ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Deze morgen nog mijn maandelijkse lading ETF bijgekocht zoals altijd.

Ben toch wel van plan om mijn apps te verwijderen deze week, even wat afstand ervan nemen want happy word ik niet van :sarcastic:

Ongeveer 10k "kwijt". Gelukkig heb ik de voorbije maanden toch wat verkocht en ook niet meer bijgekocht (om mijn spaarbuffer terug aan te vullen na aankoop auto).

Ik ga ook bijkopen. 1.5jaar terug begonnen en het laatste jaar sinds de stijging niets meer bij gekocht door laksheid en laatste maanden aan het wachten op zoiets zoals laatste dagen. Nu wat bijkopen

Niemand sluit uit dat we tegen eind deze week niet landen waar we een jaar geleden stonden, op een goeie 74€ voor IWDA.
Dan is de 1936€ die je nu hebt gekocht 1628€ waard, dus op 5 dagen 308€ opgerookt.
Dan is de vraag natuurlijk wanneer je terug het verlies + inflatie ingehaald hebt. Zonder nog maar te spreken van winst gemaakt te hebben.
De daling en de onzekerheid die er nu heerst is ook niet goed voor de "hangmat" belegger, ook als hij nog een lange horizon heeft.
Laat staan de hangmat belegger die stilaan op het punt kwam om terug wat cash eruit te halen. En de hangmat belegger met de lange horizon kan hier binnen 20 of 30 jaar ook mee geconfronteerd worden.

Niemand sluit uit dat we tegen eind deze week niet landen waar we een jaar geleden stonden, op een goeie 74€ voor IWDA.
Dan is de 1936€ die je nu hebt gekocht 1628€ waard, dus op 5 dagen 308€ opgerookt.
Dan is de vraag natuurlijk wanneer je terug het verlies + inflatie ingehaald hebt. Zonder nog maar te spreken van winst gemaakt te hebben.
De daling en de onzekerheid die er nu heerst is ook niet goed voor de "hangmat" belegger, ook als hij nog een lange horizon heeft.
Laat staan de hangmat belegger die stilaan op het punt kwam om terug wat cash eruit te halen. En de hangmat belegger met de lange horizon kan hier binnen 20 of 30 jaar ook mee geconfronteerd worden.

Het is natuurlijk sneu als je zou willen verkopen en het net dan crasht en je 20% minder hebt. Dan lijkt het mij toch al verstandig om uit te DCA’en naar het einde toe. En dan in iets steken dat veiliger is zoals vastgoed of obligaties ofzo.

Ik heb mijn cspx (ongeveer 1/7de van port) verkocht, kwestie van wat cash te hebben als er koopjes te doen zijn want zat volledig in aandelen. Van de rest (iwda, berskhire, oxy) blijf ik gewoon af momenteel

Mijn eerste maand aandelen. Handelen zonder emotie. Maandelijks aankopen. Gespreid tot nieuwjaar. … allemaal goede voornemens 😂
2 weken verder en voor 2 volgende maanden al aangekocht. Vanaf nu hou ik me aan mijn plan. 😅

Weet er iemand op dit forum waarom ik bij degiro geen ToB heb moeten betalen bij 6 iwda transacties?
Normaal zou dit toch bij de aankoop moeten gebeuren?

Ik zie alleen 1 euro transactiekosten staan...

Laatst bewerkt:
Weet er iemand op dit forum waarom ik bij degiro geen ToB heb moeten betalen bij 6 iwda transacties?
Normaal zou dit toch bij de aankoop moeten gebeuren?

Ik zie alleen 1 euro transactiekosten staan...
Die zie je normaal staan bij rekeningoverzicht, staat wel ergens vrij onduidelijk in die crappy interface :p

Voor de 2e keer mijn ETF's overgezet van Degiro naar Keytrade en ook nu netjes mijn transferkosten teruggekregen.
Je kan dus probleemloos meerdere keren gebruik maken van de terugbetalingsactie.

Terug
Bovenaan