Let wel op: Ik heb nog géén digitale meter.Eerder gemoedsrust gekocht dan eigenlijk
Voor dit jaar maak ik me eigenlijk nog geen zorgen met mijn variabele en die 40% korting (aanvaardbare prijs gehad zoals jou voor december - maart en nu hopelijk verwarming af tot half/eind oktober) het is alleen als dit blijft duren tot oktober - november als ik terug moet switchen dat het erg zal worden
Maar als dit zolang blijft duren is het een gigantisch bloedbad vrees ik
Daardoor zou -moest ik gebleven zijn- de energieleveranciers het verbruik schatten voor de winterperiode. Dus minder stoken heeft dan maar 'deels' een impact. Want als de prijs straks nog véél hoger ligt dan ga je dit toch nog voor een stukje mee betalen voor de periode jan - maart. Tenzij de prijs hard zakt, gaat dit dan een nadeel zijn.
Indien een digitale meter dan zou minder stoken wel zin hebben want dan word je effectief verbruik aangerekend. Maar nu dus niet.
Door nu te switchen naar 'vast' ga ik voor de winterperiode exact mijn werkelijk verbruik moeten betalen. Als ik dan minder stook vanaf april dan betaal ik ook effectief het verbruik van april tot september (afrekening).
Laatst bewerkt:

Toch zeker dat je het juiste hebt gekozen? Ik heb het volgend ontvangen (enkel voor gas overgeschakeld):