Enkele ervaringen van de voorbije weken ( nieuwbouw in eindfase ) :
1) Op maandagochtend gingen ze komen om alle binnendeuren te installeren; krijg om 7u 's ochtends een telefoontje van de zaakvoerder: één van zijn werknemers had de machine verkeerd ingesteld en alle deuren zijn verkeerd gemaakt; alles moet opnieuw besteld worden
2) Op dinsdagochtend kom ik binnen en zie ik het water stromen door de spotjes in de gang en een plafond vol vochtplekken. In allerijl water dichtgedraaid en loodgieter opgebeld; de inbouwbox van de douche was niet aangespannen; muur mogen openbreken om te herstellen en alle verlichting in de gang is kapot
3) Woensdagochtend zijn er 3 grote MDF planken die boven de ramen hangen naar beneden gedonderd; was enkel maar vastgelijmd ipv ook vastgeschroefd. Gevolg = 3 kappen uit het aluminium van het schuifraam
4) Woensdagmiddag : keurder van de zonnepanelen laat één van zijn werktangen vallen tegen onze frigodeur ( nog maar 2 dagen geplaatst ); gevolg = kap uit de deur en mag volledig vervangen worden want deur is gepoederlakt.
5) Normaal gingen we deze week verhuizen; maar onze parketteur heeft corona opgelopen dus parket en trap kunnen niet geolied worden ( moet gebeuren voor verhuis )
Over de ruwbouwfase zal ik dan nog maar zwijgen...![]()
Nog een extraatje; vrijdag zijn we eindelijk verhuisd; zaterdagochtend wakkergeworden met een luide knal en vervolgens precies een waterval die aan het lopen was.
De koppeling tussen de wateraanvoer en de buis van de loodgieter was opengesprongen; en water stroomde gelijk ne hogedrukreiniger naar binnen... Op 2 minuten tijd stond er bijna al 2 cm water in de inkom.
Water dichtgedraaid; loodgieter gebeld; ze waren net als bij de douche hier ook de koppeling vergeten toe te drukken.
Vanmorgen gingen ze nu ook eindelijk komen met de binnendeuren; krijg ik weer om 7u een telefoontje; ze hebben daar ook corona --> 10 dagen quarantaine

) gecementeerd?