Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nope, vandaag iwda bijgekocht voor deze maand.Iemand met groene ETF vandaag![]()
Aangezien ik er niets van ken: is dat https://live.euronext.com/nl/product/etfs/ie00b4l5y983-xams/ishares-msci-wor-a/iwda ?Nope, vandaag iwda bijgekocht voor deze maand.

Ik dacht al zoiets, voor aandelen lijkt het mij vooral om OTC aandelen te gaan.Het fonds / ETF is vanuit Europa verplicht om een KID (tab documenten) te hebben om te kunnen verkopen aan particulieren. Indien dat er nu niet bij staat, kan je dit als particulier niet aankopen.
Ook nog wat bijgekocht, en wat EMIMNope, vandaag iwda bijgekocht voor deze maand.
Degene waar je naar linkt wordt verhandeld in NL (Amsterdam) hoor, dus dat zou moeten werken bij Re-Bel.Aangezien ik er niets van ken: is dat https://live.euronext.com/nl/product/etfs/ie00b4l5y983-xams/ishares-msci-wor-a/iwda ?
Zit bij Re-Bel dus ik hou me aan brussel/amsterdam/parijs![]()
Dat ik het zelf niet weet wat ik bedoeldeDegene waar je naar linkt wordt verhandeld in NL (Amsterdam) hoor, dus dat zou moeten werken bij Re-Bel.
De basisvaluta van het fonds is USD natuurlijk, maar ik denk niet dat je dat bedoelt?

Waarom zou degiro niet stabiel zijn?Ik zou elke maand een 200 euro daarin stoppen. Als dit goed gaat zou ik dit bedrag systematisch optrekken. 13 euro kosten elke maand dat is te zit voor woorden. Dus zocht ik naar Degiro, ik probeer daar een rekening te openen maar ondertussen ook ING self invest ontdekt (voor overname hypotheek door Keytrade was ik klant bij ING en heb die gratis rekeningen nooit stopgezet) Lijkt me wel stabieler dan Degiro. Daar betaal je maar 1 euro als je voor zo een laag bedrag maandelijks IWDA koopt, maar wel een bewaarloon van 0,0242 procent per maand.
Je kan ook de afweging maken of het de moeite is om elke maand te storten. Als je niet teveel administratieve overhead wil zou je die 200 euro gewoon elke maand kunnen bijhouden, en 1x per kwartaal of zelf maar 1x per jaar een aankoop doen. Dat moet je dan wat afzetten tegen de dividend uitkering waarden.
Waarom zou degiro niet stabiel zijn?
Voor wat je wil doen zijn de kosten daar by far het laagste…
Wie is de Belgische beurstaks verschuldigd?
In principe is de in België gevestigde tussenpersoon beurstaks verschuldigd. Indien een Belgisch ingezetene transacties verricht via een buitenlandse tussenpersoon is het doorgaans de Belgisch ingezetene zelf die de beurstaks verschuldigd is. De Belgisch ingezetene hoeft echter geen beurstaks af te dragen indien zijn tussenpersoon dit namens hem doet. DEGIRO houdt beurstaks in ten aanzien van haar in België woonachtige klanten, draagt dit af, en dient de aangiften in bij de Belgische belastingdienst. https://www.degiro.nl/helpdesk/bela...sche-financiele-transactiebelasting-beurstaks
Je moet klant zijn bij de bank waar je je het best bij voelt, en voor @Gertos45 is dat blijkbaar eerder ING dan Degiro.
Als ik eerlijk mag zijn heb ik ook lang getwijfeld, maar hoe minder kosten ik moet betalen, hoe beter. Tot op heden heel tevreden van zowel Degiro als Keytrade. Bij ING moest ik plots betalen voor mijn zichtrekening, dus ben ik benieuwd welke jij hebt die gratis zijn.
Het periodiek inkopen voor ongeveer 200€ in ETF’s past wel het best bij Degiro.
Ook kwa aandelen zijn ze zeer scherp, zeker op US beurzen.
Wat een eventueel faillissement betreft: je blijft wel eigenaar van je beleggingen/aandelen. Dat is anders dan (spaar)geld. Daar zal uw geld op de balans van de bank komen en krijg je een tegoed van de bank: Het bedrag dat je op je rekening ziet staan. Het is dus kort door de bocht niet meer uw geld. Dit en het feit dat ze aan geldcreatie doen zijn de redenen waarom de overheden spaargeld garanderen tot 100.000€. Als een bank failliet gaat ben je dus je geld kwijt (uitgezonderd de garantie) Bij aandelen, fondsen en ETF’s niet.
Kaupthing was een totaal ander verhaal. Zelf was ik ook klant bij Kaupthing. Dus heb alles vanuit de eerste rij meegemaakt: De mooie rente, het faillissement, het terugvorderen van een beperkt gedeelte via het garantiefonds dat toen in Luxemburg zat en de mooie geste van Keytrade om alles, incl intrest, over te nemen. Maar eerlijk is eerlijk : Wie daar z’n geld plaatste was maar al te goed op de hoogte van de risico’s daaraan verbonden. Daar ging het trouwens hoofdzakelijk om met het Belgisch spaargeld de ijslandse buffer te versterken.
Nu zit ik met 1 een vraag ik kocht op Keytrade.
Ishares MSCI Core world UCITS ETF USD. Is een EFT die de dividenden herkapitaliseert.fud daar betaal ik geen roerende voorheffing op. Die staat nu aan 77,475 euro.
Als ik zelfde nummer zoek bij ING self invest kom ik op iShares III Core MSCI World UCITS ETF Cap.USD daar staat daar aan 77,518 euro.
Is dit dezelfde tracker? Vanwaar het prijsverschil? Is dit de wisselkoers?aangezien deze als Basisvaluta USD heeft?
En aangezien Basisvaluta USD heeft.is dit niet ergens een nadeel?
. Alleen is de vraag wanneer. Je moet geen beursanalist zijn om te zien dat de prijzen momenteel aardig aan de hoge kant zijn.
Aan welke gemiddelde prijzen zou je de komende 10 jaar liefst IWDA kopen?
Optie 1: 78, 84, 89, 95, 98, 85, 75, 80, 87, 90
Optie2: 78, 60, 45, 55, 65, 75, 72, 78, 85, 90
Als je de toekomst nog voor je hebt is een crash het beste dat je kan overkomen, als je maag het kan verdragen.
Merci, ja is inderdaad een heel ander verhaal dan Kaupthing, ik zal het wel proberen zowel bij Degiro als bij ING het komende jaar. is ook een soort spreiding he. Wat de gratis rekening betreft. Je hebt gelijk, was een Lion account samen met mijn partner, maar opeens is die betalend geworden, ik denk wel niet dat het zo duur is...ik ehb de optie ING behouden omdat zij toch fysieke kantoren hebben en je makkelijk cash geld kan storten, wat je bij Keytrade toch niet hebt.
@Airjinx moet ik over gekeken hebben ik dacht bij Degiro dat je alles manueel moest bijhouden, toch voor ETF's, maar ik zal gemist zijn.
Weet iemand het antwoord op de quote van mezelf hieronder?
Die ETF's, heel nieuw voor mij dusja, ik zou niet per ongeluk het verkeerde kopen dan ik van plan was, of in de verkeerde valute waardoor je terug rendementsverlies hebt. Is er daar trouwens wat literatuur over te vinden over ETF? het is hier in het topic al aan bod gekomen, maar het lijkt alsof ETF's enkel maar tot in de hemel groeien en dat is dan toch te mooi om waar te zijn, zou daar toch eens een heel goede analyse over willen lezen.