Energieleveranciers

Ik kan de details niet lezen (paywall). Kan iemand hier lezen of het terecht is dat ze zoveel per maand moeten betalen tov hun verbruik?
Over welke periode gaat die 7000€? Is dat het voorschot per maand of ???
Les 1 voor journalisten als het over energie gaat is precies : "Zet er nooit het verbruik bij"

Met engie geen probleem of zelf opgelegde minimum.
Somigge weten nog mn foto deze week dat ik op mn klantenportaal vond.
Dat het voorstel was om mn voorschot van 198 euro naar 1115 te brengen.
Heb daar eigenlijk al jaren buiten de pdfs van mn afrekening of stilzwijgend vernieuwing v d contracten en prijsvoorwaarden niet anders gedaan.

Toen gezien dat je u tussentijdse meterstanden kon ingeven om u voorschot aan te passen.
Dit met een bang hart gedaan (gezien engie nog niet weet dat ik dit jaar zonnepanelen geplaatst heb)
Kon gewoon zelf het bedrag ingeven( wel niet geprobeerd van minder dan 198 in te geven)
Voorstel was nu 601 euro
Heb het op 350 gezet
Nieuw variabel duur contract is maar van 17/9 ingegaan en januari komt de jaarlijkse meterstandingave voor de eindfactuur eraan .
We gaan wel zien wat dat dan gaat geven.

Weet niet of ik 196 euro korting ga hebben,als dit komende maand het geval is dan zet ik het op 550

Laatst bewerkt:
Met engie geen probleem of zelf opgelegde minimum.
Somigge weten nog mn foto deze week dat ik op mn klantenportaal vond.
Dat het voorstel was om mn voorschot van 198 euro naar 1115 te brengen.
Heb daar eigenlijk al jaren buiten de pdfs van mn afrekening of stilzwijgend vernieuwing v d contracten en prijsvoorwaarden niet anders gedaan.

Toen gezien dat je u tussentijdse meterstanden kon ingeven om u voorschot aan te passen.
Dit met een bang hart gedaan (gezien engie nog niet weet dat ik dit jaar zonnepanelen geplaatst heb)
Kon gewoon zelf het bedrag ingeven( wel niet geprobeerd van minder dan 198 in te geven)
Voorstel was nu 601 euro
Heb het op 350 gezet
Nieuw variabel duur contract is maar van 17/9 ingegaan en januari komt de jaarlijkse meterstandingave voor de eindfactuur eraan .
We gaan wel zien wat dat dan gaat geven.

Weet niet of ik 196 euro korting ga hebben,als dit komende maand het geval is dan zet ik het op 550
Iedereen gaat de gas en elektriciteitskorting in die maanden meteen van zijn voorschot afgetrokken zien lijkt me
2x per week douchen is niet hetzelfde als 2x per week wassen é.
Dan nog stinkies!

Hier net afrekening gehad van begin maart tot oktober. (Plaatsing digitale teller).
60€ betalen voor gas en elektriciteit samen. Ok we hebben uiteraard niet veel gas verbruikt..ma had het toch erger verwacht

Hier net afrekening gehad van begin maart tot oktober. (Plaatsing digitale teller).
60€ betalen voor gas en elektriciteit samen. Ok we hebben uiteraard niet veel gas verbruikt..ma had het toch erger verwacht
Krijg je bij de plaatsing v d DM altijd en automatisch een eindafrekening?
Hier komen ze binnen 2 weken de PV installatie keuren,geen idee wanneer ze hier met de DM gaan staan

Iedereen gaat de gas en elektriciteitskorting in die maanden meteen van zijn voorschot afgetrokken zien lijkt me
Alleen als ze dit automatisch kunnen toekennen toch?

Er gaan altijd mensen zijn die niks zien verschijnen en die dan achteraf bij de overheid dit manueel moeten indienen (en dat dan later teruggestort krijgen. Daar gaan altijd wel dossiers zijn waarbij dit zal foutlopen.

(Voor die eerdere premie van 100€ zijn er nog altijd mensen die dat bedrag niet geclaimd hebben en daar recht op hebben.)

Alleen als ze dit automatisch kunnen toekennen toch?

Er gaan altijd mensen zijn die niks zien verschijnen en die dan achteraf bij de overheid dit manueel moeten indienen (en dat dan later teruggestort krijgen. Daar gaan altijd wel dossiers zijn waarbij dit zal foutlopen.
De vorige was eenmalig, deze maandelijks dus lijkt me toch dat dat in de meeste gevallen automatisch kan?

MEGA service! :tongue: Ik kan er over meespreken (helaas)

Ik kan de details niet lezen (paywall). Kan iemand hier lezen of het terecht is dat ze zoveel per maand moeten betalen tov hun verbruik?
Over welke periode gaat die 7000€? Is dat het voorschot per maand of ???

Er staat niets in over het verbruik, alleen dat ze voordien 400 euro per 3 maanden betaalden. Die 7000 is ook per 3 maanden.

De reactie van Mega is ook weer erbarmelijk. Zelfs de PR-verantwoordelijke is vrij triest en weet niet dat haar job inhoudt om de schade te beperken..

“Dit is een individueel dossier dat nagekeken moet worden”, aldus PR-verantwoordelijke Elsie Van Linthout. “Ik zal de vraag maanden voorleggen aan de klantendienst. De mogelijkheid bestaat dat deze extra kost een som is die in het verleden nog niet betaald werd, dat hun verbruik hoger is dan normaal, of dat het gewoon een aanpassing is op hun huidige verbruik. Als ze destijds niet reageerden op de voorschotverhoging, dan gaan we er ook van uit dat ze hiermee akkoord zijn.”

Als er dan in het artikel staat dat ze al veel keer contact hebben proberen op te nemen en de PR-lady dan durft zeggen "als ze niet reageren gaan we er van uit dat ze hiermee akkoord zijn".. amai mijn botten

Krijg je bij de plaatsing v d DM altijd en automatisch een eindafrekening?
Hier komen ze binnen 2 weken de PV installatie keuren,geen idee wanneer ze hier met de DM gaan staan
Ik wist het ook niet. Meters op 8/10 geplaatst en op 15/10 had ik de afrekening.

Jullie zijn dan ook het toonbeeld van energiezuinigheid.

Of gierigheid :unsure:
Binnenkort int bos wat hout stoken gvd!xD

Nee, maar het waren ook de goedkoopste maanden hé. Van februari tot november staat de verwarming nooit aan bij ons.

Bij de meeste staat de verwarming al maanden uit
Dit maakt toch niets uit als het volledige verbruik berekend wordt per jaar ?
Zo kan je in de periode jan - maart nog een heel hoog verbruik hebben en nu nog steeds de verwarming uit zetten dan zal die berekening waarschijnlijk gespreid worden ?

Ben nu toch aan het twijfelen om mijn vast contract Optifix dat start op 21 oktober toch op te zeggen (met de 4 weken opzeg uiteraard) en te vervangen door een variabel... Ben ik alleen met deze gedachte?

Ben nu toch aan het twijfelen om mijn vast contract Optifix dat start op 21 oktober toch op te zeggen (met de 4 weken opzeg uiteraard) en te vervangen door een variabel... Ben ik alleen met deze gedachte?

Nope, ik twijfel ook constant om eerlijk te zijn. Bij mij start die 1 november met prijzen van augustus. Velen hier gaan zeggen om te blijven want geen idee wat er volgende winter gaat komen... Ergens snap ik die redenering, maar toch voel ik ergens aan mijn kleine teen dat die prijzen niet meer zo heftig gaan stijgen volgend jaar... Ook, deze winter ga ik sowieso al duurder zijn met mijn optifix van 24cent/kWh voor gas.

Nope, ik twijfel ook constant om eerlijk te zijn. Bij mij start die 1 november met prijzen van augustus. Velen hier gaan zeggen om te blijven want geen idee wat er volgende winter gaat komen... Ergens snap ik die redenering, maar toch voel ik ergens aan mijn kleine teen dat die prijzen niet meer zo heftig gaan stijgen volgend jaar... Ook, deze winter ga ik sowieso al duurder zijn met mijn optifix van 24cent/kWh voor gas.
Het probleem is natuurlijk dat voor elke €cent/KWh die je dit jaar met vast meer betaalt dan de variabele prijzen, de variabele prijs volgend jaar al evenveel hoger moet zijn dan de 24€cent/KWh die nu betaald wordt. Dit om enkel maar breakeven uit te komen…

Ik twijfel soms ook als ik de prijzen zie op de markt maar ga mijn optifix toch behouden als verzekering. Kan volgend jaar nog switchen als ik zie dat we onze gasvoorraden weer mooi kunnen aanvullen tijdens de lente en zomer zonder zotte prijsverhogingen. Alhoewel het in ons geval niet meer gaat nodig zijn, in 23 staat de warmtepomp er en mag de gas afgesloten worden.

Terug
Bovenaan