ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

@Heidegger
Wat zou de impact kunnen zijn als ze meer aandelen uitbrengen?

One caveat that shareholders should be aware of is that Jushi will likely need to issue new stock to fund its growth over the next year. It had only $50.8 million in cash on hand in the most recent quarter, and its trailing cash outflow was $19.1 million. Given that the company already has $76 million in debt, there's certainly some pressure for it to start making a profit as soon as possible.
Daar kan ik je geen degelijk antwoord op geven als amateur-belegger.
 
Zou wel tof zijn. Eventueel een beleggersclub oprichten met een voorbeeldportefeuille en registreren bij de VFB. Zou veel interessanter en leerzamer zijn dan alleen berichten op een forum.
Deze beleggersclub zou beroep kunnen doen op de kennis die bepaalde mensen hier bezitten. Rond een bepaalde topic kunnen we dan een samenkomst organizeren waar de expert in kwestie zijn ervaringen en kennis deelt. Nadien kan een uitwisseling volgen...

Een voorbeeldportefeuille lijkt me inderdaad een logisch stap.

Misschien zijn hier nog mensen die willen deelnemen of hun schouders hieronder willen zetten?
 
Heb mijn eerste stortingen gedaan bij DeGiro, je komt er wel erg veel bagger over tegen. Of kunnen ze (hopelijk tijdelijk) de immense instroom aan nieuwe klanten niet aan?
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.degiro.nl
Ik koop 1 keer per maand ETF's aan op DEGIRO en heb niets gemerkt. Heb de indruk dat veel van die reviews gaan over dat het een technische storing waardoor overschrijvingen langer duurden, maar tja, 't is een gratis platform.
 
Net een halve dag zitten opzoeken over welke ETF's er mooi uitzien en nu blijkt dat ik er met Binckbank geen enkele kan kopen wegens die 2018 verstrenging (KID-gedoe). Sterk:)
Hier ook, op een vorige pagina antwoordde "_ns_" dat het in De Giro ook niet in ging, in mijn geval ging het om "QYLD"
 
Net een halve dag zitten opzoeken over welke ETF's er mooi uitzien en nu blijkt dat ik er met Binckbank geen enkele kan kopen wegens die 2018 verstrenging (KID-gedoe). Sterk:)

Via Bolero kan je praktisch alles kopen dat je wil. Ook de populaire van vandaag, zijnde de ARK-etfs, ICLN, ESPO etc...
 
Die ARK-etfs en dergelijk kan je niet aankopen normaal door MIFID-wetgeving. Zo zijn er nog wel een paar
 
Als jullie zo'n specifieke ETF's willen, waarom dan niet gewoon de onderliggende aandelen beginnen kopen? Of een selectie die sterk correleert met de totale index?
 
Als jullie zo'n specifieke ETF's willen, waarom dan niet gewoon de onderliggende aandelen beginnen kopen? Of een selectie die sterk correleert met de totale index?
Kan je daar echt zelf geen logisch antwoord op formuleren?

Begin maar met alle aandelen te gaan aankopen in een vergelijkbare verhouding met hoe ze in de ETF zitten en te herpositioneren...
 
Als jullie zo'n specifieke ETF's willen, waarom dan niet gewoon de onderliggende aandelen beginnen kopen? Of een selectie die sterk correleert met de totale index?

Het grootste voordeel is dat een werkende mens die 500 euro over houdt maandelijks die 500 euro op de beurs kan zetten én meteen die spreiding te pakken heeft. Koop je met die 500 euro 1 aandeel dan heb je (+/-) 2% transactiekosten aan je been. En je koopt in januari 1 aandeel, in februari 2e aandeel, ... tegen dan je wat spreiding hebt ben je een heel eind verder. En wie weet doet het aandeel van januari het toch niet net slecht terwijl het aandeel dat je in mei wou kopen al 10% gestegen is.
 
Die ARK-etfs en dergelijk kan je niet aankopen normaal door MIFID-wetgeving. Zo zijn er nog wel een paar
ESPO toch niet? Ik kan alleszins niet aankopen. De productkosten zijn niet beschikbaar gesteld door de emittent
Hm ja klopt, ik had niet ver genoeg geklikt. Ik zag ze gewoon verschijnen en dacht dat ze daardoor ook aangekocht konden worden. Maar het is pas als je effectief naar het aankoop/verkoopscherm gaat dat je de melding krijgt.
 
Mijn account is bij DeGiro sinds vandaag volledig in orde. Ik wou een IWDA en EMIM tracker nemen. Voor zekerheid vraag ik het toch maar eens dubbel of er geen betere zijn :)

iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983 + iShares MSCI Emerging Markets UCITS ETF (Acc) IE00B4L5YC18

De EMIM is accumulerend. De IWDA niet en staat op EuroNext Amsterdam.

Zie ik nu mis of moet ge op die IWDA wel kosten betalen bij Degiro?
 
Allee, das straf. Ik heb daarstraks dan echt misgekeken want nu zie ik idd als ik die wil aankopen dat ze alleen de financiële transactiebelasting tellen.
Ik kon echt zweren dat ik daarstraks "geschatte Degiro" ksoten erbij zag staan.
 
Allee, das straf. Ik heb daarstraks dan echt misgekeken want nu zie ik idd als ik die wil aankopen dat ze alleen de financiële transactiebelasting tellen.
Ik kon echt zweren dat ik daarstraks "geschatte Degiro" ksoten erbij zag staan.
Er zijn wel een paar extra regels bij de kernselectie.
Je kan maar een bepaald aantal keer kopen/verkopen per maand van die kernselectie (twee keer dacht ik. derde transactie is betalend)
 
Kan je daar echt zelf geen logisch antwoord op formuleren?

Begin maar met alle aandelen te gaan aankopen in een vergelijkbare verhouding met hoe ze in de ETF zitten en te herpositioneren...

Had wel verwacht dat grootte het probleem ging zijn (mijn vrouw klaagt daar ook altijd over). Herpositioneren lijkt me niet echt een issue, gezien het toch buy-and-hold is. Maar als je begint om zo'n specifieke bets in sectoren te maken, vraag ik mij af of je het niet een stap verder kan zetten door actieve bets binnen die sector te maken. Enfin, no judgement he. 't Is maar een vraag.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan