F1 Manager 2022

Sim PC PS5 PS4 XBOX F1 Manager 2022

Release 25 Augustus Early Access (voor wie een pre-order heeft geplaatst als ik het goed begrijp). Echte release is dan 5 dagen later.
 
ziet er naar uit dat we geen eigen team gaan kunnen starten.
toch wel een gemis, imo. ik had hier een uitgebreide versie van my Team verwacht
 
ziet er naar uit dat we geen eigen team gaan kunnen starten.
toch wel een gemis, imo. ik had hier een uitgebreide versie van my Team verwacht
Klopt, dat werd al bevestigd door de devs. Zal voor volgend jaar zijn vrees ik.
 
Ziet er toch wel goed uit. Mega throwback naar Microprose F1 manager voor mij. Als kind echt kapot gespeeld :)
Dit doet me der toch genoeg aan denken. Cool hoe je tijdens de race on the fly je strategie kan aanpassen. Toch ééntje om in't oog te houden.
 
Jammer, net dat is imo toch wat de meesten willen doen, een eigen team maken, sponsors zoeken, livery maken,...
Inderdaad, daar hoopte ik zelf toch ook wel hard op. Maar misschien beter dat ze de core-features van het managen nu goed uitwerken en het in een volgende jaargang introduceren.
Uiteindelijk zal het zo ook nog wel fun zijn, in Pro Cycling Manager of Football Manager speelde ik uiteindelijk ook minstens even vaak met een bestaand team.

Voor mijn eerste playthrough ga ik eens zien waar ik het makkelijkste Stoffel in een stoeltje krijg. Ik zag al dat Hulk er als reservereider in zat, dus normaal gaat Stoffel ook wel in de game moeten zitten.
 
Inderdaad, daar hoopte ik zelf toch ook wel hard op. Maar misschien beter dat ze de core-features van het managen nu goed uitwerken en het in een volgende jaargang introduceren.
Uiteindelijk zal het zo ook nog wel fun zijn, in Pro Cycling Manager of Football Manager speelde ik uiteindelijk ook minstens even vaak met een bestaand team.

Voor mijn eerste playthrough ga ik eens zien waar ik het makkelijkste Stoffel in een stoeltje krijg. Ik zag al dat Hulk er als reservereider in zat, dus normaal gaat Stoffel ook wel in de game moeten zitten.
Ik ga dan toch ook eerder een klein team proberen naar de titel te rijden, ipv meteen met RB of Ferrari te starten. Hopelijk zitten er idd wel voldoende opkomende talenten in en mss zelfs nieuwe regen's.
 
Ik hoop dat het geen Motorsport Manager kloon wordt met een F1 licentie en 3D graphics?

Ik hoop op genoeg "verhaal" in het spel zit en dat het niet te klinisch is.

spionageschandalen, opzettelijke crashes, je Russische piloot ontslaan, ruzie met je drivers, El Plan die Indy 500 wil rijden, je testrijder die je piloot beledigt op sociale media, Ferrari die eens valsspeelt, je sponsor die een complete fraudeur blijkt te zijn, rijders die plots Covid krijgen,...
 
Sinds gisteren is de Early Access begonnen. Ik heb al een paar uur gespeeld. Voorlopig amuseer ik me er heel erg mee.

Ik vermoed dat je wel best een F1-nerd bent, voor casual gamers kan het misschien overweldigend en "tedious" zijn.
 
Heb vandaag ook de eerste uurtjes gespeeld en moet toch wel zeggen dat het echt wel plezant is. Op het begin is het allemaal idd wat overweldigend wat je allemaal moet doen. Nu de eerste race achter de rug en ondanks dat ik beginhulp had aanstaan wordt je heel vrij gelaten en moet je alle menu’s even goed doorlopen. Zoals bij elke managementgame gaat dit gewoon beter worden hoe vaker je het speelt. Maar persoonlijk vindt ik het een leuke afwisseling met F1 22. Je moet idd wel fan zijn van F1 en geïnteresseerd zijn in de diepere laag ervan. Anders is het de moeite niet.
 
Ik heb ook gisteren aantal races gespeeld en moet toch ook zeggen dat ik het een goede aanzet vind voor de reeks. Ik heb mij al goed geamuseerd in en vind de sfeer en beleving wel heel leuk. In feite een kleine kopie van motorsport manager (pace/duel/ERS en setup gewijs toch) maar dan gefocust op F1. Ik mis wel de echte diepgang van managen die football manager bv wel heeft maar dat is natuurlijk een reeks die al jaren meegaat. Ook diepgang tov Grand Prix World 20 jaar terug mis ik toch. Zo zaken in GPW als sponsoren zelf tekenen, onderhandelen met leveranciers van motoren/fuel, spioneren van tegenstanders, eventueel illegale zaken inbouwen waarop je betrapt kon worden. Het zijn allemaal zaken die misschien ideeën zijn voor volgende versies. Maar zoals ik al zei: voor een eerste versie is het zeker geslaagd.

Ik ben trouwens begonnen met Ferrari (maar ga naar wat lager gaan denk ik eens ik het spel wat ken want ik vind het te makkelijk). En ik maak al dezelfde belachelijke tactische blunders 😆. In Saudi Arabia lag ik 1-2. SC dus ik meteen bezig met rekenen. Ja het gaat nipt worden met de 3e om te pitten, maar met verse soft banden moet ik erna weer makkelijk over geraken met zijn versleten hards he. Ik breng mijn 1e binnen, verse softs op en ja net voorbij gereden toen ik de pit uit kwam en dus 3e. Om er dan achter te komen dat er nog maar 3 ronden te rijden waren en die SC niet meer zou binnenkomen om nog een ronde te kunnen racen. 🤣
 
Terug
Bovenaan