Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Weet je wat in 2021 de GAK voor iwda was als je op elke eerste beursdag van de maand aan de openingskoers kocht? €68.45.Als ik,zoals sommigen in 2021 gestart zou zijn, zou ik al 24 maanden topprijzen betaald hebben.
Klopt inderdaad. Indien de beurs nu gaat stijgen ben je in het voordeel, als ze goed doorzakt daarentegen… Is dan moeilijk om het gemiddelde fatsoenlijk lager te krijgen. We hopen nu dan maar vlug op een stijging. Want als het nog 3€ daalt sta je na 3 jaar op verlies met 36 maanden inzet…Weet je wat in 2021 de GAK voor iwda was als je op elke eerste beursdag van de maand aan de openingskoers kocht? €68.45.
2021 + 2022 = €70,96. 2021 + 2022 + 2023 = €72,14
U laatste aankoop aan €74.27 was dus hoger als eender welk gemiddelde over de laatste jaren ...
Als IWDA terug zou zakken naar de waarde van januari 2021,nl. 59,03€, dan kom ik volgens mijn model aan een gemiddelde aankoopkoers van ongeveer 67€. Is nog steeds stuk lager dan de omgekeerde weg die je genomen hebt van 2021 tot nu (72,14€ gemiddeld). Zakt het nog dieper, probeer dan je gemiddelde maar eens fatsoenlijk omlaag te krijgen na 36 maanden inlegWeet je wat in 2021 de GAK voor iwda was als je op elke eerste beursdag van de maand aan de openingskoers kocht? €68.45.
2021 + 2022 = €70,96. 2021 + 2022 + 2023 = €72,14
U laatste aankoop aan €74.27 was dus hoger als eender welk gemiddelde over de laatste jaren ...
. Natuurlijk, als het nu enkel gaat stijgen mag je in je handen wrijven
.Hoezo geruïneerd? Als je Airjinx zijn redenering volgt wel (je koopt duurder dan het gemiddelde over de laatste jaren).Vandaag gekocht aan 74.965 EUR![]()
![]()
![]()
Ik ben geruïneerd.
Kon je daar in 2021 niet mee afkomen?Als IWDA terug zou zakken naar de waarde van januari 2021,nl. 59,03€, dan kom ik volgens mijn model aan een gemiddelde aankoopkoers van ongeveer 67€. Is nog steeds stuk lager dan de omgekeerde weg die je genomen hebt van 2021 tot nu (72,14€ gemiddeld). Zakt het nog dieper, probeer dan je gemiddelde maar eens fatsoenlijk omlaag te krijgen na 36 maanden inleg. Natuurlijk, als het nu enkel gaat stijgen mag je in je handen wrijven
.
Ja beter alleen kopen lager als gemiddeldeHoezo geruïneerd? Als je Airjinx zijn redenering volgt wel (je koopt duurder dan het gemiddelde over de laatste jaren).
Kan even niet volgen?Ja beter alleen kopen lager als gemiddelde
Lukt wel alleen als rendement negatief is maar als jij zo geld wilt verdienen doe gerust
Ik heb nu een model ontwikkeld hetgeen ik bij een daling ga gebruiken. Als er geen grote daling komt, mij niet gelaten. Dan maak ik winst met mijn recente aankopen. Blijf wel alles goed monitoren om in de toekomst niet voor verrassingen te komen staan. Geen overhaaste aankopen en zeker niet teveel aan hoge prijzen. Hopelijk staat alles volgend jaar 30% hoger, maar moest het andersom zijn, kan ik mij ook “comfortabel” voelen. Dus op zich is dit nu ook nog bruikbaar, net als in 2021.Kon je daar in 2021 niet mee afkomen?
Nee dat hoop je niet. Je gaat volledig voorbij aan de opportuniteitskost.Hopelijk staat alles volgend jaar 30% hoger,
En wie is nu de klos bij een forse daling? Of nu na 2 jaar +/- break even? Zelfs de staatsbon brengt tegenwoordig meer op.Realiteit: als het 30% stijgt misloop je 27k winst op je 90k. Je doet alsof je in beide scenario's de grote winnaar bent maar bij een forse stijging ben je altijd de klos.
Omdat ik aan een hogere prijs heb gekocht dan jij, dus veel te duur dan nodig natuurlijk.Hoezo geruïneerd? Als je Airjinx zijn redenering volgt wel (je koopt duurder dan het gemiddelde over de laatste jaren).
Hopelijk kom je deze financiële opdoffer te boven.Omdat ik aan een hogere prijs heb gekocht dan jij, dus veel te duur dan nodig natuurlijk.
Geen probleem, moet de kleine het maar met wat minder melk doen deze maand!Hopelijk kom je deze financiële opdoffer te boven.
Dus je bent Brittany in het volgend artikel?Ik heb nu een model ontwikkeld hetgeen ik bij een daling ga gebruiken. Als er geen grote daling komt, mij niet gelaten. Dan maak ik winst met mijn recente aankopen. Blijf wel alles goed monitoren om in de toekomst niet voor verrassingen te komen staan. Geen overhaaste aankopen en zeker niet teveel aan hoge prijzen. Hopelijk staat alles volgend jaar 30% hoger, maar moest het andersom zijn, kan ik mij ook “comfortabel” voelen. Dus op zich is dit nu ook nog bruikbaar, net als in 2021.
Geen van die 3. Wel straf dat ze meestal in zo’n vergelijkingen vanaf na 1980 vergelijkenDus je bent Brittany in het volgend artikel?
.Met die redenatie kan je natuurlijk beter nooit beleggen op de beurs. Dan begrijp ik ook niet waarom je toch al IWDA gekocht hebt eerlijk gezegd.En wie is nu de klos bij een forse daling? Of nu na 2 jaar +/- break even? Zelfs de staatsbon brengt tegenwoordig meer op.
Heb ik het dan niet goed begrepen dat je geld opzij houdt om meer van de index te kopen wanneer die volgens jouw model spotgoedkoop staat?Geen van die 3.
Ik ben gewoon pas in september gestart met index beleggen en wil nu geen lump sum doen. Gewoon geleidelijk aan inbrengen bij dalingHeb ik het dan niet goed begrepen dat je geld opzij houdt om meer van de index te kopen wanneer die volgens jouw model spotgoedkoop staat?
.