Oh boy, begint het met die smeltende sneeuwbuien hier wel niet binnen te regenen zeker in onze nieuwe uitbouw. Kill. Me. Now. Laat me raden hoe dit zal evolueren de komende dagen: de dakdekker steekt het op de ruwbouwkerel, de ruwbouwkerel steekt het op de ramenkerel en de ramenkerel steekt het op de gevelbepleisteraar? En de architect die zat erbij en keek ernaar, aan €75/uur.
Let the show begin, de eerste mails zijn uitgestuurd.
Verdere stand van zaken, we zijn weer 2 weken verder:
* Nog geen enkel puntje van mijn vorige post is opgelost. Ongelofelijk. Tegen een aannemer gezegd dat als hij toch al 2 maanden niet afkomt, dat hij het waarschijnlijk te druk heeft en dat ik het dan maar zelf ga doen. Begint hij daar van zijn tak te maken dat ik "op zaterdag bel!", dat hij "zijn werken niet na elkaar kon uitvoeren en dat hij dus extra uren zal factureren", ...

* We wachten al meer dan 2 weken op een (heel simpele) offerte. Als er 5 variabelen aan de offerte zitten zal het veel zijn. Hij zei aanvankelijk dat ik het "de volgende dag waarschijnlijk al zou hebben en zoniet, zeker begin volgende week!".
- Niets gezien, als begripvolle mens geef ik hem nog 3 dagen extra tot het einde van de week. Maar nog steeds niets te zien.
- Ik bel hem op, maar hij neemt niet op en belt niet terug.
- Ik bel hem opnieuw op: "Ah, uit het oog verloren, excuses! Goed dat je belt! Ik zal het ten laatste dinsdag doorsturen!". Dinsdagavond, nog steeds niets te zien.
- Ik bel hem woensdag op: neemt niet op en belt niet terug.
- Ik bel hem donderdag op: "Ah ja, heb je die niet ontvangen? Ik heb hem nochtans doorgestuurd hoor!". Ik check mijn spam, blabla. Nee niets gezien. Ik stel voor dat hij het nogmaals doorstuurt en deze keer ook met mijn vrouw in CC. Aannemertje: "Zal ik doen, vanavond heb je het!". 's Avonds? Niets te zien.
- Ik geef hem nog een dag extra. Vrijdagavond? Niets te zien.
- Ik bel hem zaterdag op: "Ah ja, nog geen tijd gehad! Ik sta nu in de showroom met klanten, ik stuur het straks door!". Zaterdagavond? Niets te zien.
Denkt die kerel dat ik een achterlijke idioot ben ofzo? Morgenochtend telefoontje doen: binnen de 2 uur die offerte niet binnen = mac-bc pakt zijn auto om over de middag naar zijn showroomke te rijden en daar geen voet meer buiten te zetten voor ik die f*cking klote-offerte in mijn pollen heb. Niet dat ik nog wil samenwerken met dat soort omhooggevallen leugenaars, maar puur uit principe. Hopelijk staan er nog potentiële klanten in de showroom.
Ik heb mij ook voorgenomen, eens mijn werf helemaal klaar is, om eens een paar stevige reviews te schrijven. Niet dat ik geloof dat er nog iets te redden valt van een sector die rot tot op het bot is, maar als ik denk aan alle andere potentiële klanten die onschuldig en onwetend jaren gespaard hebben om hun zuurverdiend spaargeld vervolgens in handen te geven van die incompetente pummels, dan is dat mijn morele plicht.