Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Los van dit voorval gaan privé scholen wel een opmars maken door het dalend niveau in het onderwijsZo’n verhalen maken me oprecht bang voor de toekomst van onze kinderen. Wat is nog een oplossing om ze een veilige jeugd te geven? Een ‘elite’-school waar de populatie eerder specifiek is? Ik weet het niet.
Absoluut heb ik dat meegemaakt in mijn tijd en dat was dan 1ste helft jaren 90. Zoon van een leerkracht die na de examens in het midden van een drukke winkelstraat volledig tot pulp geslaan en gestampt werd (beeld van die jongen die KO op de grond in een plas bloed ligt vergeet ik nooit meer). Ne jaargenoot die op de speelplaats afgetuigd wordt door jongens van een andere school, ne gast die voor ogen van zijn ma in elkaar geslaan wordt net als hij wil instappen,... Moet ik doorgaan want heb er nog wel een paar?Ik herinner me dat toch niet uit mijn tijd hoor.
Er werd al eens wat gevochten maar mensen kaken overtrappen en tanden uitslaan dat heb ik toch nooit meegemaakt.
Mijn ouders stonden beiden op een school en merkten toch ook dat de laatste jaren voor hun pensioen dat geweld toe nam.
Vooral inderdaad allochtonen maar ook de meisjes die vaker vochten.
Ik veronderstel dat dat het gastje is dat erbij staat (maar zelf geen klappen uitdeelt).En hier gaan we alweer, de tweede dader die is opgepakt mag na amper 1 dag van de jeugdrechter alweer vrij (onder voorwaarden): https://www.hln.be/herk-de-stad/twe...herk-de-stad-vrij-onder-voorwaarden~a2748fb8/
Bijna minstens zo erg..Ik veronderstel dat dat het gastje is dat erbij staat (maar zelf geen klappen uitdeelt).
Ook erg, maar toch nog een heel andere categorie.Bijna minstens zo erg..
Vandaar die bijnaOok erg, maar toch nog een heel andere categorie.
Diegene die filmt plaats ik qua ernstigheid ergens tussen diegene die slaat (nog altijd het ergste) en die gene die er nietsdoen bijstaat. Ik kan me bij de laatste voorstellen dat dat een meeloper is die zelf bang is van diegene die slaat, maar de filmer is imo door het filmen ook bezig met ophitsen.Vandaar die bijna
Die wat aant filmen is, idem hoor.
Kids hier thuis weten wat ze moeten doen in dit soort situatie. (filmen hoort daar zeker niet bij)
Al een paar jaar geleden attent op gemaakt. Hulp zoeken (en geven als de situatie het toe laat).
Maar is makkelijker gezegd dan gedaan
Diegene die filmt plaats ik qua ernstigheid ergens tussen diegene die slaat (nog altijd het ergste) en die gene die er nietsdoen bijstaat. Ik kan me bij de laatste voorstellen dat dat een meeloper is die zelf bang is van diegene die slaat, maar de filmer is imo door het filmen ook bezig met ophitsen.
Op het eind van het filmpje zie je trouwens minstens 6 mensen in beeld. Dus 1 die slaat, 5 die er op staan te kijken en 1 filmer. Die moeten toch allemaal te achterhalen zijn?
Ik geloof ook niet dat je kan besluiten uit die beelden dat de filmer een medestaander is van diegene die klappen uitdeelt. Zo kan dat ook gewoon iemand zijn die het wou filmen voor bewijs maar verder geen actie durfde ondernemen. Ik denk dat er genoeg jongeren zijn met de ingedrilde reactie van u er niet in te moeien omdat je zelf niet in de klappen zou delen.
Mee eens dat het de ziekte van de tijd is, maar door idioten die filmen en het online zetten, is het vaak wel makkelijker om de dader(s) te pakken.Degene die filmde heeft vermoedelijk wel de actie ondernomen van het filmpje te delen op social media. "Ik wou het filmen voor bewijs" lijkt me dan geen geldig excuus.
Maar goed, alles filmen en online zwieren is een ziekte van deze tijd, zeker bij de jeugd.
Mee eens dat het de ziekte van de tijd is, maar door idioten die filmen en het online zetten, is het vaak wel makkelijker om de dader(s) te pakken.