VTM Fair Trade

willydrama

Well-known member
Nog geen draad over gemaakt ? Professioneel gemaakt en meeslepend maar ook hier en daar een minpuntje. Als je Matroesjka's destijds zag krijg je natuurlijk déjà vu's, je belandt boem pats in het verhaal; wat is de voorgeschiedenis van de Pater ? De rol van Ella-June is nogal onrealistisch. 'k Blijf wel kijken.
 
Als men dit al nimmer zou goed vinden dan weet ik het ook niet meer.

Ik heb Jan De lichte gezien en nog enkele andere Vlaamse series maar die konden me niet overtuigen.
Jan De Lichte vond ik niet goed.

Dit is een topper.

Red Light bv kon ermee door maar had ik wel meer van verwacht.
 
Afgehaakt met kijken destijds op Streamz.

Peter Van Den Begin is opnieuw schitterend. Kan van de rest helaas niet gezegd worden. Heb me dood geërgerd aan de belabberde acteerprestaties van Ella-June en Kevin Janssens. Apotheose was het tourist LeMC-achtig accent van die Martino. Djeezes, zo belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het simplistisch en ongeloofwaardig script.
Als ze de Martino en zijn motorbende daar droog onder het vuur nemen. Zelden zo'n slechte actiescène gezien :')

Jammer, want ik was graag liefhebber geweest. Misschien komt het omdat ik nog te recent Matroesjka's heb gekeken..
 
  • Leuk
Waarderingen: dask
Ik heb toevallig ook zeer recent beide seizoenen van Matroesjka's gezien (voor de 5de keer ofzo) en daar kan het idd niet aan tippen.

Jeroen Perceval (= Martino) spreekt in veel van zijn rollen met dergelijk accent, dus mij stoort dat niet.

Wel grappig dat Manou Kersting effectief ook samenspeelt met zijn broer.
 
Er is heel wat fanservice naar de Matroesjka's-liefhebbers in deze reeks, maar ik heb er wel van genoten. Antwerpen is me dierbaar dus een reeks in het Antwerps accent heeft bij mij altijd een streepje voor. Jeroen Perceval zie ik zelf niet zo graag spelen en dat rare accent deed me wat denken aan die Vlaamse Youtubester Acid. Piet Piraat heeft me wel aangenaam verrast. Clichérol, maar het ging hem wel af.
 
Afgehaakt met kijken destijds op Streamz.

Peter Van Den Begin is opnieuw schitterend. Kan van de rest helaas niet gezegd worden. Heb me dood geërgerd aan de belabberde acteerprestaties van Ella-June en Kevin Janssens. Apotheose was het tourist LeMC-achtig accent van die Martino. Djeezes, zo belachelijk. Om nog maar te zwijgen van het simplistisch en ongeloofwaardig script.
Als ze de Martino en zijn motorbende daar droog onder het vuur nemen. Zelden zo'n slechte actiescène gezien :')

Jammer, want ik was graag liefhebber geweest. Misschien komt het omdat ik nog te recent Matroesjka's heb gekeken..

Maar is dat niet het uitgangspunt? Of zo heb ik het toch altijd geïnterpreteerd. Hier is toch wel voor een humoristische insteek gegaan, waarbij alles toch wel over-the-top moet zijn. Om te beginnen de personages, maar zeker ook de actiescènes.

Ik had het al in het ander topic geplaats. Ik heb er mij nog goed mee geamuseerd, maar was teleurgesteld in de laatste aflevering. Ik had gehoopt dat ze daar all-the-way gingen op vlak van over-the-top.

De acteurs zetten voor mij goede prestaties neer, maar bij velen is het niet echt vernieuwend. We hebben Van Den Begin, Daeseleire, Janssens, Kersting, ... al wel vaker in zo'n rol gezien (alhoewel het hier dan nog extra uitvergroot is).

Is voor mij toch een hele andere insteek dan Matroesjka's, wat veel rauwer was.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een groot WTF gehalte hebben.
Maar wel heel leuk om naar te kijken. Antwerps geeft sowieso een streepje voor.
 
wie zag fair trade zonder ooit matroesjkas te hebben gezien ?
Ik heb van matroesjkas wel stukken gezien, maar nooit echt gevolgd.
Fair Trade ben ik nu wel aan het volgen, ik vind het niet slecht, zitten goede acteurs in, maar de acteerprestaties vind ik nogal ondermaats.
 
Maar is dat niet het uitgangspunt? Of zo heb ik het toch altijd geïnterpreteerd. Hier is toch wel voor een humoristische insteek gegaan, waarbij alles toch wel over-the-top moet zijn. Om te beginnen de personages, maar zeker ook de actiescènes.

Dat kan zeker, maar dan is de uitwerking van dat uitgangspunt imo allerminst geslaagd. Over willen, maar niet kunnen..

Maar goed, blij dat het bij de rest van de kijkers wel beter in de smaak valt.
 
Ik vind het eigenlijk elke aflevering minder worden en meer richting de typische vlaamse serie van de jaren '90 gaan: niks waard maar genoeg gevloek en bloot erin gestoken zodat dat allemaal minder zou opvallen.

Het helpt natuurlijk niet als u 2 hoofdrollen maar net boven buurtpolitie niveau aan het acteren zijn terwijl er een aantal bijrollen het veel beter doen.

En dan eindig je u aflevering met een actiescène die zo gehaast aanvoelt dat het gewoon belachelijk wordt.
 
Ik vind het eigenlijk elke aflevering minder worden en meer richting de typische vlaamse serie van de jaren '90 gaan: niks waard maar genoeg gevloek en bloot erin gestoken zodat dat allemaal minder zou opvallen.

Het helpt natuurlijk niet als u 2 hoofdrollen maar net boven buurtpolitie niveau aan het acteren zijn terwijl er een aantal bijrollen het veel beter doen.

En dan eindig je u aflevering met een actiescène die zo gehaast aanvoelt dat het gewoon belachelijk wordt.
Haha ja idd, deze serie heeft alles wat de gemiddelde Antwerpenaar wilt zien: sappig accent, crimineel sfeertje met drugs, scenario waar ge niet te lang over moet nadenken, jong poepke dat na een werkdag van 40 uur in sexy lingerie in en uit bed klimt en de balzak van Kevin Janssens.
 
  • Haha
Waarderingen: Sond
Nog geen draad over gemaakt ? Professioneel gemaakt en meeslepend maar ook hier en daar een minpuntje. Als je Matroesjka's destijds zag krijg je natuurlijk déjà vu's, je belandt boem pats in het verhaal; wat is de voorgeschiedenis van de Pater ? De rol van Ella-June is nogal onrealistisch. 'k Blijf wel kijken.
Heb van de week ook eens de 1e aflevering bekeken. Ik snap de vergelijking met Matroesjka's, maar dit staat daar toch wel een paar niveau's onder vind ik. Sommige personages/situaties zijn zo over de top dat het belachelijk wordt. Ik heb me in ieder geval door de aflevering moeten slepen met veel tegenzin, dus ik ga niet voortkijken.
 
Heb van de week ook eens de 1e aflevering bekeken. Ik snap de vergelijking met Matroesjka's, maar dit staat daar toch wel een paar niveau's onder vind ik. Sommige personages/situaties zijn zo over de top dat het belachelijk wordt. Ik heb me in ieder geval door de aflevering moeten slepen met veel tegenzin, dus ik ga niet voortkijken.
Het is niet omdat je het vergelijkt qua stijl dat je het even goed hoeft te vinden natuurlijk
 
Het is niet omdat je het vergelijkt qua stijl dat je het even goed hoeft te vinden natuurlijk
Duidelijk niet nee ;)

Maar allez als voorbeeld, in 1 enkele aflevering heb je 2 scenes waarin een persoon aan het telefoneren is en dan respectievelijk iemand doggystyle neemt en onder de lakens wordt gepijpt. Alsof het dagelijkse kost is of zo :thinking:
 
Duidelijk niet nee ;)

Maar allez als voorbeeld, in 1 enkele aflevering heb je 2 scenes waarin een persoon aan het telefoneren is en dan respectievelijk iemand doggystyle neemt en onder de lakens wordt gepijpt. Alsof het dagelijkse kost is of zo :thinking:

Is dat niet zo? :unsure:
 
Terug
Bovenaan