Hier ook aan het zien om van leverancier te veranderen. We zitten momenteel bij Lampiris (nu TotalEnergies) hun online abo voor gas en electriciteit, en betaalden sinds deze zomer al een voorschot van €399/maand (gestart in 2018 tegen €166/maand nog..). Heb vrijdag een mail gekregen met daarin uitleg dat ons eindfactuur €2488 zou bedragen (schatting neem ik aan). Ze stellen dus voor om ons maandelijks voorschot te verhogen naar €1170 (
) om aan de nieuwe prijzen tegemoet te komen en om onze eindfactuur te reduceren naar €0. Ik ben nu dus die Optifix eens aan het bekijken, maar hoe vergelijk ik de prijs voor gas juist? Voor ons huidige abonnement zie ik dit staan:
Contracten ondertekend vóór 1 februari 2020 of hernieuwd vóór 1 april 2020:
variabele prijsformule: TTF_ENDEX_103 + 0,174 c€/kWh + btw
De waarde van de TTF_ENDEX_103 index voor maart 2022 bedraagt 114,036 euro.
Bij Optifix staat gewoon "Energie (c€/kWh): 10,05" wat ik wel duidelijk vind. Maar hoe moet ik bovenstaande formule juist toepassen?
Ons verbruik voor gas is wel hoog (31899 kWh voor een twee-onder-een-kapwoning, wel ongeveer 220m²) dus we gaan dit jaar waarschijnlijk ook eens een test laten uitvoeren op warmteverlies, iemand ervaring daarmee?
) om aan de nieuwe prijzen tegemoet te komen en om onze eindfactuur te reduceren naar €0. Ik ben nu dus die Optifix eens aan het bekijken, maar hoe vergelijk ik de prijs voor gas juist? Voor ons huidige abonnement zie ik dit staan:Contracten ondertekend vóór 1 februari 2020 of hernieuwd vóór 1 april 2020:
variabele prijsformule: TTF_ENDEX_103 + 0,174 c€/kWh + btw
De waarde van de TTF_ENDEX_103 index voor maart 2022 bedraagt 114,036 euro.
Bij Optifix staat gewoon "Energie (c€/kWh): 10,05" wat ik wel duidelijk vind. Maar hoe moet ik bovenstaande formule juist toepassen?
Ons verbruik voor gas is wel hoog (31899 kWh voor een twee-onder-een-kapwoning, wel ongeveer 220m²) dus we gaan dit jaar waarschijnlijk ook eens een test laten uitvoeren op warmteverlies, iemand ervaring daarmee?
.