Straddle
Well-known member
De financiële markt denkt daar alleszins anders over, de boel is nog maar zelden zo hard gestegen sinds een nieuwe US president het roer over heeft genomen.Alleen is het niet meer ‘de US’ die beslissingen neemt maar voornamelijk Trump op z’n eentje. En die extrapoleert gewoon zijn kennis van vastgoed op de gehele economie, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Het blijft subjectief maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij gewoon niet economisch onderlegd genoeg is.
Indexing doe je voor de lange termijn normaalgezien, zodat je geld kan genieten van interest compounding en niet negatief geïmpacteerd wordt door jouw koop/verkoop beslissingen i.f.v. welke politicus de plak zwaait. Ik zou het gewoon laten zitten en niet panikeren als er een correctie komt van 20-30%, die zijn eigen aan equity markets. Ze herstellen daar op langer termijn gewoon van.Wederom subjectief maar ik zie weinig upside en veel downside risico, dus mijn sell-order voor mijn hele ETF-portfolio is ingegeven.
Blijft trouwens gewoon cash want als Amerika door het putje gaat dan gaan Europese aandelen gewoon volgen.