Silence
Well-known member
Nog nooit op gelet eigenlijkKortingen zullen er dan waarschijnlijk ook wel inzitten
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog nooit op gelet eigenlijkGigantisch verbruik wel.
Hier dus geswitcht naar Optifix vanaf 20/06. Veel meer betalen dan nu, maar ik zie die prijzen niet meteen zakken en heb maar het zekere voor het onzekere genomen.
amai nog ni, da's 3x zoveel als ons voor een gelijkaardige opp.
@nls- koken jullie op gas? Groot gezin?
Wij zitten hier op 15 a 18000 kWh, koken op elektriciteit, 4 personen, stuk nieuw aangebouwd, stuk oud en slechter geïsoleerd (muren). Wel een kleinere oppervlakte (ongeveer 160m² schat ik).
. Stond ook ingesteld op 22° van 05:40 tot 23:30 dus hopelijk was dat de oorzaak. Gelukkig wel gemakkelijk op te volgen nu we een digitale meter hebben!
.
.was hier ook zo. Verlaagd naar het laagste dat ik kon...Hoe staat het hier eigenlijk met de voorschotten bij Luminus? Een tijd terug las ik hier dat deze soms belachelijk hoog worden voorgesteld, en dat lijkt hier ook het geval te zijn.
Afrekening in mei, nieuwe prijzen (verlenging Comfy) gaan in eind deze maand. En toch lijkt het alsof ik een half fortuin ga moeten betalen bij afrekening. Ik zal moeten bijbetalen, want vorig jaar hebben we er geen volledig jaar gewoond (en voorschot is dus te laag), maar het lijkt me nogal overdreven.
Mijn voorschotten zijn verhoogd maar lijkt mij vrij normaal want dit was daarvoor eigenlijk op basis van verbruik zonder mijn EV. Ik heb wel geen gas en gaat dus enkel over elektriciteit.Hoe staat het hier eigenlijk met de voorschotten bij Luminus? Een tijd terug las ik hier dat deze soms belachelijk hoog worden voorgesteld, en dat lijkt hier ook het geval te zijn.
Afrekening in mei, nieuwe prijzen (verlenging Comfy) gaan in eind deze maand. En toch lijkt het alsof ik een half fortuin ga moeten betalen bij afrekening. Ik zal moeten bijbetalen, want vorig jaar hebben we er geen volledig jaar gewoond (en voorschot is dus te laag), maar het lijkt me nogal overdreven.
Ja je krijgt een marge, maar de ondergrens van die marge is soms echt abnormaal hoog.Hoe staat het hier eigenlijk met de voorschotten bij Luminus? Een tijd terug las ik hier dat deze soms belachelijk hoog worden voorgesteld, en dat lijkt hier ook het geval te zijn.
Als je dat incalculeert maakt een laag voorschot niet uit eh.Ja je krijgt een marge, maar de ondergrens van die marge is soms echt abnormaal hoog.
Bij mij staat gas nog veel te laag, zodra ik die aanpas, schiet die omhoog omdat de ondergrens een pak hoger is dan wat ik nu betaal.
Voorschot van elektriciteit staat dan weer veel te hoog (geen idee hoe dat gekomen is), dat compenseert dan weer voor gas. Dus daar blijf ik ook van af. Ik hoop dat het elkaar zowat opheft, zodat de eindrekening niet te zwaar wordt.
Ik weet eigenlijk niet of je de voorschotten lager kan zetten dan wat zij als ondergrens aanhouden.
Voor jou mss niet relevant, ik heb het liefst gewoon dat alles per maand correct verrekend wordt.Als je dat incalculeert maakt een laag voorschot niet uit eh.
Ik wist niet wat wij moesten en had 150 gas en 100 elek genomen. In totaal verbruiken wij 175 euro voor beiden. Bij nieuw contract 350 euro. Als dat voorschot blijft, weet ik dat ik 2000 moet bijbetalen eh. Of dat geld bij Luminus of bij mij geparkeerd staat is irrelevant. Ik bezie alles ook op jaarbasis, maandbedragen kijk ik niet naar...
Is ook zo. Zoals altijd is de gewone mens slachtoffer van beursspeculanten/hedge funds die de prijs de hoogte in jagen omwille van *insert reason here*. En een oorlog zou je kunnen beschouwen als een heel goede reden. Kijk naar de coronacrash op de beurs, ook compleet irrationeel, veel mensen die met zo'n flash crash veel geld verloren zijn, maar tegelijkertijd ook een aantal die er net heel rijk van geworden zijn (een aantal vs velen).![]()
Regering licht nieuwe maatregelen toe: “Binnen drie weken is er geen zonnebloemolie meer. Onze frietjesfabrieken hebben dan een probleem”
De federale regering heeft dinsdag verschillende maatregelen bekendgemaakt die de Belg moeten helpen om de energiecrisis door te komen. Er komt onder andere een verlaging van de accijnzen op diesel en benzine, de btw op gas wordt verlaagd naar 6?procent en de NMBS krijgt meer steun om de prijs...m.nieuwsblad.be
Volgende alinea vind ik op zijn minst opmerkelijk te noemen:
Van der Straeten benadrukt echter dat er geen tekorten zijn als het op energie aankomt. “De gasstromen gaan hoe ze altijd gaan, ondanks de oorlog. Er is nog steeds dezelfde continuïteit. De prijzen reflecteren niet de situatie die er is in de praktijk. Ze reflecteren een schaarste die er niet is”, aldus de minister.
Kans dat die er komt: heel klein. Zou een te gevaarlijke optie zijn voor 90% van de Belgen.Daarom kijk ik ook uit naar die maandelijkse facturatie op basis van de digitale teller gegevens.
90% is natuurlijk serieus overdreven. Het is toch beter te weten wat je moet betalen dan de verrassing op het einde van het jaar in je gezicht te laten ontploffen om dan noodgedwongen steun te moeten geen vragen?Kans dat die er komt: heel klein. Zou een te gevaarlijke optie zijn voor 90% van de Belgen.
90% is natuurlijk serieus overdreven. Het is toch beter te weten wat je moet betalen dan de verrassing op het einde van het jaar in je gezicht te laten ontploffen om dan noodgedwongen steun te moeten geen vragen?
Het zou wel vrijwillig zijn.Kans dat die er komt: heel klein. Zou een te gevaarlijke optie zijn voor 90% van de Belgen.
Als ik nu eens uitreken dan zou op dit moment in Maart 1kWh stroom mij 0,30€c kosten en gas 11€c.