Energieleveranciers

Ik zit hier nog met de Luminus Optifix, aanvang 22/09/22 aan 23,76 c€/kWh,

het is toch nog steeds interessant om deze aan te houden he?

heb niet meteen zicht op de huidige tarieven..

Ik zit hier nog met de Luminus Optifix, aanvang 22/09/22 aan 23,76 c€/kWh,

het is toch nog steeds interessant om deze aan te houden he?

heb niet meteen zicht op de huidige tarieven..
Het kost je iets meer nu dan de huidige maandtarieven. Aanhouden blijft het advies voorlopig nog.

Misschien moeten we dit elke nieuwe pagina bovenaan in het vet herhalen :laugh:
Ik heb die vraag hier de laatste weken al te vaak zien voorbij komen.

Ik heb een kennis die zijn optifix van augustus geannuleerd heeft en heeft ingetekend op een variabel bij een andere leverancier via mijnenergie.be.

Om 50 euro te besparen per maand :unsure:

Ik heb ook optifix met tarieven van augustus maar start 01/11. Ik ga sowieso in november en evt december de situatie opvolgen, maar ik snap mensen die toch teruggaan naar variabel.

Met wat de overheid ons gaat toesteken komende 5 maanden blijf ik zeker nog zitten op Optifix

Zien volgende winter wel hoe de situatie dan is

Ik heb ook optifix met tarieven van augustus maar start 01/11. Ik ga sowieso in november en evt december de situatie opvolgen, maar ik snap mensen die toch teruggaan naar variabel.
Vanaf de lente gaat er terug een rush zijn omnde voorraden te vullen. Ge zult zien dat de prijzen dan terug zullen stijgen.

Afrekening elektriciteit :woohoo:

Totaal werkelijk verbruik (excl.BTW) : 357,55 €
Totaal reeds gefactureerd (excl.BTW) : -633,75 €
TOTAAL ELEKTRICITEIT (excl.BTW) : -276,20 €

Met wat de overheid ons gaat toesteken komende 5 maanden blijf ik zeker nog zitten op Optifix

Zien volgende winter wel hoe de situatie dan is
Jep.

Mijn ingangsdatum is wel 6/12, hoe wordt die energiekorting(*) dan feitelijk verrekend?

De energiekorting van 196 euro per maand wordt verlengd tot maart 2023

Bij Engie was dat automatisch - geen idee hoe dat bij Luminus zit, en voor nieuwe contracten vanaf een bepaalde datum?

Men spreekt weer over de energiekorting. Ik zou er net recht op hebben als ik naar mijn contract kijk.
Mijn verbruik is nu geen 200€ per maand. Moet ik mijn voorschot verhogen om er ten volle recht op te hebben?

De mazout staat plots op het hoogste niveau ooit denk ik? Het staat alvast net iets hoger dan in mei.
Gas staat dan weer een pak lager dan de piek.

Het kost je iets meer nu dan de huidige maandtarieven. Aanhouden blijft het advies voorlopig nog.
Waarom?

3/4 van de variabele contracten zit "vast" voor de komende 3 maanden aan 18 19cent.

Dan is de winter grotendeels gedaan en maakt het niet veel meer uit wat de prijs is.

Omdat je voor een kleine meerkost op dit moment, zekerheid koopt voor niet 1 maar 2 winters. Stel dat we een heel koude winter krijgen en de voorraden ferm slinken, kan het zijn dat de tarieven voor januari bvb aan 38 cent liggen.

Wie kiest voor een vast tarief kiest ervoor NIET te speculeren wat de markt zal doen.

Omdat je voor een kleine meerkost op dit moment, zekerheid koopt voor niet 1 maar 2 winters. Stel dat we een heel koude winter krijgen en de voorraden ferm slinken, kan het zijn dat de tarieven voor januari bvb aan 38 cent liggen.

Wie kiest voor een vast tarief kiest ervoor NIET te speculeren wat de markt zal doen.

Alles aan de juiste prijs.

Januari is ongeveer de laatste grote maand qua verbruik...

Terug
Bovenaan