Energieleveranciers

In 2025 is dat verhaaltje ook voorbij.
Gohja, die hebben al een grote thuisbatterij ook. En reken maar eens wat voor geld die uitsparen op 3-4 jaar tijd in vergelijking met anderen. Die stoken hun huis eigenlijk al maar heel weinig echt warm en hebben een kachel in de living staan ook (iets ouder huis, dus ook geen open landscape). Als je daar de injectie gaat bijtellen gaan die volgens mij nog niet eens veel betalen.

Zouden beter naar daar verhuizen in de winter :LOL:

Bah. Voor bepaalde functies te kunnen gebruiken moet je een abonnement afsluiten!!!
Wat een ripoff.
Geen idee waarvoor je die bepaalde functies nodig hebt. Ik heb daar nooit een abonnement op genomen en dat doet alles wat ik nodig heb. Is heus geen ripoff, dan zou ik dat hier niet posten hé..

Ook nog Optifix genomen voor 2 jaar, 350 per maand voor gas en elektriciteit :wtf:
Dat pikt toch wel voor iemand die een jaar geleden nog aan 80 per maand zat. Nu is mijn gasverbruik wel nog aan dat van vorig jaar berekend, en dat ga ik fors laten zakken door mijn verwarming 2 graden minder te zetten.

Ook nog Optifix genomen voor 2 jaar, 350 per maand voor gas en elektriciteit :wtf:
Dat pikt toch wel voor iemand die een jaar geleden nog aan 80 per maand zat. Nu is mijn gasverbruik wel nog aan dat van vorig jaar berekend, en dat ga ik fors laten zakken door mijn verwarming 2 graden minder te zetten.
Zelfde bedrag hier. Komen van 75. En nu 350, met zonnepanelen. Shit is hitting some fans soon.

Als je geen solar hebt ben je echt zwaar geld aan het verbranden.
Als je dus al geen geld voor solar had, gaat er de komende maanden/jaren al niks voor opzijgelegd kunnen worden.

Met de maximale 700 euro vermindering die door de regering wordt voorgesteld, zullen we het ook niet moeten doen.

Dit is dan enkel nog de particuliere markt. Ik zie veel bedrijven op de fles gaan zo.

Een familielid van me heeft gisteren een aanpassing van z'n variabel contract (elektriciteit + gas) gekregen:
Voorstel om z'n maandelijks voorschot van €82 naar €640(!) te verhogen.

De persoon in kwestie is alleenstaande en woont in een (slecht geïsoleerd) huurhuis in de Leuvense binnenstad.
Een verhoging was verwacht, maar niet zo hoog.

Verbruik:
Elektriciteit: 1800 kWh
Gas: 16500 kWh

Als je dus al geen geld voor solar had, gaat er de komende maanden/jaren al niks voor opzijgelegd kunnen worden.

Met de maximale 700 euro vermindering die door de regering wordt voorgesteld, zullen we het ook niet moeten doen.

Dit is dan enkel nog de particuliere markt. Ik zie veel bedrijven op de fles gaan zo.
Anderzijds gaat er ook een deel van de mensen die het geld niet liggen heeft wel kunnen lenen om er te leggen. Een lening die vanaf maand 1 geld opbrengt ipv kost.

Hoe werkt een variabel tarief als je geen digitale meter hebt? Mijn moeder heeft een variabel tarief en zegt dat het tarief bij de afrekening telt voor heel het jaar?

Terug
Bovenaan