Prime Fallout

Wel een toffe reeks tot nu toe ja.
Enige teleurstelling voor mij is de CGI soms, het feit dat de T60 eerder een blikken doos lijkt dan zwaar power armor.
is dat ergens ook niet normaal. het is allemaal "oude" tech. En er zal ook wel een reden zijn dat elke knight een squire rondlopen heeft he :)
 
ik heb het nu ook uitgekeken.

1) ik vond het plan van Moldaver met de Cold Fusion eerder teleurstellend. effectief gewoon de stroom voor LA herstellen? meh.
2) Heeft de brotherhood op het einde daar een Nuke gedropt? dat was geen flashback, dat was Hank in zijn power-armor die vooraan in beeld liep...
3) ik vermoed dat S2 zal gaan over The Ghoul die zijn vrouw gaat zoeken, en dat die nog in Vault 31 ingevroren ligt.
 
Had wel last van telkens een milliseconde hapering gevolgd voor een milliseconde versneld beeld om dan weer normaal te spelen. Zou dat aan Prime liggen of aan mijn internet? Ik vermoed het laatste.
Gevonden! Blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem. Ik kijk via de Prime app op PS5, en die 2 gaan blijkbaar niet goed samen. Als ik kijk via m'n PS4 heb ik dat probleem niet.
 
Ondertussen ook uitgekeken en ik vond het oprecht heel erg goed.
1) Als ik het juist interpreteer zie je op het einde een deel van the brotherhood dat plots beseft dat hun vijand helemaal geen slechte bedoelingen had
2) The Ghoul zal inderdaad op zoek gaan naar zijn vrouw, hij weet nu dat ze nog leeft en ergens in vault 31 zit.
3) Ik snap wel nog niet goed hoe Moldaver zo oud geworden is?
4) Ik kijk nu al uit naar New Vegas!
 
Afgehaakt na 2 afleveringen. Ik voelde niet meteen een connectie met de personages, en het verhaal tot zover kon me totaal niet boeien. De game zelf ook nooit gespeeld, misschien speelt dat mee.
 
  • Unsure
Waarderingen: Buon
9/10. Fantastische serie.
Verhaallijnen van levende mensen geboren voor de oorlog vind ik een meerwaarde aan de fallout lore.

Enige minpunt vind ik Maximus.
Het is moeilijk die persoon te begrijpen door zijn rare gezichtsuitdrukkingen.
Acteren met mimiek is hem niet gegeven en dat moet echt minderen. Anders recast imo.
Er scheelt gewoon iets met Maximus, dat is het probleem. Denk dat de acteur dat juist goed teweeg brengt.
 
Ik vond het een toffe serie, zeer entertainend. De game ook niet gespeeld, speelt niet echt een rol voor me.
Maximus is soms wat onzeker en stuntelend, en speelt dat goed vind ik.
De design van post nucleair war LA en de vaults is inderdaad leuk gedaan. De mix van geweld en donkerte in combo met wat zwarte humor en soms de nodige luchtigheid (en de oldies deuntjes), werkt ook. De personages waren wat game like en ook net echt genoeg, verhaal ook net boeiend genoeg. De rest van de soundtrack is ook wel vrij goed. M'n overdreef in het begin misschien wel een tikje met die oldies.
S2 zal er zeker en vast komen gezien het succes en het wat open einde.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er door. Bij aflevering 1 nog geschreven dat ik het meh vond maar ging verder kijken, en eigenlijk ging het alleen bergop voor mij nadien. Elke aflevering opnieuw "huh, is het al gedaan?" Enkel het einde kon epischer imo. Ik ben wel benieuwd hoe ze na dit einde een S02 schrijven. En hoe ze New Vegas gaan integreren in de serie, en welk verhaal canon is.

Op het werk al horen praten over de Fallout

Er scheelt gewoon iets met Maximus, dat is het probleem. Denk dat de acteur dat juist goed teweeg brengt.
Inderdaad. Ik ga er ook van uit dat dat net is omdat hij een squire is en eigenlijk wereldvreemd is.
 
Laatst bewerkt:
Toffe serie ja.

Ben ook zwaar verliefd geworden op Cooper zijn '54 Kaiser. Knapste auto van dat decennium imho.
 
Ik vond het een toffe serie, zeer entertainend. De game ook niet gespeeld, speelt niet echt een rol voor me.
Maximus is soms wat onzeker en stuntelend, en speelt dat goed vind ik.
De design van post nucleair war LA en de vaults is inderdaad leuk gedaan. De mix van geweld en donkerte in combo met wat zwarte humor en soms de nodige luchtigheid (en de oldies deuntjes), werkt ook. De personages waren wat game like en ook net echt genoeg, verhaal ook net boeiend genoeg. De rest van de soundtrack is ook wel vrij goed. M'n overdreef in het begin misschien wel een tikje met die oldies.
Net uitgekeken, ik kan dit alleen maar beamen. Op de één of andere manier vindt de serie nét het juiste evenwicht tussen humor/spanning/mysterie/actie/drama. De toon & sfeer van de serie zit gewoon perfect (en visueel ook top). Het verhaal kon op sommige vlakken misschien iets beter, maar als al de rest zo goed zit, who cares. Laat seizoen 2 maar komen!
 
Ondertussen halverwege en als Fallout fan van het eerste uur is het toch duimen en vingers aflikken hoor. Ik heb ontelbaar aantal uren in de games gestoken en de reeks benaderd de sfeer, de stijl en de intentie van de games zo waanzinnig goed.

De hoeveelheid fanservice is waanzinnig hoog maar het is nooit in you face, meestal zelf een subtiel geplaatst item dat we uit de games kennen maar dat is genoeg om toch een portie dopamine te genereren en verder te kijken.
 
Ik heb hem ook net uitgekeken en toch wel een erg aangename serie. Paar random beperkingen:
- qua sfeer/esthetiek echt bijna perfectie lijn met de spellen, vooral dan de bethesda´s, niet zozeer interplay maar dat is ook te verwachten
- geen overdreven, onnodige exposé´s om toch maar proberen aan worldbuilding/lore-delving te doen. De mix van flashbacks en current werkt eigenlijk heel goed.
- als die soundtrack niet alle mogelijke awards wint weet ik het ook niet meer. Obscure, licht irritante ´50´s deuntjes afgewisseld met net genoeg bekende nummers om niet te storend te worden voor het brede publiek.
- die wereldvreemdheid van niet alleen de Vaultdweller maar ook bvb Brotherhood.
- random gigantische halfvervallen huizen in´t midden van een woestijn, geweldig toch.
 
Voor mij was dit echt wel een 10/10. Ben ook wel een diehard Fallout games fan dus mss niet een 100% eerlijke beoordeling :oi22:
Die "war never changes" lijn was echt kippenvel bij mij.

Enige vraag voor mij is hoe Moldaver daar na 200j nog zo eruit ziet
 
Enige vraag voor mij is hoe Moldaver daar na 200j nog zo eruit ziet

Zou die niet gewoon af en toe in zo’n cryo ding zitten en om de zoveel tijd wordt die is wakker gemaakt?

Of ze is een ghoul en op de 1 of andere manier kan ze dat verbergen?
 
Zou die niet gewoon af en toe in zo’n cryo ding zitten en om de zoveel tijd wordt die is wakker gemaakt?

Of ze is een ghoul en op de 1 of andere manier kan ze dat verbergen?
Een ghoul denk ik niet, dat zal na 200j wel zichtbaar zijn. Denk ook eerder dat het cryo zal zijn
 
Voor mij was dit echt wel een 10/10. Ben ook wel een diehard Fallout games fan dus mss niet een 100% eerlijke beoordeling :oi22:
Die "war never changes" lijn was echt kippenvel bij mij.

Enige vraag voor mij is hoe Moldaver daar na 200j nog zo eruit ziet
Net wel? Ik ben groot fan van The Last Of Us en was daardoor relatief teleurgesteld in de serie. Daar konden ze de sfeer imo niet zo goed overbrengen als in de games. M'n vrouw daarentegen vond het dan wel weer goed omdat ze niet kan vergelijken.

Dus mijns inziens ben je net scherper in het beoordelen van de serie doordat je een diehard fan bent.
 
Terug
Bovenaan