Energieleveranciers

Wat zou dit uiteindelijk voor gevolgen kunnen hebben? Men had me eind november ingelicht over vertraging bij Fluvius en dat dit half december in orde ging komen. Ondertussen over half januari en nog niet geregeld en Fluvius komt dus hun eigen afspraken niet na om langs te komen. :rolleyes:
Heb je al eens gebeld met Fluvius? Dat zijn doorgaans heel vriendelijke mensen die je meestal met dit soort zaken wel kunnen verderhelpen.

Heb je al eens gebeld met Fluvius? Dat zijn doorgaans heel vriendelijke mensen die je meestal met dit soort zaken wel kunnen verderhelpen.
Zo ver nog nooit gedacht. :lol:
Zal morgenvoormiddag eens proberen. Als ik niet binnenraak eens mailen met huidige leverancier dan best zeker? Die moet uiteindelijk toch ook de standen kennen.

Afrekening gas en elektriciteit gehad: €60 terugkrijgen :coolbrows:

Dat met een voorschot van in totaal €100. Not bad.

Afrekening gas en elektriciteit gehad: €60 terugkrijgen :coolbrows:

Dat met een voorschot van in totaal €100. Not bad.
Hier gaat dat ook zoiets zijn, maar de nieuwe tarieven zijn wel x5 ongeveer voor beiden. En op dit moment nog wisselen naar een ander contract is enkel maar merkelijk goedkoper als dat een variabel contract is.

Hier gaat dat ook zoiets zijn, maar de nieuwe tarieven zijn wel x5 ongeveer voor beiden. En op dit moment nog wisselen naar een ander contract is enkel maar merkelijk goedkoper als dat een variabel contract is.
Hier gewoon veel chance, net voor de prijsstijging een vast contract voor 2 jaar vastgelegd..

Mijn gascontract bij Mega is afgelopen sinds 31 december. Ik heb nog géén afrekening gezien.

Mijn electriciteitscontract bij Engie is ook afgelopen sinds 31 december, maar ik heb een nieuw contract afgesloten bij Engie (andere formule).
Ik heb ook nog géén afrekening gezien. En Engie heeft daar géén voordeel bij want ik blijf klant.

Ik heb gewoon het vermoeden dat men serieus achterstand heeft in het verwerken van de afrekeningen ..
En als je iets moet terugkrijgen dan ben je waarschijnlijk nog minder priori hé .
Da is toch niemeer te doen.
Binnenkort krijg je 2 afrekeningen tegelijk binnen terwijl veel mensen het al moeilijk zouden hebben met 1..

Maar je terugbetaling, die houden we nog even achter.
Wat gaan ze doen als ik hun niet betaal? Mijn contract afsluiten?
Luminus is ook al nietmeer bereikbaar via chat blijkbaar

Straf. Voor vergeten kortingen terug toe te voegen gaat het niet. Andersom uiteraard wel.

Tzijn toch kadees hè
Tsja, de elektriciteitsleveranciers gaan geen "boete"clausules opnemen indien zij zich niet aan de regels houden.

Dat is dan aan de wetgever om vb een voorwaarde te stellen dat als zij hier een elektriciteitscontract aanbieden en zij vergissen zich in de afrekening in betrekking tot een rechtmatige korting dat vb de elektriciteit gratis is voor dat jaar of er een forfaitaire extra korting wordt voorzien van x € om de klant schadeloos te stellen voor al de extra administratie die men heeft moeten ondernemen om zijn rechten te vrijwaren.

Maar zolang er zo geen clausules in het contract staan, maar er wel clausules zijn in uw nadeel en jij tekent dat contract... dan spreekt het voor zich dat jij u daaraan moet houden. En houd jij u er niet aan, dan activeer je die boeteclausule.

Dus niet meer dan evident.

Net contact opgenomen met Luminus. Zij hebben nog geen meterstanden doorgekregen voor stroom van Fluvius zeggen ze.
Fluvius dan maar bellen, ik dacht dat het allemaal simpeler ging zijn met een digitale meter..

Net contact opgenomen met Luminus. Zij hebben nog geen meterstanden doorgekregen voor stroom van Fluvius zeggen ze.
Fluvius dan maar bellen, ik dacht dat het allemaal simpeler ging zijn met een digitale meter..
Bij ons komen de meterstanden wel door bij Luminus, maar soms met maanden vertraging.
Dus ook niet erg handig.
We hebben gevraagd aan Luminus (via dat contactformulier) wat we kunnen doen om te zorgen dat Fluvius dat zo realtime mogelijk doorgeeft.
Maar na een week nog geen antwoord gekregen.

Bij ons komen de meterstanden wel door bij Luminus, maar soms met maanden vertraging.
Dus ook niet erg handig.
We hebben gevraagd aan Luminus (via dat contactformulier) wat we kunnen doen om te zorgen dat Fluvius dat zo realtime mogelijk doorgeeft.
Nee enorm vervelend, en vreemd omdat het voor gas dus blijkbaar wel snel lukte en voor stroom lukt het precies niet
De factuur van gas zal ik dan maar betalen zoals @Renegadexxripxx aanraadde, maar voor stroom moest ik terug krijgen. In een normale situatie heft dat zichzelf een beetje op en is de afrekening ook lager..
En dan nog te hopen dat ze de meterstand van de juiste datum doorgeven en niet die van vandaag of morgen

2e gevolg is blijkbaar dat mijn nieuwe leverancier ook in de soep draait want die sturen nu geen voorschotfactuur van stroom en enkel van gas
Bij fluvius geraak ik niet binnen via telefoon, ook het contactformulier ingevuld dus ik ben eens benieuwd

En dan zijn ze nog verbaasd dat er mensen in de problemen gaan komen

2e gevolg is blijkbaar dat mijn nieuwe leverancier ook in de soep draait want die sturen nu geen voorschotfactuur van stroom en enkel van gas
Bij fluvius geraak ik niet binnen via telefoon, ook het contactformulier ingevuld dus ik ben eens benieuwd
Ik ben aangesloten op gas sinds half november en heb nog geen enkel factuur gehad.
Elektriciteitsfactuur komt na mijn switch van de VEL wel al binnen, en dat is netjes vanaf 8/12 geregeld geraakt op iets minder dan een maand, erg nette afhandeling dus.

Schoorsteenveger is deze voormiddag langsgekomen, 60€ om alles te reinigen. Straks kijken om wat brandhout op de kop te tikken en fikken maar.
Da's niet veel, was dat langs onder of langs boven geveegd dan?
Hier zijn ze vorige week geweest en was 125 voor 2 schoorstenen (75 voor de eerste, 50 per extra schoorsteen).

Dus ook niet erg handig.
Kan je dit meer uitleggen? Hoe vaak verwacht je dit te zien via (My) Luminus?

28 februari ga ik verhuizen naar mijn eerste woning.
Is het de bedoeling dat ik voor die dag opzoek ga naar en leverancier en een contract afsluit?
Of kan ik die dag (of week) een leverancier zoeken en een contract afsluiten met de meterstanden op de verhuis?

Terug
Bovenaan