Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Staat normaal op uw tarieffiche of ze aan 6 of 21 zijn nee?Ik heb optifix vast van in maart 2022. Tarieven: 10,05c voor gas en 29,52 voor electriciteit. Is het dan de moeite om over te stappen? Deze waren toen nog aan 21% btw dacht ik, de huidige aan 6%?
Ik dacht hier eens gelezen te hebben dat indien je binnen Luminus blijft, de vaste vergoeding steeds pro rata berekend wordt (dus ook 1e jaar als klant)Electriciteit is ook weer een pak gedaald tov januari.
Optifix 1/1/2023
enkelvoudig 35,67
dag 41,90
nacht 30,59
injectie enkelv: 10,86
inj dag 13,56
inj weekend 6,71
Optifix 1/2/2023
enkelvoudig 26,14
dag 32,37
nacht 21,06
injectie enkelv 16,72
inj dag 20,76
inj nacht 10,53
bespaart me aan stroom weer 762 euro per jaar tov januari, ik stap weer over.
die vaste vergoeding van 17 euro pakken we er dan wel bij.
. Als dat klopt zou je in dat geval niet nog eens 17€ vaste vergoeding bij moeten betalen.Hier was dat geval alvast ja (ben wel al jaren klant)Ik dacht hier eens gelezen te hebben dat indien je binnen Luminus blijft, de vaste vergoeding steeds pro rata berekend wordt (dus ook 1e jaar als klant). Als dat klopt zou je in dat geval niet nog eens 17€ vaste vergoeding bij moeten betalen.

Bij Luminus zijn ze wss nu wel hard met mijn kop aan het lachen
Ik heb aardgas als een apart contract genomen in september (omdat ze in december onze warmptepomp kwamen zetten) met een redelijk laag voorschot. Maar ik heb dat dus in januari niet mee aangepast naar optifix gas 1/1/2023 en nu ook weer niet. Onze teller heeft sinds 1/12/2022 niet meer bewogen. Met mijn huidige voorschotten ben ik in maart ongeveer break/even van hetgeen ik van sep tot dec verstookt heb. Ondertussen ben ik met fluvius bezig om onze gasleiding te laten verwijderen en tegen dan normaal moet fluvius zijn ding gedaan kunnen hebben en kan ik dat contract stoppen.
Maar ondertussen denken ze dat ik een uil ben die 23cent gas blijft betalen terwijl ik zogezegd de slimste ben die altijd maar de goedkoopste stroom wil
Geen zin om daar ook nog es die vergoeding op te gaan betalen zenne. Hun frank zal hopelijk al es gevallen zijn nu ze zien dat mijn stroommeter digitaal geworden is maar mijn gasmeter niet![]()
Ge beseft dat uw gas pro-rata wordt uitgesmeerd en je met te veranderen van contract ook met 0 verbruik na 1/12/2022 minder betaald zou hebben. Luminus weet niet of je dat gas in November of Jamuari/Februari verbruikt hebt...
Maart 2022 is iets lager, de 10,05c is nog aan 21% maar op heden is dat inderdaad 6%.Ik heb optifix vast van in maart 2022. Tarieven: 10,05c voor gas en 29,52 voor electriciteit. Is het dan de moeite om over te stappen? Deze waren toen nog aan 21% btw dacht ik, de huidige aan 6%?
Dan is het de moeite niet idd. Ik ga weer overstappen. Laatste maand van mijn periode nog meepikken om de algemene prijs te drukkenDan nog. Mijn "duur" contract van september was sowieso van tel tot 23/01 (dag van wissel naar nieuw tarief besteld op 1/1/23) en binnen een paar weken is Fluvius geweest en mag ik het stoppen.
. Ga seffes nog 3k moeten terugkrijgen van Luminus 
Een vraag… ik las dit : Linkje waabij geclaimd wordt dat als je in vlaanderen woont en niet 60% van je verbruik snachts doet je eigenlijk verlies doet met een dag/nacht. Zou dat kunnen kloppen?
Voor gas cheap, Engie Direct staat voor 02/2022 op 13c, geschatte jaarprijs nog altijd 11c.Straks opnieuw intekenen op februari.
3e Luminus contract op 4 maand
Hoe verhoudt dit tarief zich nu ten opzichte van de variabele op de markt?
Dat zal dan zijn omdat je al meer dan 1 jaar klant bent…Hier was dat geval alvast ja (ben wel al jaren klant)
Raak niet ingelogd op myluminus, precies overbelast ofzo![]()
Nogmaals nee, zolang je binnen dezelfde leverancier blijft, blijft het pro rata berekend, toch bij Luminus.Dat zal dan zijn omdat je al meer dan 1 jaar klant bent…
Die 13c klopt niet, op die tariefkaart wordt nog steeds de ZIG DAM van december 2022 gebruikt.Voor gas cheap, Engie Direct staat voor 02/2022 op 13c, geschatte jaarprijs nog altijd 11c.
Voor elektriciteit is het bij Engie Direct 18c vs 26c bij Luminus, enkelvoudige meter genomen.
Intekenen op gas zou voor iedereen een no-brainer moeten zijn.
idd zou normaal nog een stuk minder moeten zijn. De tarieven zijn nog niet berekent van januari:Die 13c klopt niet, op die tariefkaart wordt nog steeds de ZIG DAM van december 2022 gebruikt.