Energieleveranciers

Het probleem is natuurlijk dat voor elke €cent/KWh die je dit jaar met vast meer betaalt dan de variabele prijzen, de variabele prijs volgend jaar al evenveel hoger moet zijn dan de 24€cent/KWh die nu betaald wordt. Dit om enkel maar breakeven uit te komen…
Ook al inderdaad... Pff... Nu, moet sowieso een maand doen en de winter/koude dagen zijn nog niet begonnen. Ik ga in november herevalueren wat ik ga doen, voorlopig even blijven hangen.

Mijn Optifix start op 1 januari dus ik heb nog tijd. Aan de huidige prijzen twijfel ik om het te behouden of niet. Als de dalende trend zich doorzet zal ik het wel opzeggen waarschijnlijk.

Als ik nu het verbruik in de V-test zet dat ik in augustus erin zette kom ik de volledige 137,5€ op jaarbasis goedkoper uit

Wetende dat toen variabel ook al goedkoper uitkwam dan optifix zou ik niet weten waarom ik in januari (contract start 1/12) zou wisselen.
De enige goedkope kWh is die wat je niet verbruikt

Ik ben er waarempel in geslaagd om mijn voorschot bij Luminus te verlagen zonder urenlang in de wachtrij van de klantendienst te moeten staan. Gewoon berichtje gestuurd via Twitter met mijn vraag + klantnummer + telefoonnummer en ze hebben mij teruggebeld en alles in orde gebracht.

Allereerst mijn excuses maar ik begrijp het niet .... zal wel bij mij liggen.

Vast contract van 3 jaar geleden loopt af 31/12/22, electriciteit only.

Digitale meter, verbruik per jaar 1000 Kwh, injectie tussen de 3500 tot 4000 kwh per jaar, enkelvoudige meter, omvormer 3,3 kVA.

Engie : 60 € opleggen per jaar

Luminus : 0 € opleg per jaar.

Vreg V test: opleg volgens de test 704 € per jaar bij Engie en 712€ per jaar bij Luminus ?

Digitale meter, verbruik per jaar 1000 Kwh, injectie tussen de 3500 tot 4000 kwh per jaar, enkelvoudige meter, omvormer 3,3 kVA.

Vreg V test: opleg volgens de test 704 € per jaar bij Engie en 712€ per jaar bij Luminus ?
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Mischien zit daar abo kost of zoiets bij. Heb je het veldje gezien van injectievergoeding ook?

Heb je het tabblad teruglevering bekeken bij de v-test?

(ik denk van niet)

Ik ben er waarempel in geslaagd om mijn voorschot bij Luminus te verlagen zonder urenlang in de wachtrij van de klantendienst te moeten staan. Gewoon berichtje gestuurd via Twitter met mijn vraag + klantnummer + telefoonnummer en ze hebben mij teruggebeld en alles in orde gebracht.

Ik kan gewoon aan het slepertje trekken van 10 tot 1000 in de app. :thinking:

Ik vul gewoon elke maand mooi mijn meterstanden in.

Zie screen shots bij de Vreg ....

ZlzUJjQ.jpg

BIkq3yR.jpg

Met dezelfde gegevens krijg je bij Luminus en Engie heel andere resultaten

OggXy9q.jpg

Bij Luminus is het dus 0 €

DrXqaIv.jpg

Ik kan voorschot aanpassen online, neem aan dat dat bij de meeste kan?
Indien ze voorschot eenzijdig aanpassen gewoon niet betalen want is onwettig.

Terug
Bovenaan