Energieleveranciers

Ututut, winst. Positivo modus aan!
Ik zet dat in mijne excel en reken me rijk.

Ik weet momenteel niet of ik moet zeggen dat ik arm word of gewoon minder rijk.
Ben dus gestopt met dat uit te rekenen want dat heeft geen zin meer. Gewoon schrap zetten voor wat gaat komen zeker.

Zoals voorspelt had de papa efkes tijd nodig gewoon: hij raakt net als ik niet tot aan de optifix, enkel comfy dus mag ik zijn overstap regelen. Good daddy! 😇

Luc Demeyere, energiebedrijf ENBRO.

Als ik nog een vast energiecontract te pakken kan krijgen, is dat dan de beste optie?

Demeyere: “Nee, zeker niet doen. De prijzen zijn nu torenhoog. Een vast contract is voordelig indien het dateert van toen de prijzen nog laag waren.”

Ferme expert :)
Ik heb geen digitale meter of terugdraaiende teller. Wat kan ik doen om mijn gasverbruik in de gaten te houden?

Van Paemel: “Dat is heel moeilijk. Er zijn er die hun meterstand wekelijks bijhouden in een Excelbestand. Maar dat is natuurlijk erg tijdsintensief.”

Men neemt een blad en een pen en gaat kijken op de meter. 2 minuten werk. Als ge dat intensief noemt, wat een luie hond zijt ge dan.

Juist van iemand gehoord dat die van Luminus al de tarieffiche van september doorgestuurd heeft gekregen van Comfy+ voor elektriciteit: dagtarief 80€cent, nachttarief 72€cent 😬

Juist van iemand gehoord dat die van Luminus al de tarieffiche van september doorgestuurd heeft gekregen van Comfy+ voor elektriciteit: dagtarief 80€cent, nachttarief 72€cent 😬
Dat wil dus zeggen 8 - 9 cent bij bij de gasprijs (dus grofweg 33-34cent/kwh). Variabele gaat natuurlijk wat goedkoper zijn.

Samen met een goed injectietarief heb je een thuisbatterij op 8,5 weken terugverdiend!

Voor degene met een digitale meter, koop u gewoon de homewizard P1 meter met bijhorende app. Da's een beetje een Google chromecast voor uw digitale meter :unsure:

Zelfs met een digitale meter een aanrader want dan kan je live je gebruik monitoren. Zo krijg je een beter zicht wat het nu kost om bv. de droogkast op te zetten.
Ik kan zeggen dat onze droogkast minder vaak heeft gedraaid sinds ik de P1 heb.

Ik ben zo jaloers op mijn schoonouders met hun 40 zonnepanelen, terugdraaiende teller en elektrische verwarming. Die voelen dus helemaal niets van de huidige energiecrisis 🥲

Voor degene met een digitale meter, koop u gewoon de homewizard P1 meter met bijhorende app. Da's een beetje een Google chromecast voor uw digitale meter :unsure:

Bah. Voor bepaalde functies te kunnen gebruiken moet je een abonnement afsluiten!!!
Wat een ripoff.

Terug
Bovenaan