Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is nochtans een optie die veel leveranciers aanbieden. Liever een klant die zijn oude "dure" contract gewoon meeneemt dan een klant die op het moment van een verhuis gaat rondkijken en een goedkoper contract tegenkomt. Zeker tot vorig jaar.Nooit gehoord dat een contract dat je afsluit meeverhuisd naar de nieuwe locatie om eerlijk te zijn.
Het is niet standaard maar het is wel mogelijk mits toestemming / goodwill van de energieleverancier.Nooit gehoord dat een contract dat je afsluit meeverhuisd naar de nieuwe locatie om eerlijk te zijn.
Euhm volgens wat ik hier lees is dit gewoon een standaard iets en is het niet verhuizen van het contract eerder raar:Het is niet standaard maar het is wel mogelijk mits toestemming / goodwill van de energieleverancier.
Ok dan ben ik mis maar toen ik verhuisde heel lang geleden deden ze alsof ze een gunst deden. Wel typisch dan.Euhm volgens wat ik hier lees is dit gewoon een standaard iets en is het niet verhuizen van het contract eerder raar:
![]()
Uw energiecontract na een verhuis
www.vreg.be
In januari krijg ik ook gen rekening, dus ga ik toch maar eens kijken op Mijn Eneco. Tot mijn verbazing zie ik dat ik geen contract meer heb en dat er geen electriciteit geleverd wordt op dit adres door Eneco. Ik contacteer Fluvius en ze zeggen me dat dot adres (mijn eigendom) op naam staat van een bedrijf en dat er een andere leverancier hier energie levert. Er is een switch gebeurt op 24 november. Bij Fluvius noemen ze het een 'mystery switch'. Eneco moet het volgens Fluvius oplossen.
Wat blijkt, Eneco wil het oplossen, maar enkel aan de nieuwe voorwaarden. Men gaat mij een flexibel contract geven aan hogere voorwaarden dan deze die ik had. Er is geen enkele mogelijkheid om mij m'n vast contract terug te geven aan de oude voorwaarden. Dus Eneco maakt een fout en ik moet ervoor boeten?? Hebben ze dit opzettelijk gedaan om mij m'n vast contract te ontfutselen?
Lijkt me een zaakje voor de ombudsdienst. Nog mensen hiermee geconfronteerd geweest?
Maar uiteindelijk hebben zij toch eenzijdig jouw meter op een ander contract (met andere afnemer) gezet?Je zal echter eveneens Eneco niet kunnen dwingen om je de oude voorwaarden te geven aangezien de fout niet bij hen ligt.
Maar uiteindelijk hebben zij toch eenzijdig jouw meter op een ander contract (met andere afnemer) gezet?
Hoe kan dat niet hun fout (om op te lossen) zijn?
Gas gaat dicht in die buurt liggen. Maar je hebt wel vast. Ga je straks echt switchen voor 1 cent / kwh?Ik heb het geluk gehad om in December '2221een contract voor gas & stroom te kunnen scoren, maar als ik zie hoe de markt normaliseert, zal ik toch ook moeten beginnen uitkijken.
Ik betaal nu 7c€ per kwh gas, en als ik de prijzen van januari zie op de gasmarkten kruipen ze daar al heel dicht tegen? Of klopt dit niet?
Gas gaat dicht in die buurt liggen. Maar je hebt wel vast. Ga je straks echt switchen voor 1 cent / kwh?
Vanaf 4-5 cent / kwh overweeg ik om voor gas te switchen. Ik zit nu aan 8,8 cent. (contract maart 2022)
Elektriciteit is nog te hoog. Ik zit momenteel aan +-10 (nacht) en +-13 cent (dag). (contract sept 2021)
Dan moeten de prijzen toch nog heel stevig zakken.
A) Bekijk het positief: iemand anders betaalt momenteel je verbruik.
B) De switch van 24 november is niet geïnitieerd door Eneco maar door de nieuwe leverancier van dat bedrijf. Vanuit het standpunt van Eneco zien zij gewoon het bericht dat iemand anders de levering overneemt voor die EAN-code. Waarna zij een slotfactuur opstellen, en case closed voor hen.
Wat je nog eens moet checken: je spreekt over adres, maar het is beter om met Fluvius te checken of het weldegelijk jouw EAN-code is waar dat bedrijf een contract voor heeft afgesloten. En dan eens kijken of die EAN-code overeenkomt met de code op je meter (zeker als het over een nieuwbouw zou gaan. Bij een bestaand huis kan dat in principe geen reden tot verwarring geven).
Op een bepaald moment gaat dat bedrijf brieven beginnen krijgen van Fluvius omdat er geen contract gekoppeld is aan hun meter, en dat ze gaan afgesloten worden indien ze geen contract met een leverancier afsluiten. Uiteindelijk gaat hun frank dus wel vallen en gaan ze hun contract op de juiste EAN-code switchen. Ik denk niet dat ze een poot hebben om dat geld nog bij jou komen te recupereren voor de periode september tot nu.
Je zal echter eveneens Eneco niet kunnen dwingen om je de oude voorwaarden te geven aangezien de fout niet bij hen ligt.
Afrekening vandaag gekregen, bijna 800€ terug. Goed de bank gespeeld voor hun![]()
Voorschot was laatste 5 maanden op 250€ gezet maar dat was dus helemaal niet nodig. Terug naar 140 it is.
WtfWou vandaag dus kijken op hoeveel ik stond.
Ik denk 2700 terugkrijgen (voorschot is 780 euro). Afrekening is einde maart, voorschot voor Januari (betaling begin Feb) staat reeds op 780. Maar mss kan ik Maart nog aanpassen.
Waarom staat uw voorschot dan zo hoog? Ik zou zeggen zet het op minimum voor de komende 2 maanden nog..