Ervaren jullie ook eenzaamheid?

De mama's en papa's komen hier eigenlijk niet verder dan verjaardagsfeestjes van de kinderen en eens een goeiedag aan de poort. Af en toe wel eens iets over mekaars hobby's, maar verder gaat dat niet.

Gelukkig niet veel last van eenzaamheid met een gezin en voldoende sporten en weggaan. Het is ook maar een beetje hoe je zelf ingesteld staat zeker. Iedereen heeft het wel op een manier druk.
 
Eenzaamheid is verschrikkelijk, maar alleen zijn kan zalig zijn.
Wat je beschrijft herken ik wel, bvb aan schoolpoort nu leer je wel nieuwe papa's/mama's kennen, maar nu ook weer niet tot het niveau om samen iets te gaan doen (zonder de kinderen).
Dan moet je al een héél goeie klik hebben of je kinderen zijn BFF's waardoor je elkaars deur platloopt.
 
Eenzaamheid is verschrikkelijk, maar alleen zijn kan zalig zijn.
Wat je beschrijft herken ik wel, bvb aan schoolpoort nu leer je wel nieuwe papa's/mama's kennen, maar nu ook weer niet tot het niveau om samen iets te gaan doen (zonder de kinderen).

Ervaar het op dezelfde manier. Dito bij hobby's van zoon. Dito met ouderraad, brengt ook niet veel op.
 
Ja en Nee.

Op zich heb ik het hier goed, 3 geweldige nieuwe mensen leren kennen die nu vrienden zijn en ook collega's, mijn supervisor ook kan je altijd op whatsapp sturen en gaat soms zelfs mee iets drinken.
Op dat gebied heb ik wel altijd iemand die ik kan sturen of random iets mee gaan doen voor het werk en dat is een betere situatie dan ik had.
Ook in de uitgaansbuurten ken ik ondertussen een paar mensen die er altijd wel zijn en waar ik contact mee kan leggen als ik er ben.

Aan de andere kant zoek ik nog steeds hopeloos naar liefde en als ik me overdag eens alleen in de stad begeef of aan het water ga zitten en ik zie een hoop koppels voel ik me wel enorm alleen, vooral nu weer als het weer beter is en iedereen gaat richting het water of terrassen.

Ik mis enorm die connectie met 1 iemand speciaal, harder dan de positive vibes die ik uit m'n vrienden en collega's krijg wat er uiteindelijk weer toe leid dat ik soms toch weer last heb van insomnia en intrusive gedachten.

1 van m'n vrienden hier heeft afgelopen weekend samen gehaakt met een roommate van een andere vriendin, zonder zelfs moeite te doen of te zoeken, gewoon omdat ze beide elkaar 1x hadden gezien en het zat er al op. En dat voelt dan weer enorm unfair als je al maanden zelf zit te zoeken.
Nu kan ik hier weer constant horen "ja ik ga met haar eten" "ja ik ga daar eens iets mee doen" ale eigenlijk non stop en dat maakt enkel m'n kut gedachten weer erger.

Maar aan de andere kant ook geen zin om weer compleet van iedereen te verdwijnen en hij weet niet dat het diep zit bij mij dus ik ga nu ook niet unfair doen over het feit dat em gewoon zomaar iemand heeft gevonden op 1 dag.
 
  • Support
Waarderingen: Pana
'T is goedbedoeld maar het gaat nooit het doelpubliek bereiken hoor.
Eenzaamheid komt voor in alle lagen van de bevolking, en zeer zeker ook bij jongeren en volwassenen die naar deze zenders luisteren. Ik vind het persoonlijk een zeer goed idee. Dit alleen al geeft een boodschap dat het menselijk is je eenzaam te voelen, en je hier niet alleen in bent
 
1 van m'n vrienden hier heeft afgelopen weekend samen gehaakt met een roommate van een andere vriendin, zonder zelfs moeite te doen of te zoeken, gewoon omdat ze beide elkaar 1x hadden gezien en het zat er al op. En dat voelt dan weer enorm unfair als je al maanden zelf zit te zoeken.
Vroeg of laat kom je wel iemand tegen hoor. :thumb: Liever meteen een goeike dan 10 .. die op termijn tot niks leiden.
Ik had vroeger ook zelden een vriendin terwijl sommige vrienden de één na de ander hadden. Vroeger kreeg ik regelmatig wel eens te horen: Wacht maar. Eens dat je bezet bent en je 'hard to get' bent dan komen ze af en moet je ze letterlijk van u afslaan zonder dat je enige moeite moet doen!

De praktijk? Ik ben al lang gehuwd en de vrouwen die ik van mij heb moeten afslaan kan ik op geen enkele vinger tellen.
En ik zie er nochtans helemaal niet zo lelijk uit. En ik heb best veel zelfvertrouwen. Dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken.
Ik bekijk het echter positief. Stel dat ik ze wel van mij moest afslaan gelijk vliegen terwijl je al een partner zou hebben. Is dat dan beter?

Al begrijp ik dat voornamelijk de éénzaamheid veruit het ergste is. Die ene partner / beste vriendin waarmee je samen doelen kan stellen, waarmee je openlijk kan praten / je hart kan aan storten, waarmee je veel plezier kan beleven enzovoorts .. :support:
 
Eenzaamheid komt voor in alle lagen van de bevolking, en zeer zeker ook bij jongeren en volwassenen die naar deze zenders luisteren. Ik vind het persoonlijk een zeer goed idee. Dit alleen al geeft een boodschap dat het menselijk is je eenzaam te voelen, en je hier niet alleen in bent
Iedereen die eenzaam is weet al dat ze hier niet alleen in zijn. Da's geen nieuws. Maar er een warm weekske over organiseren verandert daar weinig aan. Na dat weekske is het weer van hetzelfde en zijn mensen nog even eenzaam.
 
Terug
Bovenaan