Ervaring wij kopen auto´s

Bwa uit eigen ervaring heb ik garages vaak een mooie effort weten doen. Natuurlijk spelen ze daarbij ook met de marge die ze hebben op de verkoopprijs van de wagen die ik kom oppikken. Ik heb bij mijn vorige wagen gewoon bijna de particuliere marktprijs gekregen voor mijn vorige wagen.
"bijna de particuliere marktprijs". Dus je had meer gekregen als je hem ergens anders had verkocht? Dan is de overnameprijs per definitie een stuk te laag...

Ik heb trouwens via wijkopenautos wel de effectieve verkoopprijs van mijn wagen kunnen onderhandelen. Hun "initiele bod" was 22000€ terwijl er eigenlijk niet direct kopers te vinden waren die hetzelfde wouden geven. Dit dan tegen 1 van de geïnteresseerden gezegd en uiteindelijk verkocht aan 22200€. Dit terwijl het uiteindelijke bod van wijkopenautos 20600€ was...
 
"bijna de particuliere marktprijs". Dus je had meer gekregen als je hem ergens anders had verkocht? Dan is de overnameprijs per definitie een stuk te laag...

Ik heb trouwens via wijkopenautos wel de effectieve verkoopprijs van mijn wagen kunnen onderhandelen. Hun "initiele bod" was 22000€ terwijl er eigenlijk niet direct kopers te vinden waren die hetzelfde wouden geven. Dit dan tegen 1 van de geïnteresseerden gezegd en uiteindelijk verkocht aan 22200€. Dit terwijl het uiteindelijke bod van wijkopenautos 20600€ was...
Als in : ik heb hooguit 500 euro verloren en ik heb niet een maand alle berichten in gebrekkig Nederlands moeten trotseren of 5x met iemand tegen wil en dank in mijnen auto moeten stappen om dan de meest debiele claims aan te moeten horen in een poging om de prijs te drukken. Dus neen, niet per definitie "een stuk" te laag bod gekregen. Ik heb een beetje afgegeven uit pure gemakkelijkheid en dat is het wel waard geweest.
 
Ik heb al enkele wagens verkocht via wijkopenautos, waren telkens wagens die ik niet meer wilde laten keuren voor verkoop (Lees: wagens met kosten aan).
Ik heb er telkens meer voor gekregen dan ik in gedachte had, en ging altijd heel vlot.
Je ontvangt daarna regelmatig spam mails ookal is de wagen al verkocht maar daar kan je gewoon simpel op uitschrijven vanaf dag 1.
Het pluspunt voor mij is dat er op die manier geen louche opkopers langs mijn huis moeten komen.
 
Het pluspunt voor mij is dat er op die manier geen louche opkopers langs mijn huis moeten komen.
Ik doe het niet meer particulier verkopen, dan neem ik die 1000 € minder in de garage erbij, vorige wagen BMW X3, heel wat opties(M sport uitvoering etc...) paar dagen online gestaan, hetgeen je dan binnen krijgt dat langs komt en hier stond af te bieden om uiteindelijk op een bod te komen lager dan wat de garage wou geven.
Trukje met de zogezegde bankcheque die direct geïnd kon worden en altijd gedenkt was heb ik niet ingetrapt, als het weekend voorbij was kon je er direct mee naar de bank, maar ze zouden de auto nu al meenemen etc... never again.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
indertijd onze volvo C30 ( full option, 120K Km) daar eens laten passeren. zij boden 1500 euro. 3 dagen nadien op 2dehands weggedaan voor 3500... kon er waarschijnlijk 4K voor krijgen met wat geduld. zakzetters eerste klas imo
 
Belangrijkste argument is voor mij ook het vermijden van particuliere verkoop. Als ik 500 (mss zelfs 1000) euro minder krijg dan een particuliere verkoop maar daardoor al die 2dehands bullshit en sjacheraars kan vermijden, dan is dat voor mij eigenlijk wel ok.

I know - daar teren die mannen voor een stuk op, maar gemoedsrust en onnodige stress vermijden mag gerust voor mij iets kosten.
 
het is redelijk onvoorspelbaar.

ik kreeg als eerste online aanbod minstens 9000, toen ik er langsging werd dat 4900....

het werkt als volgt, wanneer je daar staat te wachten, worden alle foto's en gegevens en commentaar vd "aankoper" op een veiling platform gezet voor handelaars, en die bieden achter de schermen. van het hoogste bod trekt de firma hun commissie af en het resultaat wordt jouw finale aanbod.

zij zijn gewoon een tussenstation en nemen geen risico of hoeven zich niet voor het lage bod schuldig te voelen
 
Wil hier ook mijn Opel Astra van 2008 verkopen. Daar foto’s uploaden en prijs zelf instellen of is dat met bieden?
 
Ik heb trouwens via wijkopenautos wel de

"bijna de particuliere marktprijs". Dus je had meer gekregen als je hem ergens anders had verkocht? Dan is de overnameprijs per definitie een stuk te laag...

Ik heb trouwens via wijkopenautos wel de effectieve verkoopprijs van mijn wagen kunnen onderhandelen. Hun "initiele bod" was 22000€ terwijl er eigenlijk niet direct kopers te vinden waren die hetzelfde wouden geven. Dit dan tegen 1 van de geïnteresseerden gezegd en uiteindelijk verkocht aan 22200€. Dit terwijl het uiteindelijke bod van wijkopenautos 20600€ was...
???

Je poste toch hier ergens overlaatst dat je i30n minder had afgeschreven?
 
???

Je poste toch hier ergens overlaatst dat je i30n minder had afgeschreven?
Is dan ook niet verkocht aan wijkopenauto's :)

edit: En, ik heb zelf maar 26200€ betaald (want dat is eigenlijk een antwoord op je vraag :p)

edit 2: net nog eens gecheckt, en wijkopenauto's biedt nog steeds hetzelfde, ook al zou de i30N nu nog een jaar ouder zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: C43
het is redelijk onvoorspelbaar.

ik kreeg als eerste online aanbod minstens 9000, toen ik er langsging werd dat 4900....

het werkt als volgt, wanneer je daar staat te wachten, worden alle foto's en gegevens en commentaar vd "aankoper" op een veiling platform gezet voor handelaars, en die bieden achter de schermen. van het hoogste bod trekt de firma hun commissie af en het resultaat wordt jouw finale aanbod.

zij zijn gewoon een tussenstation en nemen geen risico of hoeven zich niet voor het lage bod schuldig te voelen

Das beetje zoals bij huizen of dergelijk die na paar weken opnieuw worden aangeboden en eerder niet verkocht geraakt zijn;

1e bod is 1e maal dat de wagen passeert.
2e maal dat dezelfde wagen passeert en wordt geveild, wordt dat geïnterpreteerd als zijnde dat je hem elders niet kwijt geraakt dus ze durven lager bieden.

(als ik uw verhaal correct interpreteer en ge effectief een 2e maal om een bod vroeg)
 
Hier een dik jaar geleden denk ik een bod rond de 2500 euro. Wordt nu bij levering nieuwe wagen overgenomen voor 4000 euro en nog eens verdubbeld door de saloncondities. In een andere concessie gingen we amper aan de 2000 geraken volgens verkoper.
 
Das beetje zoals bij huizen of dergelijk die na paar weken opnieuw worden aangeboden en eerder niet verkocht geraakt zijn;

1e bod is 1e maal dat de wagen passeert.
2e maal dat dezelfde wagen passeert en wordt geveild, wordt dat geïnterpreteerd als zijnde dat je hem elders niet kwijt geraakt dus ze durven lager bieden.

(als ik uw verhaal correct interpreteer en ge effectief een 2e maal om een bod vroeg)
Nee, het eerste bod was online, toen nog zonder fotos uploaden e.d.
Daarna moet ge de auto gaan aanbieden en begint achter de schermen de „veiling“ en volgt het echte, veel lagere bod.

Soit, ik heb dezelfde voituur er nu, jaren later, nog eens aangeboden -maar met heel grote kosten aan, niet meer door de keuring geraakt- en opnieuw 4900 gekregen (online bod was 5400)
Meteen verkocht.
Gegarandeerd is die zonder omweg naar Afrika gegaan.
 
Terug
Bovenaan