Mijn contract loopt af 31 dec bij Mega en ik verleng dit niet. Dus normaal krijg ik de beloofde korting / promo.
Een vraag echter: Als ik de eindafrekening krijg (voorbeeld 150€) maar ze vergeten de korting. Heb ik dan het recht om dat bedrag te weigeren te betalen en dit bedrag mee af te rekenen met de korting?
Het zit zo: Ze gaan die 150€ dan innen via domicilie. En dit zijn de voorwaarden zoals ze op mijn contract staan -->
"U geniet van een unieke korting, die zal verminderd worden op uw afrekeningsfactuur na één jaar
energieconsumptie. Dit op voorwaarde dat de facturen,
tijdens de totale duur van het contract,
verstuurd worden via email en betaald worden via domiciliëring, zonder enige uitzondering. De korting
bedraagt .. 180 euro (inclusief BTW) tussen 10001 en 17000 Kwh .. " (Ik zat aan 10028 Kwh

)
Naar mijn mening is het antwoord achter "JA ik heb daar dan nog steeds recht op" De korting gaat over de periode 1 januari 2021 tem 31 december 2021 (=
tijdens de totale duur van het contract). De eindafrekening zal NA 31 december opgesteld worden, dus ik heb dan volgens mijn mening, aan de regels voldaan.
Ik wil namelijk niet dat ze zeggen: Ah je hebt de domicilie voor de eindafrekening geweigerd --> Ah u hebt niet langer aan de voorwaarden voldaan dus weg korting. Terwijl als je die eindafrekening toch gewoon betaalt (indien ze de korting vergeten), dan is de kans erg groot dat Mega zegt: dank u voor uw 'money', die korting? Haha we hebben u eens goed liggen hé Makila!