Ervaringen met buren hun hondenoverlast

Waar ik werk blaft er een klein hondje van ‘s morgens tot ‘s avonds

Geen last van want deur toe = niets horen

Maar dat moet toch een reden hebben? Dat hondje is toch ongelukkig? Je ziet dat hondje op een terras van een appartementsgebouw op het 6e verdiep. Plezant voor de geburen 👏

Waarschijnlijk hebben die al maanden gebeld en kunnen ze er niets aan doen.
 
Onze gebuur heeft trouwens een haan die elke dag kraait tussen 3u en 5u. Je kan daar dus niets aan doen. Ik snap niet dat die persoon niet begrijpt dat hij daarmee zijn 6 geburen pest (het is zo’n tuin in het midden)

Zolang hij kan slapen is er geen enkel probleem voor hem. Hij snapt ook totaal niet wat het probleem is. Het is ook écht luid en scherp.

Wij hebben ons aangepast en de slaapkamer verhuisd naar een andere verdere kamer. Wij zullen ons wel aanpassen aan uw huisdier 👍
 
Ik zie dat iemand die zich ergert aan continu lawaai nogal snel een verzuurde Vlaming wordt genoemd, maar is het dan zo aangenaam om telkens wanneer je een voet in je tuin of op je oprit zet je aanhoudend geblaf van honden moet horen? Je moet je eens voorstellen dat je ergens gaan wonen bent voor de rust en dat je een zeer stressvolle job hebt. Wanneer je dan 's avonds even rustig wil verpozen op je terras of in je living met het schuifraam open, is het dan zo aangenaam om binnen te moeten zitten met gesloten ramen omwille van dat vervelende geblaf?

Als een hond mag blaffen van bij het ochtendgloren tot de avondzon, mag ik dan ook de hele dag luide muziek spelen van pakweg 6u 's morgens tot 22u 's avonds? Waarom geldt daar het argument van "verzuurde Vlaming" of "hondenhater"?
 
Ik zie dat iemand die zich ergert aan continu lawaai nogal snel een verzuurde Vlaming wordt genoemd, maar is het dan zo aangenaam om telkens wanneer je een voet in je tuin of op je oprit zet je aanhoudend geblaf van honden moet horen? Je moet je eens voorstellen dat je ergens gaan wonen bent voor de rust en dat je een zeer stressvolle job hebt. Wanneer je dan 's avonds even rustig wil verpozen op je terras of in je living met het schuifraam open, is het dan zo aangenaam om binnen te moeten zitten met gesloten ramen omwille van dat vervelende geblaf?

Als een hond mag blaffen van bij het ochtendgloren tot de avondzon, mag ik dan ook de hele dag luide muziek spelen van pakweg 6u 's morgens tot 22u 's avonds? Waarom geldt daar het argument van "verzuurde Vlaming" of "hondenhater"?
Mijn collega heeft effectief een GASboete gehad omwille van het geblaf van haar hond. Ze kunnen dus wel degelijk optreden als ze willen.

Verzuurde buur die 1x een agressief briefje in de bus had gestort (dat zijn doodbrave mensen met een bijhorende uitstraling, gewoon eens aanspreken vonden de buren blijkbaar te lastig.), 1x een waarschuwing van de wijkagent en 3de keer was GASboete.
Probleem heeft zichzelf opgelost uiteindelijk: ze had een chihuahua en een Duitse herder, die overdag altijd binnen waren. Duitse herder blafte veel en luid, tot de chihuahua overleed... Bleek het kleine mormel altijd de grote in gang te steken, maar de kleine hoorden de buren niet. De grote wel. 😬
 
Ik zie dat iemand die zich ergert aan continu lawaai nogal snel een verzuurde Vlaming wordt genoemd,
Volgens mij zie je niet goed. Dat je klaagt bij continue (geluids)overlast vind ik maar normaal. Maar afkomen met de klassieker "ze moeten misschien de mensen die X doen of hebben, wat mij niets zegt, extra belasten", dat vind ik gewoon verzuurd.
 
Laatst bewerkt:
Als een hond mag blaffen van bij het ochtendgloren tot de avondzon, mag ik dan ook de hele dag luide muziek spelen van pakweg 6u 's morgens tot 22u 's avonds? Waarom geldt daar het argument van "verzuurde Vlaming" of "hondenhater"?

Het verschil is wel dat jij bewust luide muziek gaat spelen.
Een hond die blaft dat heb je vaak niet onder controle. Daar kan je dus niet altijd veel aan doen.
 
Het verschil is wel dat jij bewust luide muziek gaat spelen.
Een hond die blaft dat heb je vaak niet onder controle. Daar kan je dus niet altijd veel aan doen.
Die hond heb je ook wel bewust gekozen. Dus als je hem niet onder controle hebt -> wegdoen. Simpel

Wij zetten ook muziek op, gewoon om dat geblaf minder te horen. Volgende zomer ga ik gewoon mijn stereo buitenzetten en Rammstein op
 
Die hond heb je ook wel bewust gekozen. Dus als je hem niet onder controle hebt -> wegdoen. Simpel

Wij zetten ook muziek op, gewoon om dat geblaf minder te horen. Volgende zomer ga ik gewoon mijn stereo buitenzetten en Rammstein op
Het gaat niet zozeer over onder controle hebben natuurlijk.
Een hond die waakt op zijn terrein zal blaffen om ongewenste bezoekers te verwelkomen. Of een hond kan ook gewoon blaffen omdat hij tevreden is of kan blaffen als hij alleen zit.
Een hond blijft een dier met een eigen karakter. Je kan niet zeggen dat hij heel de dag braaf in een hoekje moet liggen tot je terug thuiskomt.

Pas op er kan een probleem zijn en blaffen kan ongewenst zijn. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xeo
Die hond heb je ook wel bewust gekozen. Dus als je hem niet onder controle hebt -> wegdoen. Simpel

Wij zetten ook muziek op, gewoon om dat geblaf minder te horen. Volgende zomer ga ik gewoon mijn stereo buitenzetten en Rammstein op
Niets zo efficiënt tegen asociaal gedrag als nóg meer asociaal gedrag! :unsure:
 
Het gaat niet zozeer over onder controle hebben natuurlijk.
Een hond die waakt op zijn terrein zal blaffen om ongewenste bezoekers te verwelkomen. Of een hond kan ook gewoon blaffen omdat hij tevreden is of kan blaffen als hij alleen zit.
Een hond blijft een dier met een eigen karakter. Je kan niet zeggen dat hij heel de dag braaf in een hoekje moet liggen tot je terug thuiskomt.

Pas op er kan een probleem zijn en blaffen kan ongewenst zijn. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Die blaft zelfs op zijn eigen staart en wat doet het baasje dan: er tegen babbelen zoals tegen een kleuter (en ook zo met die intonatie die mensen om 1 of ander reden gebruiken tegen kleuters).
Maw zijn gedrag aanmoedigen ipv berispen.

Hond kan er idd niet aan doen dat zijn baasje debiel is
 
Het verschil is wel dat jij bewust luide muziek gaat spelen.
Een hond die blaft dat heb je vaak niet onder controle. Daar kan je dus niet altijd veel aan doen.
Als een hond aanhoudend zit te blaffen om terug binnen te mogen kan je die ook gewoon binnen laten.
 
Die blaft zelfs op zijn eigen staart en wat doet het baasje dan: er tegen babbelen zoals tegen een kleuter (en ook zo met die intonatie die mensen om 1 of ander reden gebruiken tegen kleuters).
Maw zijn gedrag aanmoedigen ipv berispen.

Hond kan er idd niet aan doen dat zijn baasje debiel is
Een hond die blaft kan je zeer moeilijk berispen met resultaat, want dan zit je zelf ook op een verhoogd stemgeluid en denkt de hond gewoon dat je mee aan het blaffen bent met hem.

Beter is om te kalmeren en te belonen als hij stopt met blaffen.
 
Deze post werd afgesplitst uit https://www.beyondgaming.be/threads/huis-kopen-een-nieuw-begin.444/page-349, vandaar het abrupte begin van deze thread.

Als de politie nu eens de wetgeving of lokale regelgeving zou toepassen zou dat veel minder issue zijn.
Maarja die lokale politie die tellen gewoon liever elke dag hun uren af tot ze de pensioenleeftijd bereiken. Hond hiernaast was ook weer aan het blaffen vanaf 7u deze ochtend, dat is dagelijkse kost en ze behandelen die als een klein kind en moedigen die dus aan om te blaffen.
En de politie (wijkagent) die weigert daar gewoon langs te gaan want wij zijn enige die klagen.
Dat wij ook de enige buren zijn en dat daardoor logisch is dat wij daar als enige dus last van hebben snapt die niet.

En als je dan een toestel plaats dat aanbevolen wordt op officiële website federale overheid tegen blaffende honden dan komen ze met 3! van de Vlaamse overheid dierenwelzijn + agent af en kaffert de begeleidende agent u uit en breken ze alle regels die ze moeten volgen. Want die agent mag niets zeggen terwijl hem als enige het woord voerde, moet zich identificeren net als de andere 3 maar geen van de 4 deed dat en op de koop toe zeggen ze niet waarvoor ze er zijn (we dachten dat ze eindelijk iets aan onze klachten gingen doen).
Echt triest dat huisdieren>>>>mensen zijn terwijl ze hem gewoon een blafband moeten aandoen en als dat niet werkt wegdoen. Want zo een groot mormel in kleine tuin waarmee je alleen is gaat wandelen en totaal niet luistert is gewoon insane en zorgt voor enorme overlast voor de andere
Het wil natuurlijk niet zeggen dat wanneer deze hond blaft hij per se overlast veroorzaakt. Overlast is altijd een subjectief gegeven waarvoor de beoordeling altijd moeilijk is. Wat voor één iemand overlast is, is dat voor een ander niet.

Niks belet u trouwens om wanneer jij van mening bent overlast te ervaren van die hond hiermee naar het vredegerecht te stappen.

Er is geen enkel regel rond honden houden. Mijn gebuur kan morgen 5 sleehonden in zijn tuin houden, die samen minstens 35 drollen per week leggen, of een kleine 2000 drollen per jaar. Geen enkele instantie zal hier tegen optreden, geen enkele controle, geen enkele ontradingsfactor om mensen 3 keer te doen nadenken alvorens een hond te nemen. Onlangs huis gaan bekijken. Dat huis was gewoon omgewoond door die mensen hun honden.
Fout. Vanaf 5 honden is het cfr. de milieuwetgeving meldingsplichtig. Vanaf 10 zelfs vergunningsplichtig.
 
Wij hebben (of hadden?) ook een haan in de buurt die elke nacht random tussen 2u en 5u begon te kraaien. Wijkagent naartoe gestuurd en ook eens kwaad op de deur gaan kloppen + aanbellen om 4-5u lol. Ik slaap door bijna alles maar mijn vrouw jammer genoeg niet. In de tijd dat we er nog last van hadden heb ik heel wat research gedaan en zo uitgekomen op een "white noise generator"; in Amerika is dat heel wat gekender. Was toch wel heel benieuwd toen die was aangekomen en echt, de eerste avond al onmiddellijk een groot succes! Die toestellen maken (zachte) ventilator/motorgeluiden en dan hoor je echt niks meer. Dikke aanrader voor iedereen die last heeft van geluidsoverlast! Die haan hebben we nooit meer gehoord, onze achterbuur met in de ochtend 3 luid keffende hondjes ook amper tot niet en zelfs bij verbouwwerken van onze buren houdt dat heel wat geluid tegen. Als we nu op vakantie gaan gaat die noise maker ook altijd mee. :p

Ik gebruik deze: https://www.amazon.de/-/en/LectroFa...IjIuMjEifQ==&sprefix=lectrofan+,aps,68&sr=8-5

Dubbel en dik zijn geld waard.
 
Wij hebben (of hadden?) ook een haan in de buurt die elke nacht random tussen 2u en 5u begon te kraaien. Wijkagent naartoe gestuurd en ook eens kwaad op de deur gaan kloppen + aanbellen om 4-5u lol. Ik slaap door bijna alles maar mijn vrouw jammer genoeg niet. In de tijd dat we er nog last van hadden heb ik heel wat research gedaan en zo uitgekomen op een "white noise generator"; in Amerika is dat heel wat gekender. Was toch wel heel benieuwd toen die was aangekomen en echt, de eerste avond al onmiddellijk een groot succes! Die toestellen maken (zachte) ventilator/motorgeluiden en dan hoor je echt niks meer. Dikke aanrader voor iedereen die last heeft van geluidsoverlast! Die haan hebben we nooit meer gehoord, onze achterbuur met in de ochtend 3 luid keffende hondjes ook amper tot niet en zelfs bij verbouwwerken van onze buren houdt dat heel wat geluid tegen. Als we nu op vakantie gaan gaat die noise maker ook altijd mee. :p

Ik gebruik deze: https://www.amazon.de/-/en/LectroFan-noise-white-machine-ASM1007-G/dp/B019GAFJEG/ref=sr_1_5?crid=1XHX08QDGL5E1&keywords=LectroFan&qid=1665754731&qu=eyJxc2MiOiIzLjA2IiwicXNhIjoiMi42NyIsInFzcCI6IjIuMjEifQ==&sprefix=lectrofan+,aps,68&sr=8-5

Dubbel en dik zijn geld waard.
Dat lijkt inderdaad te werken. Ooit een kantoor project gedaan waar we in normale omstandigheden eisen opleggen voor de akoestiek, x dba daar, y dba daar, nagalmtijden etc. Het akoestisch ingenieur bureau uit london zei... allemaal niet nodig. Daar hebben ze ook zo een installatie gebouwd die een bepaalde frequentie geeft dat niet storend is maar blijkbaar wel helpt het geluid te dempen en conversaties prive te houden.
Sound masking heet die techniek.

Maar of dat echt blaffende honden en kraaiende hanen tegenhoudt... doubt :p
 
Dat lijkt inderdaad te werken. Ooit een kantoor project gedaan waar we in normale omstandigheden eisen opleggen voor de akoestiek, x dba daar, y dba daar, nagalmtijden etc. Het akoestisch ingenieur bureau uit london zei... allemaal niet nodig. Daar hebben ze ook zo een installatie gebouwd die een bepaalde frequentie geeft dat niet storend is maar blijkbaar wel helpt het geluid te dempen en conversaties prive te houden.
Sound masking heet die techniek.

Maar of dat echt blaffende honden en kraaiende hanen tegenhoudt... doubt :p
Dus je zegt dat hij liegt?
 
Honden zijn meestal gewoon vervelend. Komende van iemand die vroeger altijd honden had.. ik moet er niks meer van hebben. Ik wil geen kloten te maken hebben met andermans honden, dus kom niet af met van die uitspraken als 'hij doet niks hoor' als ge dat beest los laat rondlopen in het bos en aan mij of mijn kinderen komt snuffelen.

Los daarvan komt TS voor mij wel degelijk over als een verzuurde Vlaming, gebaseerd op zijn posts, maar in het verleden (ik denk nog op 9l) dat hij oa kiezeltjes ging gooien op auto's die verkeerd geparkeerd stonden op zijn oprit ofzoiets.. of de voortdurende haat jegens zijn buurvrouw.. dus over het algemeen weinig begrip voor hoor.
 
Terug
Bovenaan