ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Grotendeels eens hiermee, maar ik raad je aan om dezelfde oefening eens te doen voor periode 1929 - 1982.
We zijn de laatste 40j wel héél erg verwend geweest.

Grotendeels eens hiermee, maar ik raad je aan om dezelfde oefening eens te doen voor periode 1929 - 1982.
We zijn de laatste 40j wel héél erg verwend geweest.
Dat waren apentijden.

Daarom ook dat je niet 1 tracker koopt die enkel op Amerika focust.

B%20%2869%29.png

S&P500 doet het tot heden wel beter dan vwce. Maar vandaar de vraag wat ik er nog kan bijnemen om te diversifiëren. Meer europees gericht dan ofzo?
Resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Cfr. de post van @Airjinx

Hoe bedoel je nog meer diversifiëren? VWCE is All World dus inclusief USA en EU, alle andere Developed Countries én Emerging Markets.

Maar 60% amerika nee?

Je kan STOXX600 doen bv in europa als ik het goed heb tov S&P500

Doe ik ook. Historisch is het rendement van de Stoxx wel lager dan de S&P500, en je zit met een andere dynamiek in Europa, maar het diversifieert wel.

En daarnaast wat emerging gericht op bv. Azië - de laatste paar jaar geen succes, maar op langere termijn verwacht ik daar wel meer van. En het brengt ook weer wat balans t.o.v. teveel USA gerichte portefeuille.

Iemand tips voor etfs te kopen bij inval Rusland in Ukraine? Lijkt me goed moment voor groot bedrag te investeren.

Als het hier over VWCE gaat, is het dan IE00BK5BQT80?

En wat is het verschil dan met een VWRL (bv:IE00B3RBWM25 )?

Beide Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD
Of is dit enkel acc vs dis

Als het hier over VWCE gaat, is het dan IE00BK5BQT80?

En wat is het verschil dan met een VWRL (bv:IE00B3RBWM25 )?

Beide Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD
Of is dit enkel acc vs dis
De kenners hier (lees: meer ervaring) zullen nog wel antwoorden, maar voor zover ik weet inderdaad enige verschil acc vs dis

Terug
Bovenaan