Energieleveranciers

op dit moment bij ENGIE en ik betaal €155 voor elec en gas en als alleenstaande kan ik daar mee leven. En dit wanneer luminus mij €350 wou laten betalen
Ik hoop dat je dat aanbod van engie even gesimuleerd hebt in de v-test tool, zodanig dat je binnen dit en een jaar niet ineens 1200-2000€ gaat mogen bijbetalen.

Ik zou het ongeacht wat, daar toch even in gooien om te simuleren zodanig dat je niet voor voldongen feiten terecht komt. Indien dat contractje bij Engie variabel is natuurlijk. Indien dat een vast contract is, ignore me.

Laatst bewerkt door een moderator:
op dit moment bij ENGIE en ik betaal €155 voor elec en gas en als alleenstaande kan ik daar mee leven. En dit wanneer luminus mij €350 wou laten betalen
En bij Luminus zou je misschien terug krijgen of break-even draaien terwijl je bij Engie dik moet opleggen

Dat wil toch niks zeggen het voorschotbedrag

Laatst bewerkt door een moderator:
Loont het op dit moment om ons huidige variabele tarief (TotalEnergies) even door mijnenergie.be te halen of maakt dit allemaal niet uit bij variabelet tarieven (omdat deze toch de gasprijs volgen)?

Of zit per variabel contract wel nog veel verschil van leverancier tot leverancier?

Ik kan dit uiteraard ook gewoon eens ingeven in de calculatoren, maar het probleem is dat ik niet weet met wat ik moet vergelijken (gezien het variabel is).

Loont het op dit moment om ons huidige variabele tarief (TotalEnergies) even door mijnenergie.be te halen of maakt dit allemaal niet uit bij variabelet tarieven (omdat deze toch de gasprijs volgen)?

Of zit per variabel contract wel nog veel verschil van leverancier tot leverancier?

Ik kan dit uiteraard ook gewoon eens ingeven in de calculatoren, maar het probleem is dat ik niet weet met wat ik moet vergelijken (gezien het variabel is).
Beste fiches vergelijken. Die sites zijn niet accuraat.

De formules toch hoop ik?
De huidige formule is niet noodzakelijk van toepassing voor u. Je moet kijken voor de formule op de tarieffiche van uw contract dat je afgesloten hebt.

Dan moet je de parameters ervoor ingeven. En sommige parameters zijn pas in de toekomst gekend bij bepaalde tarieffiches. Het is dan ook niet tot moeilijk te vergelijken.

Wat uiteindelijk 1 van de doorslaggevende reden was waarom ik in het verleden voor een vast contract heb ingeschreven. Naast de andere gekende redenen.

De huidige formule is niet noodzakelijk van toepassing voor u. Je moet kijken voor de formule op de tarieffiche van uw contract dat je afgesloten hebt.

Dan moet je de parameters ervoor ingeven. En sommige parameters zijn pas in de toekomst gekend bij bepaalde tarieffiches. Het is dan ook niet tot moeilijk te vergelijken.

Wat uiteindelijk 1 van de doorslaggevende reden was waarom ik in het verleden voor een vast contract heb ingeschreven. Naast de andere gekende redenen.
Jij hebt toch een warmtepomp?

Nope, ze zijn weer aan het stijgen.
Om maar te zeggen, heeft weinig zin om er met een vergrootglas op te zitten. Kunt beter elk weekend eens kijken wat de evolutie van die week is geweest, want op kortere termijn is het toch gewoon een jo-jo.
De gasprijzen zijn toch al serieus gedaald hoor. Staat terug op niveau van juli.

Binnenkort komen ze in ons appartement de analoge tellers vervangen door digitale.
Moet ik de dag ervoor de meterstanden zelf opnemen/doorgeven..of hoe gebeurt dit? We krijgen hier 0.0 communicatie over.

Binnenkort komen ze in ons appartement de analoge tellers vervangen door digitale.
Moet ik de dag ervoor de meterstanden zelf opnemen/doorgeven..of hoe gebeurt dit? We krijgen hier 0.0 communicatie over.
Kheb daar een foto van genomen indertijd maar die mannen regelden dat uiteindelijk

Binnenkort komen ze bij ons zonnepanelen leggen, moet ik de leverancier verwittigen of doet Fluvius dat?
Ik copy paste die vraag datk ooit stelde aan energie.be

Dag hey69,

Wij zullen van Fluvius doorkrijgen dat jij zonnepanelen en een digitale teller hebt. Bij ons wordt dan automatisch de injectievergoeding in jouw contract geactiveerd, je hoeft hier zelf dus niets voor te doen. Indien je het voorschot wenst aan te passen kan dit via jouw online klantenzone.
Meer info over deze injectievergoeding kan je terugvinden op de tariefkaart in jouw klantenzone.

Hopelijk hebben we je hiermee geholpen.

Met Energieke groeten,
Martijn van Energie.be
On Wed, 29 Jun at 11:04 PM , xxxxx wrote:
Beste. Als ik zonnepannelen laat plaatsen in de nabije toekomst, Heb ik hiervoor een aparte contrAct nodig voor de injectie? Ik zie nergens op de site of op mn dashboard enig info hierover Mvg xxx

Maakt maar een foto met iets van een datum erop

Bij een bevriend koppel hadden ze 2 cijfers gewisseld met een gigantische afrekening tot gevolg.
Heeft serieus moeite en frustratie gekost om dat recht te zetten

Terug
Bovenaan