Energieleveranciers

Morgen zou mijn contract beginnen bij mijn nieuwe leverancier (luminus), iemand enig idee wanneer ik normaal mijn afrekening zou moeten ontvangen van de vorige (Mega)?
Bereidt u maar voor op massa miserie met Mega. Vriend zijn contract is eind november stop gezet geweest nav verhuis naar mijn woning.
December en januari hebben ze toch nog gefactureerd en gedomicilieerd ondanks bevestiging van stopzetting contact per 30 november.
Na lang zagen en dagelijks bellen/mailen, heeft hij deze week zijn geld ontvangen.
Ik zou nooit een contract met Mega aangaan.

Laatst bewerkt:
vragen om volledige artikels is niet toegelaten (en dit is een gratis artikel)
Artikel voor abonnees. Kan je de tekst kopiëren?

Artikel voor abonnees. Kan je de tekst kopiëren?
15000 van de 90000 mensen die hadden vermeld dat ze interesse hadden hebben ingetekend. De inschrijfperiode loopt nog tot 25 maart, en geïnteresseerden kijken nog even de kat uit de boom in functie van de impact van de oorlog in oekraïene. Mogelijks heeft de historie van de klachten er ook iets mee te maken.

De gedeputeerde stelt dat het in zijn ogen een goed aanbod is en dat de problemen met die energieleverancier van de baan zijn, en dat er quasi geen marge genomen wordt op de gas maar enkel op de elektriciteit. Of het de allergoedkoopste prijs is, daar spreekt hij zich niet over uit. Maar hij acht het wel een goed voorstel.

Is de geparafraseerde inhoud. Want kopiëren mag niet, parafraseren bij mijn weten wel.

Bereidt u maar voor op massa miserie met Mega. Vriend zijn contract is eind november stop gezet geweest nav verhuis naar mijn woning.
December en januari hebben ze toch nog gefactureerd en gedomicilieerd ondanks bevestiging van stopzetting contact per 30 november.
Na lang zagen en dagelijks bellen/mailen, heeft hij deze week zijn geld ontvangen.
Ik zou nooit een contract met Mega aangaan.
domiciliëring is toch al afgezet, dus daar kunnen ze mij niet mee kloten.

Ja, die mail heb ik ook gekregen, maar bij voorkeur ga ik toch liever ook in op het vaste contract, ook al is dat op dit moment iets duurder. De vraag is gewoon op basis van welke prijs ik dan precies inteken. Die zoals ze er in staan, of die van maart, of ... Ik vind het verwarrend dat ze verwijzen naar die prijsfiche van maart.

Daarin staat er dit:
De tariefkaart van het contract Easy Fixed 1 is intussen aangepast op de website van Engie. De prijs voor de maand maart is intussen naar boven bijgesteld. Engie verzekert De Inspecteur echter dat mensen die na de groepsaankoop klant blijven, automatisch het opvolgcontract zullen krijgen aan het oorspronkelijke, lagere tarief dat in het prijsvoorstel staat.

Als je optifix aanvraagt, kijk zeker na welk contract in je bevestiging staat.
In mijn bevestiging stond de veel duurdere comfy.

Gebeld en ze gaan het aanpassen. Zal wel een menselijk foutje zijn geweest.

Excuses Mamba, het was op het HLN artikel gericht!
Ahja das een HLN+ artikel blijkbaar, niet op gelet omdat ik het kon lezen

Komt er op neer dat ze nog weinig tot geen reclame maken voor vaste contracten, maar dat er wel nog altijd te vinden zijn.

Een voorbeeldje dan:
Bij een gemiddeld verbruik van 3.500 kilowattuur (kWh) betaalt een gezin uit Antwerpen volgens de vaste tariefformule Direct Fixed van Engie 1.479,96 euro voor één jaar. Bij Luminus bedraagt de jaarprijs met het contract Optifix 1.529,94 euro. Je legt er de prijs meteen voor twee jaar vast. Aardgas kost bij een verbruik van 23.260 kWh 2.707,40 euro bij Luminus en 3.379,29 euro bij Engie.

Dat zijn uiteraard stevige prijzen, maar Kris Voorspools, energiedeskundige van 70Gigawatt Consulting, schat dat de jaarprijzen al snel kunnen oplopen tot 3.000 euro voor elektriciteit en 5.000 euro voor aardgas als de huidige tendens zich verderzet. “Die vaste tarieven zijn dus wel degelijk interessant”, aldus de energie-expert. “En omdat er geen verbrekingsvergoeding is, kan je altijd weer overstappen als de prijs toch opnieuw zou dalen.”

En dan spreken ze ook over het feit dat de leveranciers nu met verlies gaan aankopen als er veel vaste contracten zijn, en er mogelijks terug een verbrekingsvergoeding moet komen om het vele switchen (bv na paar maand ipv 2 jaar) tegen te gaan.

Ik heb al naar Engie gemaild, maar voorlopig nog geen antwoord ontvangen (ik vermoed dat alle leveranciers het wel druk hebben deze dagen)
Vandaar even hier informeren:

momenteel hebben we vast contract Engie voor elektriciteit en gas
Deze zomer verhuizen we naar de nieuwbouw, waar enkel elektriciteit is en ook zonnepanelen zijn.

Kan ik het huidige Engie contract overzetten, waarbij het gas-gedeelte dan gestopt wordt?
Of moet ik hoedanook een nieuw contract afsluiten aangezien er geen gas meer is en er ook zonnepannelen (dus injectie) zijn?

Kan ik het huidige Engie contract overzetten, waarbij het gas-gedeelte dan gestopt wordt?
Of moet ik hoedanook een nieuw contract afsluiten aangezien er geen gas meer is en er ook zonnepannelen (dus injectie) zijn?
Nieuwe meters met nieuwe EAN codes -> Nieuw contract.
Zo heb ik het toch begrepen.

Voila ook ingetekend op de optifix voor gas en elektriciteit vanaf 1/5.
Nu wachten op mailtjes
Vanaf 1/5, al? Ben je dan niet te laat qua opzeg? Ik kreeg het niet eerder rond dan 1/6 of kreeg bij Luminus een foutmelding. Ik kom ook van Engie Groepsaankoop.

Vanaf 1/5, al? Ben je dan niet te laat qua opzeg? Ik kreeg het niet eerder rond dan 1/6 of kreeg bij Luminus een foutmelding. Ik kom ook van Engie Groepsaankoop.
eerlijk gezegd niet naar gekeken, ik dacht dat dit vlot kon zoals bv gsm operator het op 1 dag kan regelen.
mijn engie verloopt op 30/4 dus moest ook wel 1/5 aanduiden :p

Terug
Bovenaan