Waar zetten ze die ventilator ? Of zijn dat gewoon buizen waar men probeert om warme lucht mee te verdelen over het huis ?
Uw probleem is dat het esthetisch en strak moet zijn. Anders had je gewoon een pelletkachel kunnen plaatsen. Maar goedkoop en "mooi" gaan niet samen... En met de een kost van 6000€ daar kun je al wel een paar jaar de meerprijs van betalen natuurlijk.
Uiteindelijk moet je zo'n kachel niet zetten om het huis te verwarmen. Maar vooral voor de stralingswarmte op de locatie. En dus die locatie op te warmen. De locatie waar je het meeste verblijft. Om op die manier te besparen doordat je het volledige huis niet op temperatuur moet brengen.
Dat is in mijn ogen het gebruik dan. En of dat dan op pellets, hout, gas of een combinatie is, dan maakt dat eigenlijk niet zoveel uit. Behalve dat als je de combinatie voorziet en de meerprijs is beperkt dat je dan altijd flexibel kunt zijn in functie van wat het goedkoopst/makkelijkste is...
Die inbouwcassettes werden vroeger vooral voor de sfeer gedaan. Van een krakelend vuur... etc...
De gasinbouwcassettes zijn vooral doorgebroken omdat dat in gebruik allemaal veel makkelijker en minder gedoe is tov hout.
Maar in uw beslissing om op hout te gaan stoken, heb je dat eigenlijk al ooit gedaan ? Of is dat een bevlieging door het feit dat je hoort dat je ermee kunt besparen ?
Ik kan u zeggen ik heb het gedaan (+/- zoiets :
https://www.2dehands.be/v/huis-en-i...38-houtkachel-efel-ideaal-voor-een-werkplaats)... en ik vond dat echt niet leuk om daar elke dag 30 minuten tot een uur mee bezig te zijn...
Pellets is een pak gebruiksvriendelijker dan houtblokken en dergelijke. (al moet ik eerlijk zijn dat dat van horen zeggen is, ik heb er geen eigen ervaring mee)
En als je dan toch ergens 6000€ aan wilt spenderen, steek dat in isolatie.