kinxton
Active member
Jammer genoeg momenteel geen spaargeld, 't zit in m'n vastgoed laten we zeggen... Haast alles wat ik over heb gaat in ETFs en een 6-maand emergency fund die ik beetje per beetje (terug) opbouw (na lump sum), want niet dringend.Als iemand die op zijn spaarrekeningen altijd ronde getallen heeft staan begrijp ik dit volledig![]()
Maar 't is een feit dat wanneer ik wel spaargeld had staan ik na elke intrestbetaling van de bank mij ergerde en het cijfer weer 'rond' wou maken door bij te storten. Zo autistisch ben ik precies.

Ben wel wat sceptisch om dit gewoonweg te laten staan op een spaarrekening, 50-60K op termijn... Wat zouden jullie doen? Investeren in een bond ETF of echt wel op een spaarrekening laten staan zodat het 'direct' beschikbaar is en ik niet 5 à 8 werkdagen moet wachten op uitbetaling & overschrijving door de broker?
Zal ergens midden volgend jaar nu voor de 3de keer in m'n leven tijdelijk wat moeten huren, en natuurlijk 3 maand huur als waarborg + de eerste maand huur die meteen al klaar mag staan... Zal dus niet veel meer 'investeren' tot ik ginder een deftige vaste job heb...

Beter 't paard goed trainen zodat het wat koerskes wint om het dan aan een of andere Saudi prins te verkopen voor 120K. Das eens iets anders dan passief beleggen.