Eurovision Song Contest 2021

Voor het eerst in jaren nog eens met een half oog gekeken.

Mijn mening: jammer dat Frankrijk niet gewonnen heeft en dat de winst van Italië het Songfestival opnieuw op de kaart heeft gezet als de freakshow. Mocht Frankrijk gewonnen zijn, dan was het een belangrijke stap geweest om opnieuw enig sérieux in de liedjeswedstrijd te krijgen. Gemiste kans.

Stomverbaasd dat onze vakjury geen punten heeft gegeven aan Frankrijk. Maar als je natuurlijk een choreograaf in de jury zet dan leg je automatisch al de nadruk op het show-element, waar Frankrijk heel sereen is gebleven. Voor het muzikale aspect moest Kate Ryan de beoordeling doen. Tja, dan weet je genoeg denk ik.
 
Frankrijk is volgens mij love it or hate it. Is vast een prachtig nummer dat geweldig gebracht is maar ik vind het nu is écht een afschuwelijk genre waar ik nooit van zijn leven naar zou luisteren, laat staan voor zou stemmen. Mijn vriendin is van dezelfde mening.
UK met hun dubbel 0 punten was erg en wens je niemand toe, maar misschien moeten ze daar als muzikaal land toch maar overwegen om volgende keer iemand te sturen die effectief kan zingen (onder druk). Spanje en Duitsland (en in mindere mate Nederland als laatste 0) waren ook gewoon matig tot zwak en dan leg je het gewoon compleet af tegen landen die aan vriendjespolitiek doen (vb Griekenland-Cyprus) en aan landen die gewoon veel populairder zijn.

Bij Hooverphonic was het halfweg de show al overduidelijk (voorrondes niet gezien) dat die verre van een top 10 plaats zouden halen. Op zich best een OK lied en deftig gebracht (verklaart scores vakjury) maar echt véél te onopvallend. Typisch Belgisch zeker ...
 
met zijn aparte voorliefdes en job bij de politie, zou Arevee dan toch Davy uit blind getrouwd zijn? :S
Jammer dat het blind getrouwd experiment vorig jaar was: "The Wrong Place" had anders dienst kunnen doen als subliminal message van Dave.
 
Probleem met die grote landen is dat ze automatisch gekwalificeerd zijn. Ik vind niet dat ze daar recht op hebben als ze zo een - vergeef me - zeiknummers insturen. Dan zijn die nul punten eigenlijk volledig terecht, en de zoveelste wake-upcall. Als je wilt in de finale zitten, stuur dan een deftig nummer in. Het is niet dat de VK geen muzikaal talent heeft hé. Als zelfs San Marino en Malta over de middelen al beschikken... :laugh:

Weinig medelijden mee, wel voor de zanger natuurlijk. Maar ja. Concurrentie was groot dit jaar.
 
Ik kijk al enkele jaren samen met een internationaal gezelschap. Dit jaar 2 Nederlanders, een Poolse, een Russin, een Griekse en 2 Amerikanen. Altijd leuk om al die smaken en meningen te lezen, lekker commentaar geven in onze FB-thread. Allemaal toch wel teleurgesteld in de winnaar.

Als er rockers moesten winnen dan liever de Finnen. Zelf geen grote favorieten dit jaar.
 
Het Eurosong maakt de verwachtingen weer waar, een wedstrijd om ter gekste met artiesten waar we niet veel meer van gaan horen. Elke serieuze artiest wilt zich niet verbinden aan deze wedstrijd.
Jammer dat men er niet in slaat om deze trend te doorbreken, het zou het aanzien serieus verbeteren.
 
Het Eurosong maakt de verwachtingen weer waar, een wedstrijd om ter gekste met artiesten waar we niet veel meer van gaan horen. Elke serieuze artiest wilt zich niet verbinden aan deze wedstrijd.
Jammer dat men er niet in slaat om deze trend te doorbreken, het zou het aanzien serieus verbeteren.
Er was toch niks aan te merken op Duncan? Was toch gewoon een goed nummer zonder veel show? Frankrijk en Zwitserland die ook zo hoog scoorden dit jaar. Toch pure nummers ?
 
Er was toch niks aan te merken op Duncan? Was toch gewoon een goed nummer zonder veel show? Frankrijk en Zwitserland die ook zo hoog scoorden dit jaar. Toch pure nummers ?
Probleem is dat veel mensen enkel de winnaar zich herinneren natuurlijk.
En dat is het jammere eraan natuurlijk.
 
Probleem is dat veel mensen enkel de winnaar zich herinneren natuurlijk.
En dat is het jammere eraan natuurlijk.
Ene jaar is het andere niet. Naar mijn gevoel kan het ieder jaar anders uitdraaien. Heroes van Zweden was ook een mooie song met leuke Visuals zonder verkleedpartij. En zo zijn er meerdere. Imo hoeven we dit niet te dramatiseren. Vind het trouwens positief dat er meer en meer in eigen taal gezongen werd. Dat Italië nu op die manier ook wint vind ik al positief.
 
Waar is de tijd dat we bewust gingen voor de 0 punten (en daar dan nog in faalden), puur als statement tegen wat Eurosong geworden was...

 
Terug
Bovenaan