hèhè.

Echter het feit dat die instapper hem heeft verder doen grijpen naar fantasy wil toch zeggen dat het een schot in de roos was :p.

Dus iedereen die dat nog niet gelezen heeft !!!!

Schaam jullie fantasy cultuurbarbaren !!!!

Neenee, het is het overwegen waard. Of mutlee moet hier nu iets heel anders zeggen :)

Voor mensen die al diep zitten in de fantasy genre zouden die boeken luchtig kunnen overkomen. Maar ik heb er destijds erg van genoten, Tungdil was toch wel een goeie karakter. O ja paar jaar geleden ook de game ervan gespeeld.
 
De Lightbringer reeks van Brent Weeks is ook een aanrader.
David Gemmel eventueel ook maar die zijn idd meer action-driven dan worldbuilding of veel character development. Ook nogal oppervlakkig eigenlijk, achteraf gezien.
Anders ook nog Scott Lynch, John Gwynn of Mark Lawrence... zo na een vluchtige blik op de boekenrek
 
Uiteraard is er van Sanderson ook:
- Mistborn: Wax & Wayne (4 boeken)
- Stormlight Archive

Gentleman Basterd series van Scott Lynch

Gotrek & Felix boeken van William King
 
Boek 1 van die reeks is mogelijk één van de beste dingen die ik ooit gelezen heb.
Reeks verliest daarna wel iets aan kwaliteit. Maar dat eerste boek? Wow...

Ja, ik heb de tweede nog gelezen maar die was inderdaad een stuk minder. De afsluitende derde ben ik niet eens meer aan begonnen.
Maar die eerste was zo goed!
 
Bedankt iedereen, ik heb nu een hele lijst op mijn Kobo staan.
ik Begin met Blood Song, zou ook wat weg hebben van King Killer Chronichles, fucking tamzak van een Rothfuss btw, waar blijft dat 3de boek ??
 
Na vorig jaar enkele Pratchett boeken te lezen ben ik dit jaar ook eens eindelijk begonnen aan Sanderson. Afgelopen weekend Final Empire uitgelezen en ondertussen begonnen aan Well of Ascension.

Ik vond Final Empire echt goed maar dat einde vond ik dan weer wel wat zwakker dan de rest. Alles was ineens plots afgelopen? Ik weet niet of iemand ook dat gevoel had?

Het einde voelde voor mij wat gehaast aan na een bepaald punt. Vergeleken met de opbouw van maandenlange planning, infiltratie etc. Ik had graag nog wat extra hoofdstukken waar de House war, de intriges en de politieke spelletjes wat meer toegelicht werden. Maar je hoort gewoon terloops dat dit en dat huis er aan is, ineens is er het laatste bal in Keep Venture, Kelsier sterft en dan is het een sprint naar het einde. Misschien dat ik wat teveel ASOIAF verwachtte van een serie die toch een andere insteek heeft :tongue:

Also, het feit dat Marsh levend is als een Inquisitor, moest dat een blij moment zijn?! Look how they massacred my boy :cry: It's fucking grotesque

Anyway, Well Of Ascension is alvast veelbelovend begonnen !
 
Nu ook Republic of Thieves uitgelezen, het derde en (voorlopig!) laatste boek uit de Gentleman Bastards reeks.

Het volgt dezelfde structuur als de vorige twee boeken, flashbacks afgewisseld met gebeurtenissen in het heden. Jammer genoeg is het hedendaagse verhaal redelijk saai en de verkiezingsstrijd in Karthain is nogal oppervlakkig uitgewerkt. Niet dat er geen leuke momenten zijn maar het overkoepelende verhaal in de vorige twee boeken was toch heel wat intrigerender. Het verhaal draait uiteindelijk om de relatie tussen Locke en Sabetha maar de aantrekkingskracht van deze reeks zijn toch de complexe plannen die Jean en Locke smeden. Dat ontbrak hier toch wel. De flashbacks konden me meer boeien met een veel leukere cast aan personages. Ook heel wat keren moeten lachen. Geen baanbrekende gebeurtenissen maar zeker een waardevolle toevoeging aan de reeks. En uiteindelijk wel een spectaculair einde. Nu wachten op Thorn of Emberlain... :frown: :frown: :frown:
 
Laatst bewerkt:
Nu ook Republic of Thieves uitgelezen, het derde en (voorlopig!) laatste boek uit de Gentleman Bastards reeks.

Het volgt dezelfde structuur als de vorige twee boeken, flashbacks afgewisseld met gebeurtenissen in het heden. Jammer genoeg is het hedendaagse verhaal redelijk saai en de verkiezingsstrijd in Karthain is nogal oppervlakkig uitgewerkt. Niet dat er geen leuke momenten zijn maar het overkoepelende verhaal in de vorige twee boeken was toch heel wat intrigerender. Het verhaal draait uiteindelijk om de relatie tussen Locke en Sabetha maar de aantrekkingskracht van deze reeks zijn toch de complexe plannen die Jean en Locke smeden. Dat ontbrak hier toch wel. De flashbacks konden me meer boeien met een veel leukere cast aan personages. Ook heel wat keren moeten lachen. Geen baanbrekende gebeurtenissen maar zeker een waardevolle toevoeging aan de reeks. En uiteindelijk wel een spectaculair einde. Nu wachten op Thorn of Emberlain... :frown: :frown: :frown:

Gelukkig moeten we nog maar x maanden wachten op Thorn...
 
Ik wou de Mistborn trilogie nog eens herlezen maar omdat mijn boekenrek dus blijkbaar totaal niet meer op orde staat en ik gewoon blind boek 1 vd trilogie uit de rek heb genomen ben ik nu dus de Night Angel trilogie (Brent Weeks) aant herlezen. Heeft toch tot wel ettelijke hoofdstukken geduurd eer ik doorhad dat ik fout zat....
 
Well of Ascension gisteren uitgelezen en ik kwam vandaag deze 'documentaire' over de siege of Luthadel tegen op Youtube. Wizards & Warriors is de fantasy/scifi theme channel van Kings & Generals (docu's over historische oorlogen enz) als iemand die al kent.


Direct ook begonnen aan Hero of Ages. Can't stop reading :tongue:

Nu, na deze zou ik graag iets van fantasy lezen dat kleinschaliger is qua scope. Iemand aanraders ?
 
Well of Ascension gisteren uitgelezen en ik kwam vandaag deze 'documentaire' over de siege of Luthadel tegen op Youtube. Wizards & Warriors is de fantasy/scifi theme channel van Kings & Generals (docu's over historische oorlogen enz) als iemand die al kent.


Direct ook begonnen aan Hero of Ages. Can't stop reading :tongue:

Nu, na deze zou ik graag iets van fantasy lezen dat kleinschaliger is qua scope. Iemand aanraders ?

Cool channel!

Kleinschaligere Fantasy die ik de laatste 2 jaren geleden heb en relatief van genoten heb:

- Riyria Revelations van Michael J Sullivan. 6 boeken, maar wel allemaal maar 300-400 pagina's. Veel kleiner en minder complex.
- Sword of Kaigen van ML Wang, standalone en Chinees/Japans (Oosters alvast) geinspireerd. Door velen beschouwd als een van de beste self-published stand alone boeken van de laatste 5 jaar.
- Green Bone trilogie van Fonda Lee. Wederom Oosters geinspireerd, meer in een modern jasje. Maar echt geweldig goed.
- The Wounded Kingdom van RJ Barker. Assassin-geinspireerde trilogie.
- Powder Mage trilogie van Brian McClellan. Meer Napoleontisch geinspireerd met gebruik van vuurwapens uit de eind 18e eeuw. Ook een van de betere trilogieen die ik gelezen heb.
- Mark Lawrence heeft enkele goeie trilogieen.
- KJ Parker heeft een hoop goeie, leuke standalone Fantasy boeken en ook trilogieen.
 
Terug
Bovenaan