Ik ben zelf ook zo iemand. Ik verbaas me er elke keer weer over hoe onhandig ik ben en hoe weinig technisch inzicht ik heb. Gelukkig heb ik andere kwaliteiten
Nooit meegekregen van thuis om klusjes te doen, mijn vader was van hetzelfde type. Ik probeer nu af en toe zelf wel eens wat te doen, maar van het ogenblik dat het wat verder gaat dan een lamp indraaien of een vijs in de muur boren is het meestal wijselijk om het uit te besteden, want ik maak het vaak alleen maar erger

, tot frustratie van iedereen (lees: mijn vrouw).
Mijn vrouw is dan weer iemand die zo'n zaken dan wél meekreeg van haar vader en, althans op dat vlak, de Meneer in huis is. In tweede instantie wordt een van mijn schoonbroers ingeschakeld, maar die zie ik dan iedere keer zo kijken van "kunde gij da nu écht niet zelf?". Ze proberen mij daar dan wel in te betrekken en uit te leggen hoe of wat, maar ik sta daar dan vaak als een koe naar een voorbijrijdende trein te staren.
Om dan toch een beetje on-topic te blijven, niet voor niets dat we voor ons bouwproject dus voor SOD hebben gekozen. Zal einde van het jaar normaal gezien winddicht staan en voorlopig verloopt alles eigenlijk zeer vlot. Timing is perfect wat er bij opstart voor ogen is gehouden en als we vragen of opmerkingen hebben, wordt dat ofwel vakkundig uitgelegd ofwel aangepast naar onze wensen (zonder dat daar noodzakelijk grote extra kosten aan verbonden zijn). Enkel de communicatie met de werfleider kan af en toe wat beter/sneller, maar zolang alles goed verloopt is dat niet meteen een probleem. Ik neem dat die mens zelf ook niet kwalijk, die heeft waarschijnlijk zoveel werven tegelijk lopen dat het niet evident is om op elk klein vraagje te springen.
Ik had wat schrik voor de kosten die er nog gingen bijkomen voor meerwerken, maar moet zeggen dat dat best meevalt. Als ik het opnieuw moest doen, zou ik juist dezelfde keuze maken. Maar goed, vraag het me binnen 6 maanden nog eens, er kan nog veel mislopen natuurlijk