Energieleveranciers

Wij verbruiken ongeveer 100Wh, dus 2,5kW per dag. Grootste boosdoeners zijn de Telenet modem, frigo en diepvries.
Al de rest gaat in de energiezuinigste off stand. Dus of je er veel af krijgt is maar de vraag.
Modem steekt inderdaad wel nog in, de digicorder zet ik nu elke avond volledig uit en idem voor de tv.

Enige dat niet in off stand kan is dan de modem,
Koelkast, diepvries, pomp regenwater, garagepoort. Klokje oven en microgolf, 2 verwarmingsthermostaten de buitenbel, zo'n router/wifi versterker en een versterker voor gsmsignaal (of ik kreeg geen telefoon thuis binnen)

En dan die 2e oude frigo

Leek mij wel veel, 1000kWh per jaar gewoon voor "niks"

Modem steekt inderdaad wel nog in, de digicorder zet ik nu elke avond volledig uit en idem voor de tv.

Enige dat niet in off stand kan is dan de modem,
Koelkast, diepvries, pomp regenwater, garagepoort. Klokje oven en microgolf, 2 verwarmingsthermostaten de buitenbel, zo'n router/wifi versterker en een versterker voor gsmsignaal (of ik kreeg geen telefoon thuis binnen)

En dan die 2e oude frigo

Leek mij wel veel, 1000kWh per jaar gewoon voor "niks"

Dat is niet voor niks.
Dat is voor al de spullen die je net opnoemt.

Is er intussen al een update hoe de huidige variable energieprijzen zich verhouden tegen de Optifix prijzen van Augustus? Ik heb nog 5 dagen bedenktijd 😬

Is er intussen al een update hoe de huidige variable energieprijzen zich verhouden tegen de Optifix prijzen van Augustus? Ik heb nog 5 dagen bedenktijd 😬

Denk dat je vooral de prijzen van Januari-Maart 2023 wil weten. Als Poetin de laatste pijpleiding naar Rusland in volle winter dichtdraait is het game over.

Voor de geïnteresseerden: Artikel van 18/07/2022: https://www.armstrongeconomics.com/...-cut-off-germany-from-gas-thanks-to-zelensky/. Martin Armstrong is een professor die relatief bekend in de beleggerswereld (vrij fel Trump minded). Hij verzamelt via het programma Socrates data van ettelijke jaren en volgt hiermee wereldwijde kapitaalstromen. Aan de hand van de data uit het verleden en de huidige data worden door Socrates voorspellingen gemaakt. Begin 2023 zou heel zwaar worden… Op dat moment treedt er volgens mij het gebruik van nucleaire wapens op. Hij gaf ook de “panic cycling” voor augustus aan, waarbij paniek optradt met betrekking tot de aardgasprijzen.

Laatst bewerkt:
Zijn er al veel onder jullie de verwarming aan het aanzetten?
Hier staat de verwarming al aan. Onze Nest thermostaat is wel stuk en we moeten minstens een week wachten voor we een nieuwe ontvangen, dus heb deze zelfs tijdelijk terug vervangen door een domme thermostaat om de verwarming te kunnen opzetten. Zoals ik hier reeds eerder zei, wil ik niet in een huis verblijven waar het kouder is dan 21gr. Dit weekend was de temperatuur voor het eerst onder de 21gr gezakt.

Nog niet aangezet maar het zal niet lang meer duren, het is hier 20 graden en er loopt hier een tweejarige rond die leert naar het toilet gaan, dus met weinig kleren aan.

Je moet natuurlijk geen gasprijzen vergelijken met prijzen voor elektriciteit. 😉
😑 brainfart

Gas is 23,76c/ op Optifix.

Worden de variabele elektriciteitsprijzen ook elke maand geupdate ? Waar kan je ergens de prijs van vandaag (en evolutie) bekijken?

😑 brainfart

Gas is 23,76c/ op Optifix.

Worden de variabele elektriciteitsprijzen ook elke maand geupdate ? Waar kan je ergens de prijs van vandaag (en evolutie) bekijken?
Die van Ecopower worden vanaf 1 november, afhankelijk van welke "zone" je zit verhoogd naar 70-75 cent. Dus toch hoger dan jouw prijzen.

Hier was het dit weekend 19.5graden, thermostaat staat al in "crisismodus" van 19 graden dus nog niet gestart met verwarmen.
23°C ook vandaag nog. En ik ga nu beginnen met zonnewinsten te krijgen.

En gisteren een half uurtje de oven opgezet om ribbetjes te maken. Eventuele problemen met lage temperatuur in de woning ook opgelost.
En ik eet vandaag dus dan ook nog ribbetjes :p. Ik haal oktober wel...

Terug
Bovenaan