Eurovision Song Contest 2024

Ruwweg genomen was het eerste decennium van deze eeuw wel heel clownesk (met o.a. de zingende kalkoen als absoluut dieptepunt).
Wat heeft Dustin u ooit misdaan? :S

Zangeres van Letland heeft volgens mij weinig zelf gezongen, of ze werd toch qua volume alleszins overstemd door haar backings. Op een bepaald moment roept ze iets naar het publiek, en hoor je de dominante zangstem gewoon verder lopen (van een live backing vocal achter het podium). Op de preparties zong ze ook vaak vals.

Edit: Tsjechië dus, niet Letland.
 
Wat heeft Dustin u ooit misdaan? :S

Zangeres van Letland heeft volgens mij weinig zelf gezongen, of ze werd toch qua volume alleszins overstemd door haar backings. Op een bepaald moment roept ze iets naar het publiek, en hoor je de dominante zangstem gewoon verder lopen (van een live backing vocal achter het podium). Op de preparties zong ze ook vaak vals.
Letland was een kale veertiger dus ge moet het over een ander land hebben?
 
Wat een debacle van de Rai. Absoluut dat dit de uiteindelijke stand gaat beïnvloeden. Israel al 2e bij de bookies nu… mag nooit bekend raken…

Israel is een degelijk lied maar zou zonder de anti-protesten zelf geen top-10 zijn, laat staan kanshebber voor winst. 40% is echt heel hoog.

Anti-protesten (waaronder VRT) veroorzaken deze pro stemmen toch echt zelf.

Hopelijk is Kroatie sterk genoeg om Israel af te houden want een niveau winst lied is dat natuurlijk niet.
 
Had nu echt wel verwacht dat België erbij ging zitten. Eerste keer dat ik dacht dat we echt wel een goed nummer hadden. Er zit dit jaar zo niets bij dat ik op de radio zou horen (behalve NL)..
 
Blijf weg uit Europa
Als je met de boot gaat
🤣

Dat is nu eens een schitterende act met die poppetjes (moet wel een beetje de NL politiek volgen om het te snappen)
 
Had nu echt wel verwacht dat België erbij ging zitten. Eerste keer dat ik dacht dat we echt wel een goed nummer hadden. Er zit dit jaar zo niets bij dat ik op de radio zou horen (behalve NL)..
Ik vind het niet verbazend dat Mustii niet door is eerlijk gezegd. Naar mijn mening een enorm saai nummer dat overproduced is voor Eurovision maar de bal mist.

Voor mij is Europapa favoriet, en als je naar de views van de halve finale kijkt op YouTube is het bij elen zo. Ik vind het geen kitch maar gewoon een happy nummer dat gaat over een verenigd Europa. Een boodschap die het in het verleden ook al goed deed op Eurosong (zie Insieme).
 
Had nu echt wel verwacht dat België erbij ging zitten. Eerste keer dat ik dacht dat we echt wel een goed nummer hadden. Er zit dit jaar zo niets bij dat ik op de radio zou horen (behalve NL)..
Ik vond het niet slecht, maar we hebben toch al wel wat beters gestuurd hoor (Slechter ook, dat zeker ook)


Heerlijk toch, die periode van de jaren 50-60(-70) :biglaugh: (En Fud Leclerc die een abonnement had)
 
Heerlijk toch, die periode van de jaren 50-60(-70)
Toen het gebruik van het orkest nog verplicht was, in de eigen landstaal gezongen moest worden, en het echt om de muziek ging. Grootste showelement van Eurosong 1967 moeten toch wel die draaiende spiegels geweest zijn!
 
Omdat er voor Eurovision elk jaar een groep afzakt naar deze sub die hier niet zo heel vaak zit. Enkele grondregels:

  • De focus ligt hier op de muziek en de acts, het politieke laten we achterwege. Daar zijn andere subfora voor.
  • Het muziekforum staat open voor alle genders, kleuren, maten, gewichten, ... Respect voor elkaar staat voorop. Eurosong is daarenboven nog eens één groot inclusief feest, iedereen is gelijk ongeacht hoe ze sober of extravagant hij/zij/x eruitziet.
  • Als iemand vals als een kat zingt mag dat gezegd worden, maar hou het een beetje respectvol.
Maar het belangrijkste: Eurovision is een kleurrijk feest, laten we die lijn naar hier doortrekken. :cheer:
 
Toen het gebruik van het orkest nog verplicht was, in de eigen landstaal gezongen moest worden, en het echt om de muziek ging. Grootste showelement van Eurosong 1967 moeten toch wel die draaiende spiegels geweest zijn!
En dat samenwerken met orkest leverde dit absoluut hoogtepunt uit de Belgische inzendingen op. Dat nummer met dat orkest erbij is gewoon onwaarschijnlijk goed

Die blazers vanaf 1:10 :love2:
 
Laatst bewerkt:
Eurosong, het blijft hit or miss, love or hate. Elk jaar kijk ik er wel naar, puur om al die landen eens bezig te horen. Maar helaas zit daar echt bijzonder grote bucht tussen... Het absolute dieptepunt van Eurosong van de laatste pakweg 5-10 jaar is voor mij toch wel met grote voorsprong Netta.... Vreselijk hoe dat heeft kunnen winnen, tis niet om aan te horen en persoonlijk sterven mijn hersencellen daar instant van af..
 
Wij zijn het land van Tomorrowland en toch slagen we er elk jaar in om een van de meest sobere acts van allemaal te brengen. De juiste act + visuals bij dit nummer en we waren door.
 
Wij zijn het land van Tomorrowland en toch slagen we er elk jaar in om een van de meest sobere acts van allemaal te brengen. De juiste act + visuals bij dit nummer en we waren door.
Voor mij was het toch vooral de zang die in het eerste deel wat teveel achterop hinkte. Terwijl het wel een nummer is dat véél sterker wordt als die lastige noten écht goed gepakt worden.

Een sobere act kan ook werken (zeker als het nummer sterk genoeg is), het moet vooral een juiste act zijn. En idd, het klopte hier ook niet helemaal in het eerste deel met al die micro's. Het laatste deel was zo slecht nog niet. En misschien was een solo act ook niet de beste keuze hier.
 
Je kan winnen met:
1. Iets gek
2. Iets krachtig
3.Iets sober en ingetogen
4. Iets gewoon mooi en goed gezongen

Mustti zit in categorie 2 maar mistte de vocals.
Maar genoeg voorbeelden uit categorie 2 en 3 die bewijzen dat zot doen of spektakel brengen geen verplichting is om ver te geraken: Salvador Sobral, Common Linnets, Azerbeidzjan in 2011 (Running scared), onze eigen Blanche,...
In 2019 is dit verlegen koppeltje in de finale geraakt
, een verademing om naar te luisteren te midden van al die circusacts
 
Terug
Bovenaan