Sneeuwstorm
Well-known member
Staat wel op Re;Bel hoor : zoek naar WEBN en dan zie ik het onder trackers staan, in euro.
Of probeer naar code IE0003XJA0J9 eens te zoeken
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zit inderdaad niet in hun kernselectie volgens mij.WEBN bij bolero enkel in duitsland te krijgen? Dit betekend 15euro ipv 7,5euro transactiekosten voor 2500€
Die staat er maar in de omschrijving van de ETF staat USD Cap. Of heeft dat geen impact op valutawissels?Staat wel op Re;Bel hoor : zoek naar WEBN en dan zie ik het onder trackers staan, in euro.
Best zeker zijn dat je de EUR variant neemt, anders inderdaad valutawissel.Die staat er maar in de omschrijving van de ETF staat USD Cap. Of heeft dat geen impact op valutawissels?
Wel zelfde transactiekosten t.e.m. €1.000 als de ETF playlist.WEBN bij bolero enkel in duitsland te krijgen? Dit betekend 15euro ipv 7,5euro transactiekosten voor 2500€
Bolero? Bah.
Ah juist, KBC. Bah.
Puur op prijs? Medirect is gratis, geen transactiekosten. DeGiro is €1 voor ETF's die je aankoopt via Tradegate als ik het goed heb. Tradegate krijgt soms kritiek voor grotere spread t.o.v. klassieke beurzen maar dat klopt gewoon niet (tijdens de normale beursuren). Voor alle andere ETF's €3 transactiekosten.Heb momenteel Bolero, maar vind de kosten wat hoog. Wat is een beter alternatief dan?
Ik begrijp de contradictie niet: in januari portefeuille serieus willen uitbreiden vs 2026 wat volgens velen weinig goeds belooft.Ik zou in januari mijn portefeuille serieus willen uitbreiden. Momenteel enkel SPDR MSCI IMIE ACWI ETF.
Ik blijf hier wel opvolgen en ook wel beniuwd naar 2026 wat volgend velen weinig goeds beloofd...
Ik zou in januari mijn portefeuille serieus willen uitbreiden. Momenteel enkel SPDR MSCI IMIE ACWI ETF.
Ik blijf hier wel opvolgen en ook wel beniuwd naar 2026 wat volgend velen weinig goeds beloofd...
Bubbels timen loopt statistisch gezien niet goed af. Blijven investeren in de s&p 500 en een hedge nemen als je van mening bent dat je positie te groot is, lijkt mij een betere strategie
Of gewoon voor een bredere ETF (genre IWDA, SWRD,...) gaan. Is nog altijd +- 60% US exposure maar dekt eigenlijk de volledige developed market.
IWDA/WEBN + EMIM and chill.
Als je zoals ik een crash verwacht, wacht dan gewoon alvorens je er geld in steekt. Simpel toch? De AI bubbels zijn iets te groot vind ik, omdat ze allemaal zeer negatieve cijfers draaien.Ik begrijp de contradictie niet: in januari portefeuille serieus willen uitbreiden vs 2026 wat volgens velen weinig goeds belooft.
Indien de beurs deze maand nog een eindejaarsrally zou maken, zou ik toch overwegen om (deels) de portefeuille pas uit te breiden na een eventuele pullback in het voorjaar 2026... Enkel mijn gedacht.
Omdat hij niet alleen een crash verwacht maar eerst nog een explosie van de koersen. Hij probeert dus niet gewoon de crash te timen zoals jij, hij probeert ook eerst nog de break-out te timen.Als je zoals ik een crash verwacht, wacht dan gewoon alvorens je er geld in steekt. Simpel toch? De AI bubbels zijn iets te groot vind ik, omdat ze allemaal zeer negatieve cijfers draaien.

Omdat hij niet alleen een crash verwacht maar eerst nog een explosie van de koersen. Hij probeert dus niet gewoon de crash te timen zoals jij, hij probeert ook eerst nog de break-out te timen.
De markten werken (al even) niet meer zoals dat vroeger het geval was. Ik zie hier soms mensen zeggen dat het "retail" is dat de huidige koersniveau's in stand houdt door alle mini-dips te kopen. Ze vergeten daarbij wel dat retail gewoon net seller is en dat het vooral de bedrijven zelf met stock buybacks zijn die voor het overgrote deel van het buy volume zorgden de afgelopen jaren.
Is er iemand die weet wanneer dit kaartenhuisje in elkaar zakt en dan ook nog exact hoe ver het in elkaar gaat zakken? Waarschijnlijk kan je via TA ergens op de Nikkei index 30 jaar geleden ofzo wel een patroon vinden dat gaat "voorspellen" exact wat, hoe en wanneer het gaat gebeuren![]()
Ja, al een paar x bekeken, is gewoon de zoveelste ETF variant op SPY. Niets nieuws onder de zon. Staat gecovered op Seeking Alpha denk ik ook.Mijn goede vriend Gemini raadde me deze tracker aan, als combinatie van IWDA+EMIM: SPYI (ISIN: IE00B3YLTY66)
Iemand daar enige kennis (of bezit) van?