Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik schat het toch vrij negatief in :Iemand die al durft stellen dat het koopjestijd of zelfs solden zijn? Of toch nog even afwachten.
Het is dan ook gewoon allemaal negatief. De wereld is om zeep, en onze portemonnee zal het geweten hebben de komende jaren.Ik schat het toch vrij negatief in :

Wat een paniek zeg... Augustus... Je moet het op lange termijn zien éh... Als je nu al gaat wenen haal je beter alles weg en zet je het op je spaarboekje.Ikzelf ben pas begonnen in augustus met trackers aan te kopen.
O ik ben niet in paniek hoor. En zie het zeker op lange termijn.Wat een paniek zeg... Augustus... Je moet het op lange termijn zien éh... Als je nu al gaat wenen haal je beter alles weg en zet je het op je spaarboekje.
Wacht toch eens een jaar of 10 of 20... Als je dat niet kan, dan moet je echt niet klagen en er ook niet mee verder doen.
Dat is het argument dat ik gebruikt heb tegen mijn eega om te starten met ETF’s.Alles kan, maar ik heb toch zo een voorgevoel dat ik heel ander zorgen ga hebben in die situaties dan dat mijn IWDA niet genoeg rendement heeft opgeleverd.
Maakt dat dan uit? Het heeft de waarde van de onderliggende aandelen.Je moet u de vraag stellen of IWDA binnen 15 jaar nog bestaat.
Het is pas een product dat nog maar 15 jaar überhaupt bestaat.
Stap 1: stop met het nieuws op de voet te volgen en probeer gewoon high level op de hoogte te blijven van wat er ongeveer gebeurt.Het is dan ook gewoon allemaal negatief. De wereld is om zeep, en onze portemonnee zal het geweten hebben de komende jaren.
Mensen moeten tijdens het journaal kijken naar het sport om mogelijk nog iets positief aan te horen. Brood en spelen...
Ikzelf ben pas begonnen in augustus met trackers aan te kopen. Vorige maand stond ik na 7 maanden op +3959,79 winst. Vandaag 1 maand later sta ik nog op -165,98
Mijn spaarboekje ging officieel meer hebben opgebracht. Dus hopelijk zal het tij nu keren. Maar dit zal nog moeten blijken.
* Handelsoorlog EU kan net zo goed al ingecalculeerd zijn.Ik schat het toch vrij negatief in :
- handelsoorlog moet nog beginnen met EU
- Onzekerheid oorlog Oekraïne (staakt het vuren lijkt mij op niets uit te draaien)
- situatie Canada
- De meest extreme zaken zal Trump in het begin van zijn termijn willen uitvoeren
- aandelen stonden al heel hoog
Langs de andere kant niet slecht om de huidige generatie beleggers (passief én actief) te doen beseffen dat de beurs niet enkel omhoog gaat. Mantra de laatste jaren is om elke cent naar de beurs over te pompen omdat dat toch een guaranteed win is.
Je mag elke cent op de beurs investeren, maar dan liefst met de kennis dat je ook je broek kan scheuren. En dat je ook op lange termijn je broek kan scheuren, want het is niet omdat het historisch gezien zelden/nooit gebeurd is dat je er aan verloren hebt, dat dit een garantie voor de toekomst is.
Maar alles blijft steeds omhoog gaan toch?Ik hoor hier nochtans al twee jaar niets anders dan dat we aan het pieken zijn en het een slechte moment is om in te stappen omdat alles te hoog staat.

En ik die dacht dat dit het topic was voor al volgende onderwerpen:De draad rond hangmatbeleggen die blijkbaar vol staat van pogingen tot markttiming & speculatie. Kleine identiteitscrisis precies.
Ik hoor hier nochtans al twee jaar niets anders dan dat we aan het pieken zijn en het een slechte moment is om in te stappen omdat alles te hoog staat.
De draad rond hangmatbeleggen die blijkbaar vol staat van pogingen tot markttiming & speculatie. Kleine identiteitscrisis precies.
PS: als je wil uitzoomen en deze dip relativeren moet je niet enkel uitzoomen tot het in u kraam past. Ook blijven uitzoomen en vaststellen dat het soms ook 10-15-20 jaar aan stuk een slechte investering is om overweight US indexen te zijn. Geen idee of dat gaat gebeuren, just saying
Kan allemaal zijn. Maar je weet niet wat de toekomst brengt. In retrospect is het gemakkelijk altijd.
Als je elke maand/kwartaal/jaar (whatever je interval is) systematisch koopt, dan maakt het zelfs niet uit dat je de eerste 2-3-4-5 boven het dal gekocht hebt. Ooit gaat het naar boven en ga je door je systematische aankopen ook heel veel IN het putje gekocht hebben.
Het gaat zoals hier al meerdere malen vermeld is om risico-inperking. Als je single shot 100k in de beurs knalt, kun je gejost zijn of je kunt dikke flappen tappen. Als je 4y lang elke maand 2000 euro koopt, is je verwachte uitkomst in een veel smallere distributie. Minder risico dus.
En ik die dacht dat dit het topic was voor al volgende onderwerpen:
ETF's
Trackers
Indexing
Passive Investing
Mutual Funds
...
Blijkt het dus enkel maar over passive investing te mogen gaan.