Eurovision Song Contest 2024

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's eigenlijk nog het beste, gewoon Euro"song" in het belachelijke trekken. Daan heeft ook zo eens een absoluut kitchnummer van jewelste gemaakt (die pruik, die bril, die overdreven ring!), 't zou verdorie nog goed gescoord hebben! Wij Belgen nemen dienen bazaar nog altijd veel te serieus.

 
De Belgische deelname is bekend! Enfin, we wisten al dat het Mustii ging zijn maar vandaag is het nummer en de videoclip gerealesed. Ik ben best wel fan van zijn stem en de opbouw in de song.

 
Vanavond finale van het Melodiefestival in Stockholm.
Marcus & Martinus zijn de favoriet. Sterke stagin maar niet mijn favoriet.
Zelf ben ik meer fan van Cazzi Opea, happy eurovision vibes. Als host moet je geen tryhard lied sturen imo.


 
Mijn favoriet is Zwitserland. Estland mogelijks tweede als ze hun live act een beetje verzorgder maken dan in de preselecties.

Nog steeds pissed dat Tout L'Univers van Zwitserland een paar jaar geleden niet had gewonnen. :laugh:
 
Mijn favoriet is Zwitserland. Estland mogelijks tweede als ze hun live act een beetje verzorgder maken dan in de preselecties.

Nog steeds pissed dat Tout L'Univers van Zwitserland een paar jaar geleden niet had gewonnen. :laugh:
Ik heb dat bij Beautiful Mess van Kristian Kostov in 2017. Ik zal persoonlijk nooit begrijpen hoe Portugal boven Bulgarije geëindigd is toen.

Is ook de beste tweede ooit, zegt wel iets vind ik.
 
Da mogen ze toch ook snel afschaffen die zever. Allemaal platte kaknummers en een hoop vriendjespolitiek.

Dat is toch ook een beetje achterhaald hoor. 'Afschaffen die zever want de Oostbloklanden stemmen op mekaar'. De laatste 10 jaar hebben Zweden (2×), Italië, Nederland, Israël, Portugal, Oostenrijk en Oekraïne (2×) gewonnen. Wie zijn die hun vriendjes juist? Uiteraard krijgt Zweden punten van Noorwegen en Denemarken maar als een land wint krijgt het punten van iedereen, niet alleen van buurlanden.

Akkoord dat er soms gestemd wordt op iets wat niet met muziek te maken heeft (zoals Oekraïne 2j geleden of die saaie Portugees met zijn hartprobleem), maar de Oostbloklanden die samenspannen is een riedeltje dat nergens op slaagt. Behalve dan een paar uitzonderingen zoals de zekere 12 punten tussen Moldavië en Roemenië.
 
De hoogmis begint weer. Stiekem ben ik gewoon fan van lijstjes, maar toch geregeld ook enkele toffe nummers erbij.

Nog maar weinig gehoord dus ik laat me verrassen.
 
Ik heb dat bij Beautiful Mess van Kristian Kostov in 2017. Ik zal persoonlijk nooit begrijpen hoe Portugal boven Bulgarije geëindigd is toen.

Is ook de beste tweede ooit, zegt wel iets vind ik.
Wat bedoel je met beste 2e ooit? Meeste punten voor een 2e plek?

Was zeker veel beter dan Portugal die m.i. vooral won door de ietwat vreemde act.

Ik was/ben groot fan van dat nummer van Kostov.
 
Wat bedoel je met beste 2e ooit? Meeste punten voor een 2e plek?

Was zeker veel beter dan Portugal die m.i. vooral won door de ietwat vreemde act.

Ik was/ben groot fan van dat nummer van Kostov.
Meeste punten ja. 615 om exact te zijn.

Is zelfs volgens mij meer dan enkele winnaars sinds dat nieuwe puntensysteem in voegen is gegaan.

Edit: Sterker zelfs: Enkel Portugal van datzelfde jaar en Oekraïne (2022) hadden meer punten dan hij. En Oekraïne dat kwam puur door de oorlog.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan