ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Top post in r/bogleheads: "Are we legitimately seeing the end of the US and the stock market in real time?"

Met een hele hoop angstige top level comments. Paniek begint erin te komen en toont meteen aan waarom er zo weinig miljonairs zijn: buy and hold blijkt voor de gemiddelde mens toch makkelijker in theorie dan in de praktijk.
Het is in de praktijk even gemakkelijk, zolang je niet begint te panikeren en zulke hysterische reddit threads gaat lezen.
Volg president Trump zijn advies gewoon als je buy & hold volgt: don't be a panican.

Het is in de praktijk even gemakkelijk, zolang je niet begint te panikeren en zulke hysterische reddit threads gaat lezen.
Volg president Trump zijn advies gewoon als je buy & hold volgt: don't be a panican.
Vijf jaar geleden moesten we nog bleekwater drinken van Trump.

Nu niet de meest betrouwbare raadgever

ik heb 109 shares gekocht van iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) aan 91,7729

hopelijk was het een goeie beslissing :unsure:

Als je beleggingshorizon voldoende lang is (lang voorbij de ambtstermijn van Agent Carrot), moet dat wel goed komen. Anders hebben we grotere problemen dan de koers van onze ETF's.

Als je beleggingshorizon voldoende lang is (lang voorbij de ambtstermijn van Agent Carrot), moet dat wel goed komen. Anders hebben we grotere problemen dan de koers van onze ETF's.
hoe werkt het eigenlijk op accumulerende basis aangezien het over 100derden bedrijven gaat waarvan dividenten worden hergeinvesteerd? ga ik plots zien dat ik bijvoorbeeld 109,1 shares heb ofzo?

hoe werkt het eigenlijk op accumulerende basis aangezien het over 100derden bedrijven gaat waarvan dividenten worden hergeinvesteerd? ga ik plots zien dat ik bijvoorbeeld 109,1 shares heb ofzo?
Accumulating ETFs reinvest dividends and interest income back into the fund rather than paying them out to investors. The accumulation typically happens when the ETF receives dividends from its underlying assets, such as stocks or bonds. This reinvestment process can occur at various times, often aligned with the dividend payment schedules of the underlying assets or during the fund's rebalancing periods2.

You can observe the accumulation indirectly through the Net Asset Value (NAV) of the ETF. As dividends are reinvested, the NAV increases, reflecting the added value from the reinvested income3. Unlike distributing ETFs, you won't see cash payouts, but the growth is embedded in the value of your shares.

If you're curious about specific ETFs, their reinvestment schedules might be detailed in their prospectus or fund documentation.

dag vrienden ik kom een topic binnengewandeld zonder enige kennis van zaken.
ik heb net een saxobank account geopend
daar heb ik dan 3 posities in IMIE gekocht, via de Duitse markt (want die had het hoogste volume).
plan zou zijn om dat met regelmatige intervallen te blijven doen.

Doe ik het goed?

dag vrienden ik kom een topic binnengewandeld zonder enige kennis van zaken.
ik heb net een saxobank account geopend
daar heb ik dan 3 posities in IMIE gekocht, via de Duitse markt (want die had het hoogste volume).
plan zou zijn om dat met regelmatige intervallen te blijven doen.

Doe ik het goed?
Toevallig zonet hetzelfde gedaan. Maar IDWA op de Euronext.

Ik heb vrijdag alles terug gekocht na eruit te stappen.
Een dikke week break genomen dus. Eruit gestapt aan 90 tijdens opflakkering fake news maandag 7/04, wat me toen de nodige rust gaf. Maar woensdag kondigden ze dan effectief het uitstel aan, en de eerste voorzichtig positieve signalen volgden. Trump kan het echt niet meer verstoppen dat hij niet weet wat hij aan het doen is, en volgens mij kan hij niet veel anders dan zich de komende tijd wat kalmer op te stellen. Daarom besloten vrijdag gewoon alles aan 87,5 terug te komen en afwachten. Uiteindelijk draait alles nog goed uit, en is er kalmte in de chaos gekomen. Voor hoelang, dat weten we natuurlijk niet.

Ik heb vrijdag alles terug gekocht na eruit te stappen.
Een dikke week break genomen dus. Eruit gestapt aan 90 tijdens opflakkering fake news maandag 7/04, wat me toen de nodige rust gaf. Maar woensdag kondigden ze dan effectief het uitstel aan, en de eerste voorzichtig positieve signalen volgden. Trump kan het echt niet meer verstoppen dat hij niet weet wat hij aan het doen is, en volgens mij kan hij niet veel anders dan zich de komende tijd wat kalmer op te stellen. Daarom besloten vrijdag gewoon alles aan 87,5 terug te komen en afwachten. Uiteindelijk draait alles nog goed uit, en is er kalmte in de chaos gekomen. Voor hoelang, dat weten we natuurlijk niet.
Kopen na een daling is al niet de beste move, maar waarom dan terug alles aankopen ipv gespreid DCA? Je geeft al zelf aan dat de rust waarschijnlijk niet lang gaat duren.

Terug
Bovenaan