Energieleveranciers

Het zit bij Fluvius. Bij Luminus eenzelfde gedoe. Maanden geen facturen en dan plots alles. Lekker "maandelijks"...
Ik heb in oktober maandelijkse facturatie aangevraagd, contract ging in december; ik dacht, dan ben ik op tijd als het een paar maanden duurt.

Deze week nog een telefoon gehad van Luminus klantendienst: "alles is correct aangevraagd bij Fluvius, nog geen antwoord gekregen. Nieuwe aanvraag ingediend bij Fluvius in ieder geval."
Intussen krijg ik wel gewoon voorschotfacturen, ik vermoed dat ze het extra of het ontbrekende deel dan netjes kunnen corrigeren bij de eerstvolgende maandfacturen ofzo.
Liever dit dan wat jij hebt en niets van facturen krijgt tijdens de omschakelperiode...

Luminus die mij een stevige eindfactuur bezorgd voor gas en elektriciteit (1.200 euro) nadat ik overgestapt ben naar een andere leverancier.
Ze zijn daarbij wel vergeten rekening te houden met een promotie waar ik bij start van het contract op ingetekend had (eerste 1.500 kWh gratis voor zowel gas als elektriciteit als ik minstens een jaar klant bleef).

Met een jaarverbruik van pakweg 1.100 kWh elektriciteit en 6.000 kWh aan gas is dat dus een belachelijk eindfactuur.
Via de chat duid ik op de fout en zeg ik dat ik wacht op een gecorrigeerde factuur vooraleer te betalen. De medewerker geeft aan dat ze het doorgeeft aan dienst facturatie, maar zegt dat het veiliger is om het bedrag toch gewoon te betalen. Lol, nee dat doe ik niet. Fix de factuur maar gewoon.

Mijn vragen waren eigenlijk allemaal overbodig, want alleen de gasmeter is vervangen.

- Er was blijkbaar een probleem met ofwel de kast waar de analoge meter in zit ofwel met de kabel die er naartoe gaat (heb de uitleg niet helemaal deftig verstaan). Maar de conclusie is dat Fluvius iets moet komen doen, maar dat kan blijkbaar ook nog 2 jaar duren.

- Door dat er geen digitale meter is voor elektriciteit kon ook de watermeter niet vervangen worden. En heeft de digitale gasteller blijkbaar ook geen nut omdat die geen data kan doorsturen.

Conclusie, nog steeds zelf meterstanden noteren.
De tellerstanden worden opgeschreven, zo doorgegeven en dan daarop afgerekend op uw afrekening, uw digitale meters (gas/water/elektriciteit) starten vanaf 0.

Vreemd... Misschien dat ze toegang vanuit het buitenland of mobiel dan blokkeren. Ik krijg telkens een wit scherm in plaats van het inlogscherm.
Dat kan echt aan vanalles liggen.
Als je echt wil weten wat er mis gaat kan je je browser's development tools openen, en daar de log bekijken nadat je de tab ververst.
Of het je gaat helpen is een ander verhaal.
Probeer misschien eens zonder adblocker of andere addons, en evt in een andere browser ook.
Misschien blokkeer je te veel cookies of zelfs JavaScript waardoor die website helemaal niet kan laden...

Vandaag is de eerste verjaardag van mijn geschil / betwisting bij Mega. (Bedrag = 40€)
Startdatum = 28/01/2022
Afsluitingsdatum geschil = ? :unsure:

Ik overweeg om vanaf nu, interesten te beginnen aanrekenen voor elke dag dat de betwisting blijft openstaan. :tongue:

Ik overweeg ook om deze post te verplaatsen naar het topic 'Flauwe moppen'.

Afrekening (maandelijks) gas gehad voor december 2022 bij Luminus... 407 euro. Toch een bittere pil om te slikken. En dat voor warm water en gewoon kamertemperatuur. Vloerverwarming heeft al heel de winter op 18 graden gestaan. Nu is december ook wel 1 van de ergste maanden natuurlijk.

Is er al zicht op een beter vast tarief? Met prijzen van amper 60 euro/Mwh, moet het toch mogelijk zijn om 8ct contracten aan te bieden...
Ik zou niet weten waarom ik als bedrijf nu contracten van 8 ct zou aanbieden.

Ik zou mijn vaste contracten behouden aan die 14 ct. En voor de rest die variabele contracten verlagen / aanpassen wanneer noodzakelijk. Toch zeker als ik 1 van de enigste spelers ben die een vast contract aanbiedt. En er dus weinig concurrentiële nood is om te differentiëren. Mijn aanbieding van een vast contract is namelijk al een zware differentiatie waarmee ik een stuk van de markt capteer (degenen die liefst vaste contracten gebruiken dan variabele).

Terug
Bovenaan