Wat ik bedoel is dan ook een prijs die tot stand komt door vraag en aanbod, na de randvoorwaarden vast te leggen. Het gaat er mij niet om dat ik alles te duur vind, ik reageerde op Oxbow1 die zei "Wonen is de grootste kost in ons leven, en toch gaan we daar zo nonchalant mee om en laten alles doen Door derden, terwijl er video’s van alle denkbare klussen online staan, en je in elke hubo,gamma,boels goed werkmateriaal kan aanschaffen/huren."Een eerlijke prijs bestaat niet... De prijs wordt immers bepaald door vraag en aanbodAls leek kan je ook niet inschatten wat een eerlijke prijs is, temeer omdat er zo veel parameters zijn die die prijs bepalen(kwaliteit/reputatie van de stielman in kwestie, gebruikte materialen, afstand, kleine of grote klus et cetc).
Lijkt me dat het toch niet nonchalant zou mogen zijn om een professional te betalen om iets voor jou te doen, dat doe ik ook met dokters, advocaten, garagisten, boeren, ...
Als leek kan je ook niet inschatten wat een eerlijke prijs is, temeer omdat er zo veel parameters zijn die die prijs bepalen(kwaliteit/reputatie van de stielman in kwestie, gebruikte materialen, afstand, kleine of grote klus et cetc).