ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Glazen bol? Waarom? Je ziet toch ook wanneer er een grote daling heeft plaats gevonden. Daarbuiten zijn er nog andere hilpmiddelen waarop ik niet terug kom. Bovenstaande is een feit. Blijf jij maar in je “I know nothing” gedachte👍
Het is nu wel zo dat het topic over passief investeren gaat en dit neigt toch meer naar actief investeren waarbij je alles netjes in de gaten gaat houden.

Bij Bol. De BG-link steekt er al in:

Als iedereen de markt zo goed kon timen waren we allemaal al rijk. Volgens dat ene topic is dat al het geval hier.
Heeft niet 100% met timing te maken. Buy low en sel high, dat wel, want dan moet je ook weer op het perfecte moment terugkopen. Nu doe je dat na een grote daling. Je kunt er niks verkeerd mee doen.

Het is nu wel zo dat het topic over passief investeren gaat en dit neigt toch meer naar actief investeren waarbij je alles netjes in de gaten gaat houden.
Topic gaat toch ook over ETF, Indexing…? Mijn strategie gaat toch ook niet over actief verkopen? Is nog steeds passief beleggen, net zoals je bij bv jaarlijkse herbalancering doet.

Glazen bol? Waarom? Je ziet toch ook wanneer er een grote daling heeft plaats gevonden. Daarbuiten zijn er nog andere hulpmiddelen waarop ik niet terug kom. Bovenstaande is een feit. Blijf jij maar in je “I know nothing” gedachte👍
JohnDoe ziet blijkbaar zelfs niet wanneer er een grote daling heeft plaats gevonden want hij knikt “Unsure” 😅. Mja, dan stopt het voor mij. Cash achter de hand in combinatie met aandelen, en dit voor kopen na grote dip is een alternatief voor obligaties in combinatie met aandelen, waarbij geherbalanceerd wordt na eventuele grote daling van aandelen of stijging van obligaties. Een portefeuille groter dan 95% aandelen wordt aanzien als zeer offensief. 75% aandelen en 25% obligaties als offensief. Ik vraag mij af hoe velen onder jullie 100% voor aandelen zullen gaan, geen cash aanhouden, niks weten “you know nothing”, toch dit forum volgen (dus wel de emoties opnemen bij een daling), en dan gewoon blijven verder doen in de “I know nothing” modus. Dat is uiteindelijk een recept voor een ramp wanneer er een paniekmodus op de beurs heerst. Maar ik kijk er al naar uit om dan de vrijgekomen ETF’s op te kopen 😅.

JohnDoe ziet blijkbaar zelfs niet wanneer er een grote daling heeft plaats gevonden want hij knikt “Unsure” 😅. Mja, dan stopt het voor mij. Cash achter de hand in combinatie met aandelen, en dit voor kopen na grote dip is een alternatief voor obligaties in combinatie met aandelen, waarbij geherbalanceerd wordt na eventuele grote daling van aandelen of stijging van obligaties. Een portefeuille groter dan 95% aandelen wordt aanzien als zeer offensief. 75% aandelen en 25% obligaties als offensief. Ik vraag mij af hoe velen onder jullie 100% voor aandelen zullen gaan, geen cash aanhouden, niks weten “you know nothing”, toch dit forum volgen (dus wel de emoties opnemen bij een daling), en dan gewoon blijven verder doen in de “I know nothing” modus. Dat is uiteindelijk een recept voor een ramp wanneer er een paniekmodus op de beurs heerst. Maar ik kijk er al naar uit om dan de vrijgekomen ETF’s op te kopen 😅.

"Meer kopen" na een "grote daling" rijmt niet met passief beleggen, tout court.
Dan hoor je in deze topic te zitten => https://www.beyondgaming.be/threads/de-beurs.459/page-807

Ik kijk één keer per maand naar mijn ETF's wanneer ik het nieuwe order invoer voor de volgende aankoop per maand. :p. Zelfde aankoop (eerder in verhouding met mijn loon dan een vast bedrag.)

By the way, Buffett doet hetzelfde met Berkshire. Heeft daar ook 20% cash “klaar staan”. Ook niet 100% aandelen. 😉

Dus Buffet met Berkshire doet aan passief beleggen? :p
Dat idee om met 20% cash klaar te staan om ETF's op te kopen na een "grote daling", is echt niet geschikt voor passief beleggen.

Wat voor bs kraam jij eigenlijk allemaal uit. Het enige wat jij doet is je rijk rekenen op basis van historische data en dan een ander gaan verwijten dat hij belegt in know nothing modus.

Wanneer komt jouw boek uit? Want voor jouw geniale inzichten komt de rest van dit forum duidelijk kennis te kort.

Wanneer komt jouw boek uit? Want voor jouw geniale inzichten komt de rest van dit forum duidelijk kennis te kort.
Ik zeg niet dat mijn strategie beter is. Er bestaat geen perfecte strategie. Heb al 100 keer gezegd dat dat een alternatief is, waarbij het risico lager is, maar de winst ook lager als de beurs enkel blijft stijgen. Bij meer volatiliteit is volgens mij mijn strategie beter. Elke strategie heeft zijn voor en nadelen. Hier is precies maar 1 strategie, en dat is 100% aandelen. De Globetrotter strategie.

Ik heb juist lump sum geweest in biocartis. Staat echt wel laag. Nu wachten tot ik rijk ben.
Dom. In een aandeel van 1 enkel bedrijf? Ik zou toch eerder een wereldwijde ETF kiezen, dat verlaagt al het risico. Ik hoop ook niet dat je al je cash in de lump sum gestopt hebt, en ook dat je verder periodiek aankoopt in de plaats van alles in 1 keer 🙈. Nu begrijpt ik je reacties wel. Als ik dat lees, heb ik het idee dat je er niets van snapt 😅.

Dom. In een aandeel van 1 enkel bedrijf? Ik zou toch eerder een wereldwijde ETF kiezen, dat verlaagt al het risico. Ik hoop ook niet dat je al je cash in de lump sum gestopt hebt, en ook dat je verder periodiek aankoopt in de plaats van alles in 1 keer 🙈. Nu begrijpt ik je reacties wel. Als ik dat lees, heb ik het idee dat je er niets van snapt 😅.

Terug
Bovenaan