Eurovision Song Contest 2021

Het Eurosong maakt de verwachtingen weer waar, een wedstrijd om ter gekste met artiesten waar we niet veel meer van gaan horen. Elke serieuze artiest wilt zich niet verbinden aan deze wedstrijd.
Jammer dat men er niet in slaat om deze trend te doorbreken, het zou het aanzien serieus verbeteren.

Is toch niks verkeerd mee? Er zijn wedstrijden voor het betere werk ook.

Laat het eurosong lekker die foute boel zijn die het al jaren is, het zorgt elk jaar voor een enorm feest ter plaatse en in de huiskamers met 200+ miljoen viewers. Best succesvol concept.
 
190278636_3012394225659012_3858078319696595486_n.jpg


haters gon' hate
 
Toch wel terechte winnaar.
Ook al staat de volledige muzikale begeleiding op tape, ze zijn ergens de enigen die een "live" gevoel naar boven wisten te halen...

Stelde mij de vraag om ze nu echt gewoon een derderangs-variƩtƩ rockgroepje zijn of een echte rockband, maar komen wel vrij authentiek over...
Groep vrienden dat een bandje is begonnen, meegedaan aan X-Factor en intussen toch al redelijk veel live gespeeld hebben.

In de beginperiode gewoon wat op straat gespeeld...
En dan verdorie nog eens met materiaal van Vlaanderen! Grappig!

 
Laatst bewerkt:
Wanneer heeft de holebi-scene eigenlijk zowat Eurosong ''geclaimd''? Lijkt wel iets als Temptation Island, niemand kijkt het en is marginaal, uiteindelijk een van de meest bekeken programma's ^^
 
Wanneer heeft de holebi-scene eigenlijk zowat Eurosong ''geclaimd''? Lijkt wel iets als Temptation Island, niemand kijkt het en is marginaal, uiteindelijk een van de meest bekeken programma's ^^
Ik denk sinds de live orkesten verdwenen zijn en er opeens enorm veel "acts" kwamen met pluimen in het gat...
 
officiƫle clip is ook wel super

In de comments: Slavic post-apocalyptic rave šŸ¤£

Blijkbaar is het een lentelied dat ze zingt. Op youtube vind je engelse ondertiteling.

Nu, al bij al vond ik EV 2021 een goed jaar. Veel leuke pop-songs gehoord, ook vanuit Oost-Europese landen.
Dat van Kroatiƫ is ook eentje dat blijft hangen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ik blijf erbij dat hij toch bepaalde stukken niet live zingt en op zijn minst play backed of doet alsof? Wat zijn daar eigenlijk de regels voor? Zonde eigenlijk trouwens want is een catchy fijn nummer. Blijft in uw koppeke steken.
 

Ik blijf erbij dat hij toch bepaalde stukken niet live zingt en op zijn minst play backed of doet alsof? Wat zijn daar eigenlijk de regels voor? Zonde eigenlijk trouwens want is een catchy fijn nummer. Blijft in uw koppeke steken.
Die 'toetsenist' en gitarist hebben ook een micro en zingen misschien duidelijker wanneer er volgens jou geplaybacked wordt?
 
Wanneer heeft de holebi-scene eigenlijk zowat Eurosong ''geclaimd''? Lijkt wel iets als Temptation Island, niemand kijkt het en is marginaal, uiteindelijk een van de meest bekeken programma's ^^

Alfamannen waren er duidelijk niet bij dit jaar, althans niet als leadzanger.
 

Ik blijf erbij dat hij toch bepaalde stukken niet live zingt en op zijn minst play backed of doet alsof? Wat zijn daar eigenlijk de regels voor? Zonde eigenlijk trouwens want is een catchy fijn nummer. Blijft in uw koppeke steken.
Grote stukken van liedjes worden soms door de backing vocalists gedragen, niet enkel bij Litouwen. Ik herinner me zo ook die Russische in een rolstoel een paar jaar geleden. Die backings staan dan vaak niet op het podium, maar er achter (en zingen dan wel live).
 
De eerste Eurovision artiest uit deze editie die naar ons land komt:

Als MĆ„neskin ons land aandoet, zou ik wel eens durven een ticket kopen...
 
Hopelijk maakt ze dan niet de fout om de inspiratiebron Brel als Franse zanger te benoemen (wat ze deed in een interview).
 
Hopelijk maakt ze dan niet de fout om de inspiratiebron Brel als Franse zanger te benoemen (wat ze deed in een interview).
Frans als nationaliteit of als taal waarin hij zingt? Misschien bedoelde ze het 2e? Al maken ze die fout wel vaker in Frankrijk.
 
Frans als nationaliteit of als taal waarin hij zingt? Misschien bedoelde ze het 2e? Al maken ze die fout wel vaker in Frankrijk.
En in Walloniƫ omgekeerd ook.
Frankrijk is voor hen dƩ referentie (kijk maar eens naar wat er gebeurt als Frankrijk een beslissing nam inzake de coronamaatregelen).

On-topic: ik weet niet of zij een blijver zal zijn.

Als ik nu naar mijn eigen streaming-playlist kijk, dan heb ik nu MĆ„neskin, The Roop en Victoria van Bulgarije ("het slaapkleedje") toegevoegd.
Drie songs hebben het dus naar mijn smaak overleefd! :)
 
Terug
Bovenaan