Ervaringen vrijstaande overkapping

contextbinder

Well-known member
Was eigenlijk van plan om een grote parasol te kopen maar toch eens even polsen of er leden zijn met positieve/negatieve ervaringen met een vrijstaande overkapping met lamellen: Bvb:

Vooral benieuwd naar:
  • Onderhoud
  • Gevoeligheid lamellen + eventuele problemen
  • andere voor/nadelen

Ik zou deze zeker eens goed bekijken in het echt om te zien of de kwaliteit ok is, een overkapping met lamellen kost bij Renson een vijfvoud...

Wij hebben een overkapping met doek en kunnen dit niet meer missen, wij hebben graag schaduw en een parasol moet je toch regelmatig verplaatsen om een mooi vlak schaduw te behouden.

Wij hebben er ook een met doek. Als het buitenzitseizoen ten einde loopt is het een kwartier werk om dat doek af te halen en begin van het seizoen het zoveel om het er terug op te zetten. De rails eens invetten in het begin van het jaar en voor de rest geen werk. Het doek is niet meer in dezelfde staat als toen we het 5 jaar geleden kochten, maar het zal nog wel een paar zomers dienst doen. De opbouw zelf is nog als nieuw.
Met lamellen heb ik geen ervaring, maar volgens mij is een doek makkelijker te vervangen indien kapot. Geen idee hoe die lamellen het houden over de jaren heen of bij storm.

Terug
Bovenaan