Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn meterstand is sowieso eind augustus al gemeten ook.Nee dan moet je dat nu doen
Waarom al die mensen moeten bellen geen idee, merendeel kan je gewoon via internet toch?
Dan is er geen issue.Mijn meterstand is sowieso eind augustus al gemeten ook.
Euh... Het probleem is dus dat ze niet bereikbaar zijn vaak, niet via mail, niet via de telefoon. Een meterstand doorgeven lukt zeker veelal online, maar elke vraag genre: "ik wil een realistischer voorschot ipv een tienvoud" of "ik ga niet akkoord met een factuur" of "ik wil graag mijn eindfactuur gezien de meterstanden 5 maand geleden werden opgemeten" of weet ik veel wat, wordt straal genegeerd.Waarom al die mensen moeten bellen geen idee, merendeel kan je gewoon via internet toch?
Ik kan voorschot aanpassen online, neem aan dat dat bij de meeste kan?Euh... Het probleem is dus dat ze niet bereikbaar zijn vaak, niet via mail, niet via de telefoon. Een meterstand doorgeven lukt zeker veelal online, maar elke vraag genre: "ik wil een realistischer voorschot ipv een tienvoud" of "ik ga niet akkoord met een factuur" of "ik wil graag mijn eindfactuur gezien de meterstanden 5 maand geleden werden opgemeten" of weet ik veel wat, wordt straal genegeerd.
Daar klagen die mensen over.

Ik heb bvb naar de klantendienst moeten bellen om maandelijkse afrekeningen aan te vragen.Waarom al die mensen moeten bellen geen idee, merendeel kan je gewoon via internet toch?
Stel dat ik deze zomer 120 euro voorschot betaalde en ze dat nu verhogen naar 860, kan je dat maar beperkt aanpassen. Bvb 600. Als je maximaal 350 wil, moet je contact opnemen...Ik kan voorschot aanpassen online, neem aan dat dat bij de meeste kan?
Dus ik zie dat mijn voorschot 860 wordt, kan dat enkel aanpassen naar 600 en heb geen flauw idee of de volgende eindafrekening 200, 600 of 3000 zal worden, daar zie jij geen enkel probleem in? Je weet toch wel dat de meeste mensen geen duizenden euro's op overschot hebben liggen, mag ik hopen?Indien ze voorschot eenzijdig aanpassen gewoon niet betalen want is onwettig.
Eindfactuur zolang ze dat niet sturen is dat toch niet erg? Die wordt gewoon met de 2 maand goedkoper dan he![]()
1) voorschot mag niet eenzijdig verhoogd worden.Stel dat ik deze zomer 120 euro voorschot betaalde en ze dat nu verhogen naar 860, kan je dat maar beperkt aanpassen. Bvb 600. Als je maximaal 350 wil, moet je contact opnemen...
Dus ik zie dat mijn voorschot 860 wordt, kan dat enkel aanpassen naar 600 en heb geen flauw idee of de volgende eindafrekening 200, 600 of 3000 zal worden, daar zie jij geen enkel probleem in? Je weet toch wel dat de meeste mensen geen duizenden euro's op overschot hebben liggen, mag ik hopen?
1) Hier heb ik door de grote achterstand meteen een factuur verkregen van 750€ aan voorschotten (3 maandelijks voorschot), binnen de 2 weken te betalen.1) voorschot mag niet eenzijdig verhoogd worden.
2) als je dat effectief verbruikt ga je het toch ooit moeten betalen
3) de meeste zouden dat wel moeten hebben liggen, iets van 6 maand buffer enzo
Aanpassen lukt dus al niet meer. 

uhm das wel raar.Stel dat ik deze zomer 120 euro voorschot betaalde en ze dat nu verhogen naar 860, kan je dat maar beperkt aanpassen. Bvb 600. Als je maximaal 350 wil, moet je contact opnemen...
Dus ik zie dat mijn voorschot 860 wordt, kan dat enkel aanpassen naar 600 en heb geen flauw idee of de volgende eindafrekening 200, 600 of 3000 zal worden, daar zie jij geen enkel probleem in? Je weet toch wel dat de meeste mensen geen duizenden euro's op overschot hebben liggen, mag ik hopen?
Zowel jij als Mulan hebben gelijk, bij de ene energieleverancier kan je je voorschotten eigenhandig (veel) lager zetten, dan bij de andere. En misschien hangt dit ook van het type klant en het verbruikersprofiel af?uhm das wel raar.
Ik heb in feb 600 en een klets moeten bij betalen, mijn voorschot werd automatisch verhoogd, geen idee naar wat maar ik heb dat omlaag kunnen zetten naar 100 euro.
Vind het wel raar dat jij niet kan verlagen.
Dat is waar. Er zitten schrijnende gevallen tussen, maar een deel ervan heeft het zelf gezocht.Dat ze dan ook eens beginnen met al die wanbetalers aan te pakken.
Bij de meeste staat de verwarming al maanden uit![]()
Omstreden energieleverancier Mega stuurt ongeziene voorschotfactuur van 7.000 (!) euro naar jong gezin: “We douchen slechts twee keer per week... Samen”
“De verwarming staat al weken uit en we douchen twee keer per week. Allemaal samen.” Of hoe Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, nu niet meteen grote energieverbruikers zijn. De verbazing mocht dan ook des te groter zijn toen ze van energieleverancier...www.hln.be
Los van die 7000€ die ze moeten betalen. 2x per week wassen ...? WTF
MEGA service!Laat het duidelijk zijn dat MEGA enorm vuil spel aan het spelen is.
Ik kan er over meespreken (helaas)Ik kan de details niet lezen (paywall). Kan iemand hier lezen of het terecht is dat ze zoveel per maand moeten betalen tov hun verbruik?![]()
Omstreden energieleverancier Mega stuurt ongeziene voorschotfactuur van 7.000 (!) euro naar jong gezin: “We douchen slechts twee keer per week... Samen”
“De verwarming staat al weken uit en we douchen twee keer per week. Allemaal samen.” Of hoe Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse, die samen een kindje van 21 maanden hebben, nu niet meteen grote energieverbruikers zijn. De verbazing mocht dan ook des te groter zijn toen ze van energieleverancier...www.hln.be
Los van die 7000€ die ze moeten betalen. 2x per week wassen ...? WTF
6840 voor 3 maanden. Over hun verbuik staat er niet veel.MEGA service!Ik kan er over meespreken (helaas)
Ik kan de details niet lezen (paywall). Kan iemand hier lezen of het terecht is dat ze zoveel per maand moeten betalen tov hun verbruik?
Over welke periode gaat die 7000€? Is dat het voorschot per maand of ???
Dit is toch de reinste waanzin? 400 naar 1200 naar 2700 en dan factuur van 7000... Dat is toch de gewone mens bankroet laten gaan?6840 voor 3 maanden. Over hun verbuik staat er niet veel.
Hun voorschotfactuur bedroeg tot april al twee jaar lang steeds 401 euro voor drie maanden energieverbruik van elektriciteit en gas. “In juli ontvingen we het bericht van Mega dat onze voorschotfactuur zou worden aangepast van 400 naar 1.200 euro”, vertelt Chloé. “Dat was al een verhoging van maal drie. Eind september kregen we het bericht dat onze voorschotfactuur nog eens ging worden aangepast naar 2.700 euro. Zaterdagavond ontvingen we uiteindelijk gewoon een factuur van 6.840 euro euro, die we binnen de 14 dagen moeten betalen
Hier staat er een knop "voorschotbedrag aanpassen" maar als je op die knop drukt dan laadt de pagina niet (geprobeerd op verschillende tijdstippen, verschillende computers en verschillende browsers).Ik kan voorschot aanpassen online, neem aan dat dat bij de meeste kan?
Ik ben benieuwd of Mega het nog rekt in mijn geval, tot aan mijn eigen rechtzaak, er zijn al maanden signalen dat ze in de problemen zitten.Dit is toch de reinste waanzin? 400 naar 1200 naar 2700 en dan factuur van 7000... Dat is toch de gewone mens bankroet laten gaan?