Energieleveranciers

23°C ook vandaag nog. En ik ga nu beginnen met zonnewinsten te krijgen.

En gisteren een half uurtje de oven opgezet om ribbetjes te maken. Eventuele problemen met lage temperatuur in de woning ook opgelost.
En ik eet vandaag dus dan ook nog ribbetjes :p.
19 momenteel, wel nog geen verwarming aangeslaan. Wel terug verplicht sokken dragen. 😔

23°C ook vandaag nog. En ik ga nu beginnen met zonnewinsten te krijgen.

En gisteren een half uurtje de oven opgezet om ribbetjes te maken. Eventuele problemen met lage temperatuur in de woning ook opgelost.
En ik eet vandaag dus dan ook nog ribbetjes :p. Ik haal oktober wel...
Ik dacht dat ook, maar kom beneden en de zonneluifel is uit want vriendin zit beneden te 'werken' zodat ze naar de begrafenis van de Queen kan kijken maar de zon zit op haar scherm :rofl:

Maar zij heeft toch eerst koud dus dan is het haar eigen schuld!
In badkamer staat de handdoekradiator wel al beetje op

Bij ons was t 16,5 binnen vanmorgen :D Heb de verwarming toch maar opgezet (19) want dat is niet gezond voor t binnenklimaat. Ramen vertoonden al condens. (buitenkant) Dringend eens op zoek gaan naar bijkomende koudebruggen en hopen dat onze deuren zeer snel geleverd zullen worden (voorzien voor begin oktober).

Begin ook sterk te vermoeden dat het hoekprofiel tussen 2 ramen een grote kouderbug is. Ze hebben die 2 ramen verkeerd geplaatst en dan de opening maar opgevuld met minerale wol, maar ruim onvoldoende denk ik. Kan ik daar eigenlijk de aannemer aansprakelijk voor stellen ? Het creeren van een koudebrug ? En hoe laat ik best zoiets vaststellen ?

We hebben trouwens de koudste 18 september ooit achter de rug. Maar de gasprijs gaat nog steeds de goeie richting uit. 174.00 tov de piek van 346

Als ik de temp aflees op onze domotica drukknop.

Tempratuur woonkamer:
13/09: min 22,1 - max 23,2
14/09: min 21,6 - max 22,9
15/09: min 20,9 - max 21,5
16/09: min 20,2 - max 21,1
17/09: min 19,5 - max 20,2
18/09: min 18,5 - max 19,5
19/08: min 17,8 - ...

Dus ik verlies een 0,7 graden per nacht bij een buitentemp van 7 graden wat mss vrij normaal is zonder binnendeuren (ook deur naar niet geisoleerde garage ontbreekt, hangt voorlopig een gordijn), maar het toont ook aan dat ons huis niks opwarmt.

Laatst bewerkt:
Mijn Optix prijs:
Dag: 58.90c/KwH
Nacht: 45.60c/KwH

Dat is het dubbele van variabele tarieven?Mijn zonnepanelen komen helaas pas na nieuwjaar.
De formules van de variabele elektriciteitsprijzen wijzigen ook. Ook al daalt de elektriciteitsprijs op de algemene markt, door aanpassing van de formules blijven de prijzen soms hoog. Bv.: formule Luminus Optimal elektriciteit september 2022 dag: 0,1323 x (1/3 Endex 12-12-12 + 1/3 Endex 12-0-12 + 1/3 Endex 3-0-3) + 43,0171. Door die vaste waarde “43,0171” gaat de prijs al altijd minstens zo hoog liggen (excl. BTW). In maart was die vaste waarde in de formule 15,2171. Dus ongeveer 28€cent goedkoper in maart enkel door die vaste waarde.

Die van Ecopower worden vanaf 1 november, afhankelijk van welke "zone" je zit verhoogd naar 70-75 cent. Dus toch hoger dan jouw prijzen.
Die van ecopower zijn wel incl alles.

Hier was het 17 graden. Sinds gisteren de verwarming opgezet. Gaat dit jaar wel maar 20 graden zijn ipv 21.5 - wij hebben deze winter nog een spotgoedkoop tarief, maar het kan geen kwaad om al beginnen aan te passen aan een zuinigere levensstijl!

Hier was het 17 graden. Sinds gisteren de verwarming opgezet. Gaat dit jaar wel maar 20 graden zijn ipv 21.5 - wij hebben deze winter nog een spotgoedkoop tarief, maar het kan geen kwaad om al beginnen aan te passen aan een zuinigere levensstijl!

We gaan ook lager nu dan andere jaren. Maar gaan toch wat zaken aanpakken. Eerst isolatie en dan eens kijken naar de verwarming en zonnepanelen. Of zoals mijn vriendin oppert, alles verkopen en een nieuw huis kopen/bouwen.

Verwarming staat al maanden manueel op 17.
Gisterenavond hier 19,5 maar kon evengoed ook 19,9 zijn.
Deze morgend nog 19,5 maar kan ook 19,1 zijn,de honeywel is met 0,5 stappen afleesbaar.
Onder de 19 laat ik het niet komen maar voorlopig houden we het nog wat uit

Loont het de moeite nog snel eennoptifix te nemen voor elektriciteit? Startdatum zou sowieso maar 21 december zijn.

Voor gas twijfel ik nog tussen verschillende variabelen. Elke leverancier hanteert andere formules en ttf waarden.

Loont het de moeite nog snel eennoptifix te nemen voor elektriciteit? Startdatum zou sowieso maar 21 december zijn.

Voor gas twijfel ik nog tussen verschillende variabelen. Elke leverancier hanteert andere formules en ttf waarden.
Nu optifix afsluiten zou ik met die dalende trend niet direct doen om eerlijk te zijn. De optifix van augustus opzeggen voor een variabele zou ik aan de andere kant ook nog niet doen... maar het blijft een gok. Aangezien je niet kan voorspellen wat de energieprijs nog gaat doen.

Als Rusland op zijn doos krijgt en zich volledig terugtrek uit Oekraïene, herstelbetalingen goedkeurt, etc... dan zie ik het gas terug gaan stromen... en de prijzen crashen maar zo snel verwacht ik dat toch ook weer niet...

Ik zou voor gas bv. Engie Direct nemen owv dalende trend. Moest het toch weer fel stijgen kun je nog overschakelen naar Engie Easy (Engie Easy staat momenteel adhv de settlements van september aan 24,82354€cent/KWh.
Voor Engie Direct kom ik momenteel uit op 16,63€cent/KWh voor september.

Laatst bewerkt:
Die van ecopower zijn wel incl alles.
En geschat, uiteindelijk wordt dat variabele deel bepaald door de effectieve marktprijs en die zal nog afhangen van wat onbekende factoren. Hoeveel kerncentrales Frankrijk terug draaiend krijgt, wat de gasprijs doet, hoe koud het effectief wordt...

Wij hebben zaterdag overstap naar Eneco Flex (gas + elektr) in gang gezet, tariefkaarten lagen in lijn met de goedkoopsten, enkel wat meer euro's voor injectie. Gaat in op 1/11

Wij hebben zaterdag overstap naar Eneco Flex (gas + elektr) in gang gezet, tariefkaarten lagen in lijn met de goedkoopsten, enkel wat meer euro's voor injectie. Gaat in op 1/11

Dit is een kwartaalprijs die is gebaseerd op een referentieprijs van €96,3300/MWh en die dus gaat wijzigen en bekend zijn op 01/10/2022.
De prijs die je op 1/11 gaat betalen gaat dan ook die prijs zijn en niet de prijs die je op de gelinkte tariefkaart ziet. Ik ga er vanuit dat je hier op de hoogte van bent? En niet dat je gewoonweg gekeken hebt naar het feit dat deze u de laagste tariefprijs laat zien.

misschien dat @Gassy een ruwe indicatie kan geven waar die grofweg zal uitkomen als de prijs niet verder zakt. Maar het zou mij verwonderden als die niet rond de 150 minimaal zou zitten.

op de VTEST is die niet veel duurder als de goedkoopste, dus slecht zal het wel ni zijn zeker.
Verder hebben we besloten om het om de 3 maand op te volgen en terug te vergelijken en er dan niet meer van wakker te liggen

Mijn ouders vandaag eens gevraagd om te kijken, die gaan om de 2 dagen brievenbus leegmaken en ramen wat open zetten om te verluchten.

Het is blijkbaar nog steeds 23 graden binnen, hopelijk zo lang mogelijk vol te houden zonder verwarming

Dit is een kwartaalprijs die is gebaseerd op een referentieprijs van €96,3300/MWh en die dus gaat wijzigen en bekend zijn op 01/10/2022.
De prijs die je op 1/11 gaat betalen gaat dan ook die prijs zijn en niet de prijs die je op de gelinkte tariefkaart ziet. Ik ga er vanuit dat je hier op de hoogte van bent? En niet dat je gewoonweg gekeken hebt naar het feit dat deze u de laagste tariefprijs laat zien.

misschien dat @Gassy een ruwe indicatie kan geven waar die grofweg zal uitkomen als de prijs niet verder zakt. Maar het zou mij verwonderden als die niet rond de 150 minimaal zou zitten.
Dat gaat mijn petje te boven. De RLP-profielen zijn hier te vinden: http://www.synergrid.be/index.cfm?PageID=20952&language_code=NED#.

Terug
Bovenaan