F1 Manager 2022

Sim PC PS5 PS4 XBOX F1 Manager 2022

Begonnen met Aston Martin, meteen Stroll vervangen door Stoffel.
Eerste GP enkel de Williams achter ons gelaten.... moet nog veel veranderen. Ik heb wel al een nieuwe lead tech aangeworven, van 69 naar 81.

eens zien wat de toekomst brengt.

weet er iemand of je racelengte kan aanpassen? telkens minstens een uur per GP is me wat lang
 
ja, dat gaat wel, maar dan mis je veel info. en het duurt nog altijd gemakkelijk een uur.
Op de rustige momenten spoel ik toch ook even door hoor, anders duurt het heel lang :) En als er iets gebeurt gewoon de snelheid terug op 1x zetten. Ik ben bij Alfa Romeo begonnen, geeft iets meer uitdaging dan de topteams
 
Heb ik ook gedaan, maar ze hebben Stoffel zijn stats toch maar wat plattekes gemaakt :(
nochtans, 2de GP en al een punt gepakt :)
na 8 ronden had Verstappen Leclerc eruit geknald, SC, en Stoffel zijn strategie omgeschakeld (Vettel had een lange stint op Hards voorzien, was nog veel te vroeg om te pitten). in de laatste bocht P10 gepakt van Tsunoda. feestje :woohoo:
 
Toch nie evident ze, dit spelleke :p Heb er nu 3 races op zitten met Alfa Romeo (Bottas en Vandoorne). Al elke race punten gepakt met Bottas (P5, P denk ik en P10), Vandoorne enkel P10 op Jeddah als ik mij nie vergis. Leukste van het spel is de practice imo en het echt proberen nailen van de setups. Ben nu op Imola bezig en de setup confidence heb ik op 91% gekregen voor Bottas en 99% voor Stoffel. Wat mij wel enorm irriteert is al die bandensets terug moeten geven.... Blijkbaar heb ik maar 2 nieuwe sets softs voor de qualy én de race samen.... Dusja, wordt een lastige qua opties voor in de race. Ik merk ook dat ik heel snel door de banden ga ivm de concurrentie.
 
Iemand die dit op console speelt? Hoe zijn de controls in dat geval? (en kan je met je muis navigeren zoals in Flight Simulator)
 
der zijn toch wel een paar dingen die mij storen. het constant snelheid veranderen naar 1x omdat uw "ers leeg/vol" , of iets dergelijks onnozels bvb. (of gewoon dingen die overbodig zijn: bvb "uw naft is bijna op", terwijl ge 2 bochten tot de finish hebt)
of het feit dat het spel automatisch gepauzeerd wordt voor een strategie-call bij een VSC in practise.
of als ge meerdere ronden probeert te overtaken, en als ge er dan eindelijk voorbij zijt, is de andere de volgende bocht er gewoon weer voorbij. (kan ook gewoon aan de AM liggen)

en op zich is dit gewoon Motorsport Manager Light, met een F1-licentie. da's jammer.

hopelijk volgend jaar beter.
 
Da zijn ook wel dingen die mij storen. En vooral ook de AI die in qualy los in uw weg blijft rijden... Toch zeker in de bochten, op de rechte stukken gaan ze langs de kant. Kga mss ook eens die 'drive in clean air' command gebruiken in kwali. Want nu zitten mijn rijders daar vol te pompen en komen die terecht achter nen andere AI en dan ist om zeep. Gelukkig kunt ge wel snel opnieuw beginnen met zo'n sessie als die verkloot is.
 
Ja dat van de quali is idd heel irritant. Ze rijden idd vlak voor u in als ze uit de pitstraat komen en gaan pas aan de kant op het rechte stuk. Je ronde is sowieso verpest. Moeilijk om dan de juiste tijd te kiezen. Is gewoon geluk hebben dat er juist niemand aan zijn trage ronde bezig is.
 
Ja dat van de quali is idd heel irritant. Ze rijden idd vlak voor u in als ze uit de pitstraat komen en gaan pas aan de kant op het rechte stuk. Je ronde is sowieso verpest. Moeilijk om dan de juiste tijd te kiezen. Is gewoon geluk hebben dat er juist niemand aan zijn trage ronde bezig is.
Ik laat mijn rijders nu gwn off sync rijden.
 
Wat vinden jullie de beste manier om je banden te gebruiken tijdens de trainingen. Na elke training moet je al 2 banden teruggeven waardoor je al onvoldoende zachte banden kunt overhouden voor 2 runs per kwalificatiesessie. Ik gebruik sowieso al 1 medium en 1 hard compound. Maar indien je nog een extra medium setje wilt overhouden voor de race verlies je toch al 4 setjes zachte banden of doe ik iets verkeerd?
 
Als je gehinderd wordt kan je meestal ook gewoon nog een goede tijd neerzetten op hetzelfde setje banden. De snelheid lijkt pas echt geïmpacteerd wanneer de banden de 30% naderen.
 
dat weet ik niet, ik merk toch dat het verschil maakt.
alleen in Q, als ge in het begin van de sessie buiten gaat en dan op het einde een 2de run doet op dezelfde set, merk ik dat ze sneller zijn, maar dat ligt dan aan track progress.
 
Per vrije training moet je toch telkens 2 banden teruggeven.
Ik geef dan uiteindelijk 1x medium, 1x hard & 4 softs terug. Wist niet of er een mogelijkheid was om de softs te sparen voor de kwalificatie. Zelf al gebruik je geen banden gaan er 2 ongebruikte weg bij mij.

Dat hinderen tijdens kwalificatie mogen ze toch ook wel patchen hoor. Als je juist bezig bent aan een snelle ronde en je komt iemand tegen die aan een opwarm of cool downronde bezig is, is je ronde sowieso verpest. Is voor de Al ook zo, zie vaak dat een Verstappen of leclerc ofz onderaan staan na hun 1e run omdat ze toevallig iemand tegenkwamen.
 
blijkbaar zijt ge ook gejost als ze in het begin van het seizoen regulation changes geven voor volgend seizoen...
als dat over onderdelen gaat, kan het goed zijn dat 3/5 onderdelen een status krijgen dat ze volgend jaar gewijzigd worden, en als ge dan iets nieuws ontwikkelt is het een stuk voor volgend jaar...
zo al 2 stuks ontwikkeld die ik niet kan bouwen, omdat het voor volgend seizoen is

na 11 races heeft Sainz hier 60 punten voorsprong op Leclerc, nog geen podium gemist en 6 keer gewonnen
 
Hier net Barcelona gereden. Met Leclerc 5 van 6 races gewonnen. Gisteren reed ik 3 en 4 en zou wel moeite gehad hebben voor de Red Bulls voorbij te gaan en zelfs met Russell en Hamilton was het strijden. Maar Perez heeft een handje geholpen en heeft max uitgereden. Hamilton heeft er zichzelf uitgereden. Uiteindelijk nog naar een "makkelijke" 1-2 gereden. Leclerc heeft 48 punten voor op Sainz en in de constructeurs heb ik er in de 70 voor op Red Bull. Red Bulls hebben trouwens al 3 gear boxen verbruikt ook.
 
Hier net Barcelona gereden. Met Leclerc 5 van 6 races gewonnen. Gisteren reed ik 3 en 4 en zou wel moeite gehad hebben voor de Red Bulls voorbij te gaan en zelfs met Russell en Hamilton was het strijden. Maar Perez heeft een handje geholpen en heeft max uitgereden. Hamilton heeft er zichzelf uitgereden. Uiteindelijk nog naar een "makkelijke" 1-2 gereden. Leclerc heeft 48 punten voor op Sainz en in de constructeurs heb ik er in de 70 voor op Red Bull. Red Bulls hebben trouwens al 3 gear boxen verbruikt ook.

Scheelt toch een pak als het team wel weet wat ze moeten doen hé :D
 
Terug
Bovenaan